درخواست ۲۲۰ نماینده کنگره برای اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه دولت بایدن در قبال ایران

۲۲۰ نماینده کنگره آمریکا با امضای قطعنامه ای که در آن ادعاهایی درباره امور داخلی و نقش ایران در منطقه مطرح شده است خواستار تشدید تقابل دولت بایدن با ایران شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، مقامات کنگره آمریکا از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور و شورای امنیت سازمان ملل خواسته اند ایران را برای آن چه سوءاستفاده از آزادی دیپلماتیک در جهت پشتیبانی از خشونت خوانده شده، پاسخگو بداند.
بیش از ۲۲۰ نماینده کنگره قطعنامه ای موسوم به HR ۱۱۸ را امضا کرده‌اند که از «خواسته مردم ایران برای داشتن جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیر هسته ای ایران» حمایت کرده و در عین حال «نقض حقوق بشر و تروریسم دولتی» توسط تهران را محکوم می کند.
سازمان جوامع ایرانی های آمریکایی(OIAC) روز سه شنبه، یک روز قبل از آن که بایدن قرار است در جلسه ی مشترک دولت و کنگره آمریکا سخنرانی کند، میزبان کنفرانسی علنی بود که از این قطعنامه حمایت می کرد.


تام مک کلینتوک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران درباره این قطعنامه گفت: HR ۱۱۸ حاوی این پیام فوری به دولت بایدن در ۱۰۰ روز اولش است که کنگره از آن می خواهد حکومت ایران را به خاطر جنایتش علیه ملت آن و حمایت مداوم از تروریسم جهانی پاسخگو بداند.
برد شرمن یکی دیگر از اعضای کنگره با مطرح کردن ادعاهایی مشابه علیه ایران درباره قطعنامه نام برده گفت: HR ۱۱۸ از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد با شرکا و متحدان آمریکا برای محکوم کردن نقض حقوق بشر از سوی حکومت ایران همکاری کرده و سازوکاری ایجاد کند که شورای امنیت بتواند توسط آن ناظر نقض حقوق بشر باشد.
سایر اخبار این روزنامه
چرا برنامه‌های مشابه «ماه عسل» ساخته می‌شوند؟ داستان تکراری «اشک‌آور»! شهاب زمانی فایل صوتی ظریف؛ سیاه ، سفید یا خاکستری! درخواست ۲۲۰ نماینده کنگره برای اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه دولت بایدن در قبال ایران روحانی با تاکید بر تفرقه‌آمیز بودن انتشار نوار صوتی میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیستند ماجرای نزدیکی آنکارا و ریاض چیست؟ ترکیه در مسیر رفع اختلافات با عربستان نمونه مشکوک به کرونای هندی و آفریقایی به تهران رسید واریانت هندی کرونا؛ هشداری جدی برای جهان «ابتکار» تاثیر بسته پیشنهادی (هفت + سه) بر بازار سرمایه را بررسی می‌کند ده فرمان برای نجات بورس پاسخ ظریف به جنجال‌ها درباره فایل صوتی از مکر مکاران و سرزنش سرزنش کنندگان بیمی ندارم قالیباف در همایش «خلیج فارس خانه ماست» خون حاج قاسم غربگرایان در کشور را رسوا و ریشه آنها را خواهد کَند ترکیه در تعطیلی کامل؛ کرونا همچنان سرکش پشت پرده سفر ظریف به عراق چیست؟ مذاکرات هسته‌ای، از وین تا بغداد