نظامیان خارجی تهدیدی برای خلیج فارس


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه تهدیدی برای خلیج فارس است، گفت: ایران در عمل ثابت کرد که تحرکات آمریکا هیچ اثری در شمال خلیج فارس نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در همایش «خلیج فارس خانه ماست» گفت: خلیج فارس برای ما مهم و باشکوه است ولی باشکوه تر و عظیم تر از آن روزی است که شاهد خروج همه نیروهای نظامی خارجی از منطقه باشیم. آن روز، روز شادی مردم منطقه خواهد بود.وی امنیت را مهمترین موضوع و مولفه همه انسان ها در همه مناطق دانست و تاکید کرد: امنیت زمانی مهم تر می شود که در نقاطی با اهمیت خود را نشان دهد. یکی از این مناطق مهم و استراتژیک منطقه خلیج فارس است.

قالیباف تاکید کرد: امروز هرگونه حضور نیروهای نظامی خارج از منطقه، نه تنها موجب حفظ امنیت در منطقه نخواهد شد بلکه خود آن باعث تهدید و ناامنی در منطقه است.رئیس مجلس یادآور شد: حضور این نیروهای نظامی خارجی که در رأس آن ها آمریکا قرار دارد باعث از بین رفتن فرصت های اقتصادی در منطقه و خارج از منطقه شده است. اگر امروز شاهد وجود فاصله و شکافی در جنوب و شمال خلیج فارس هستیم به دلیل وجود نیروهای آمریکایی در منطقه است.

وی تصریح کرد: مسلم و قطعی است که ایران قوی در عمل نشان داده هرگز دست آمریکا به شمال خلیج فارس نخواهد رسید و تحرکات آمریکا اثری در شمال خلیج فارس نخواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران نشان داد که دست آمریکا را از شمال خلیج فارس قطع کرده است. قالیباف ادامه داد: امیدواریم همه کشورها دست به دست هم، پای آمریکا را از منطقه قطع کنند و نظامیان خارجی که موجب تهدید و ناامنی در منطقه شده اند را از منطقه بیرون کنیم تا منطقه ای شادتر داشته باشیم.رئیس مجلس لازمه اخراج نظامیان خارجی از منطقه را توجه به سه عنصر مهم خودباوری، همگرایی و وجود نیروی بازدارنده توصیف کرد. وی با اشاره به اتفاقات سیاسی روز گفت: تولید قدرت، چه قدرت هوشمند و چه قدرت نرم و چه قدرت سخت، ضامن امنیت ملی و ضامن قدرت دیپلماسی است. اگر کسانی به هر دلیلی، دوگانه فرصت طلبانه از قدرت میدانی و دیپلماسی معرفی کنند، بدانند که این رویکرد ضد منافع ملی، ضد تجربه بشریت، ضد علم و ضد هرگونه منطقی بوده و دلیل آن فقط فرصت طلبی است.