سخنگوی ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران هستیم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از آمادگی این ستاد برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر تهران در بستر شبکه داخلی و بدون استفاده از اینترنت خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی بیان اینکه ستاد انتخابات کشور توجهی جدی به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور دارد؛ گفت: ستاد انتخابات کشور طبق سیاست‌های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اخذ رای و شمارش آراء به‌شکل الکترونیکی با استفاده از فناوری‌های نوین صورت گیرد؛ استراتژی اصلی‌اش را بر برگزاری انتخابات تمام الکترونیک گذاشته است.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در این عرصه اقدامات جدی از سوی وزارت کشور انجام شده است؛ گفت: وزارت کشور در اجرای انتخابات تمام الکترونیک، آمادگی بسیار بالایی دارد و در این عرصه تمام تجهیزات فنی و الکترونیکی در محل ستاد انتخابات وزارت کشور تعبیه شده است. موسوی با اشاره به مراحل مختلف انتخابات از شروع ثبت نام‌ها تا اخذ رای و شمارش آرا گفت: بخش عمده فرآیندهای انتخاباتی طی ۸ سال اخیر الکترونیکی شده است. وی تصریح کرد: آنچه برای مجری، ناظر و مردم در عرصه برگزاری انتخابات الکترونیک اساسی و تعیین کننده است؛ اخذ الکترونیکی رای و شمارش الکترونیکی آراست. وی اضافه کرد: طی ماه های اخیر با مکاتبات و مذاکراتی که با هیات مرکزی نظارت داشتیم به نتیجه رسیدیم که انتخابات شوراهای شهر بیش از ۳۰ شهر در حد وسع وزارت کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار شود. موسوی با اشاره به این که ۳۴ هزار دستگاه الکترونیک اخذ رای داریم گفت: اگر در هر شعبه ۳ یا ۴ دستگاه مستقر کنیم در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای می‌توانیم انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: هیئت مرکزی نظارت با برگزاری انتخابات الکترونیک در هشت کلانشهر مشهد، کرج، قم، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و کرمانشاه موافقت کرده و در این شهرها هم انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد درباره کاندیداتوری حجتالاسلام رئیسی فعلا اتفاق جدیدی رخ نداده است پیمان مولوی سرگشتگی اقتصاد ملی سخنگوی ستاد انتخابات کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران هستیم چرا نباید فرصت مذاکرات وین را از دست داد؟ چند گام تا توافق نهایی آیا گرانی کاغذ به قاچاق کتاب منجر خواهد شد؟ نفس‌های به‌ شماره افتاده «یار مهربان» طولانی شدن مذاکرات به نفع معیشت و اقتصاد کشور نیست اقتصاد، معطل میان انتخابات و مذاکرات شناسایی ۳ مورد کرونای آفریقایی در ایران صدای پای ویروس هندی به گوش می‌رسد وضعیت سیاسی وزیر امور خارجه کشور پس از انتشار فایل صوتی چه خواهد بود؟ تلاش برای حذف ظریف در جلسه بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بازار سرمایه انجام شد تاکید قالیباف بر حمایت اثربخش از بازار سرمایه تصمیمات مهم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درمورد تقویت بازار سرمایه آیت الله جنتی در جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان: صلاحیت‌ نامزدهای ریاست‌جمهوری را با دقت بررسی می‌کنیم رستم قاسمی: اگر انتخاب شوم، فرمان مذاکره را به دست می گیرم