حاجی‌دلیگانی: تحقیق و تفحص از مرکز / بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری کلید خورد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با‌ اشاره به انتشار فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف از سوی تلویزیون اینترنشنال عربستان سعودی گفت: انتشار این فایل صوتی که قرار نبود منتشر شود آن هم از سوی یک رسانه ضد نظام نشان از عمق نفوذ در مراکز حساس دولت دارد.
وی افزود: آقای حسام‌الدین آشنا به‌عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری که مصاحبه با ظریف و دیگر وزرای دولت با مسئولیت ایشان انجام شده باید پاسخگوی درز این اطلاعات باشد و بداند که این حوادث تهدیدکننده امنیت ملی کشور است و وی باید پاسخ دهد که این تهدید از کجا نشأت می‌گیرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با‌ اشاره به سابقه نفوذ در دفتر آشنا در گذشته عنوان کرد: این‌گونه نفوذ در مجموعه مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهور در گذشته وجود داشته و الان هم وجود دارد که یک حفره امنیتی است و این اتفاقات علی‌رغم آنکه برخی دولتی‌ها با تهیه و مصاحبه‌های این مرکز با مسئولین دولتی مخالف بودند اما دست‌های پنهان بر انجام این مصاحبه اصرار داشت.
حاجی‌دلیگانی گفت: همان دست‌های پنهان که بر ضبط این مصاحبه‌ها اصرار داشتند با واسطه‌هایی که داشتند مصاحبه ضبط شده را به خارج از کشور رساندند. وقتی آقای آشنا مسئولیت تهیه و ضبط این برنامه را برعهده داشت باید پاسخگوی این اتفاق مهم باشد.


حاجی‌دلیگانی گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم به این موضوع ورود کرده و با تعیین ضابط و دستور رسیدگی همه‌جانبه به این اتفاق مهم، برای صیانت از امنیت ملی اقدام لازم را به عمل آورد.
مصاحبه ظریف بخشی از برنامه‌ای به نام «آن سوی دولت» و با موضوع گزارش و روایت خدمات، اقدامات، چالش‌ها و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم است که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، انجام شده و علاوه بر ظریف مصاحبه‌هایی با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در چارچوب تاریخ شفاهی هشت ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام گرفته است که فایل گفت‌وگوها در اختیار مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری بوده که ناگهان شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال اقدام به انتشار فایل صوتی ظریف کرد.
سایر اخبار این روزنامه
انتصاب فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) چرا برجام نتیجه‌ای جز خسارت نداشت؟ رسوایی فایل صوتی پاسخ می‌دهد کدام دیپلماسی کدام میدان؟(یادداشت روز) اخبار ویژه چرخش بن سلمان به سمت دیپلماسی! همزمان با پیشروی انقلابیون یمن در میدان انتظار بازگشت رونق به بورس با اجرای بسته سیاستی جدید شرارت‌های نتانیاهو چگونه اسرائیل را در تله امنیت انداخت؟ توافق آمریکا و اسرائیل برای تشکیل کارگروه ضد ایرانی سوءمدیریت در ماجرای جوجه یکروزه عاملی برای نوسان دوباره قیمت مرغ چین و روسیه تقریباً در همه موارد با ما همراهند عملیات بازی‌دراز حاجی‌دلیگانی: تحقیق و تفحص از مرکز / بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری کلید خورد نعل وارونه غربگرایان برای انحراف اذهان از عاملان درز فایل صوتی ظریف چرا برجام نتیجه‌ای جز خسارت نداشت؟ رسوایی فایل صوتی پاسخ می‌دهد چرا برجام نتیجه‌ای جز خسارت نداشت؟ رسوایی فایل صوتی پاسخ می‌دهد