بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا توسط هلال‌احمر وارد کشور شد

شهروندآنلاین: محمدحسن قوسیان‌مقدم گفت: «با گرامیداشت لیالی قدر و ایام سوگواری علوی و پوزش از محنت کادر درمان و هموطنان که در سخت‌ترین شرایط جنگ اقتصادی و دریغ‌های پزشکی علیه کشور صبوری می‌کنند، همچنین با قدردانی از حمایت رهبری معظم و ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید و دفتر ریاست جمهوری، بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا توسط جمعیت هلال‌احمر  وارد کشور شد.»

او ادامه داد: «این محموله واکسن کرونا به میزان یک‌میلیون دوز از طریق جمعیت صلیب سرخ چین امروز وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.»

دبیرکل جمعیت هلال احمر  افزود: از همه کسانی که در این راه تشریک مساعی ارزشمندی داشتند از جمله فدراسیون بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ، صلیب سرخ چین و همچنین همکارانم در هلال احمر به‌ویژه همکاران سازمان تدارکات پزشکی و زیرمجموعه آن که تلاش شبانه روزی معمول داشتند، تشکر و قدردانی می کنم. امیدوارم این ارتباطات دوستانه مایه آرامش هموطنان را فراهم کند. سخنگوی هلال احمر خاطرنشان کرد: پیگیری برای ورود محموله های بعدی نیز ادامه خواهد داشت تا بلکه گوشه ای از نگرانی های هموطنان کاهش یابد. قوسیان مقدم در پایان گفت:جمعیت هلال احمر بر خود فرض می داند با تمام ظرفیت همچون گذشته در کنار سایر سازمان ها و وزارتخانه ها حسب وظیفه ذاتی خود در حالت های اضطرار، نقش پیشتازی را داشته و با خطرات و بلایا روبه‌رو شود.

پیش از این چهار واکسن کرونا شامل اسپوتنیک‌وی روسیه، کوواکسین ساخت باهارات هند، آسترازنکا آکسفورد ساخت R-pharm روسیه و واکسن آسترازنکا آکسفورد ساخت شرکت SKBio کره‌جنوبی در کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده بودند. با این حساب، پنج واکسن کرونا در کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده‌اند.

وزارت بهداشت همچنین روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: «تاکنون ۸۸۹هزار و ۹۵ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا و ۲۱۱هزار و ۸۲۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند.»

مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به یک‌میلیون و ۱۰۰هزار و ۹۱۷ دوز رسید.