روزجهانی قدس بحران در لانه عنکبوت

سرویس سیاسی- این در حالی است که حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به مثابه یک هدف راهبردی در طول حیات انقلاب اسلامی به ویژه پس از تأسیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فراهم‌سازی فرصت‌ها برای توسعه عمق راهبردی کشور، رویاهای رژیم صهیونیستی و حامیان خبیث و پدید آن را باطل ساخت و به ویژه شهید عالیقدر قدس سردار حاج قاسم سلیمانی بیش از بیست سال از عمر پر برکت و گرانبهای خود را صرف توانمندسازی جبهه مقاومت و الگودهی به جوانان رشید و غیرتمند امت اسلامی برای رهایی ملت مظلوم فلسطین و احقاق حقوق حقه آنان کرد.
شکست قطعی جبهه سازش
از سوی دیگر واقعیات میدانی عرصه فلسطین و پشت صحنه رونمایی از اقدام برخی سران خائن کشورهای منطقه طی ماه‌های گذشته در «عادی‌سازی روابط رسمی خود با صهیونیست‌ها»، آن هم در شرایطی که برخی گروه‌های فلسطینی معتقد به مذاکره و سازش با اسرائیل، توافقات خود را مردود و خط جهاد و راه مقاومت ضد صهیونیست‌ها را برگزیده‌اند، نشان می‌دهد راهبرد محور مقاومت با طلایه‌داری جمهوری اسلامی ایران در ادامه حمایت از انتفاضه قدس تا پایان ‌اشغالگری به دستاوردهای تعیین‌کننده‌ای نائل آمده است که در آینه آن شتاب روند فروپاشی رژیم صهیونیستی و بطلان طرح موهوم موسوم به «معامله قرن» و شکست قطعی جبهه سازش آشکار و محسوس است.
این روزها و در آستانه روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی با بحران‌های مختلفی دست به‌گریبان است که بحران سیاسی یکی از آنها است؛ این بحران اکنون در سرزمین‌های‌اشغالی به اوج خود رسیده است و مقامات این رژیم نامشروع، از یافتن هرگونه راه‌حل برای برون رفت از آن عاجز شده‌اند.


رژیم صهیونیستی در اوج بحران سیاسی
از سال ۲۰۰۰ تاکنون در هیچ دوره‌ای کنست رژیم صهیونیستی نتوانسته است تا پایان دوره به کار خود ادامه دهد؛ این بدان معناست که کنست هر بار پیش از پایان دوره‌اش منحل شده است؛ به تبع آن، هیچیک از کابینه‌های رژیم صهیونیستی نیز از سال ۲۰۰۰ تاکنون به سرانجام نرسیده‌اند و در تمامی دوره‌ها انتخابات زودهنگام برگزار شده است.
این بحران سیاسی نشان دهنده این است که جنگ برای رسیدن به قدرت میان مقامات رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است و تمامی شخصیت‌های این رژیم جعلی تلاش می‌کنند تا منافع شخصی و حزبی خود را محقق کنند.البته باید گفت بحران در اراضی‌اشغالی فقط محدود به عرصه سیاسی نیست و رژیم صهیونیستی در مسائل اجتماعی، اقتصادی، درمانی و بهداشتی نیز با بحران مواجه است.
در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط یک انستیتو یهودی - مسیحی که در راستای حمایت از رژیم‌اشغالگر قدس فعالیت می‌کند، مشخص شده که حدود ۱۰ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست این روز‌ها و در خلال بحران همه‌گیر کرونا شبانه‌روز و به سختی در حال تلاش هستند تا نیاز‌های اولیه‌ای همچون غذا را برای خود و خانواده‌شان تهیه کنند.
براساس نتایج این نظرسنجی، ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان صهیونیست در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر سطح رفاه زندگی‌شان معتقدند که دیگر توان پرداخت حتی یک قبض آب و یا برق را ندارند و حتی در تامین نیاز‌های اولیه‌شان مانند غذا درمانده شده‌اند.
نکته قابل توجه این نظرسنجی آن است که اغلب افراد پاسخ دهنده (چه برخوردار از وضعیت مالی مناسب و چه نامناسب) آینده بسیار تاریکی را برای اقتصاد رژیم صهیونیستی و همچنین جامعه‌شان متصور هستند.
«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش با اذعان به افزایش فقر در سرزمین‌های‌اشغالی گفت: «قلب میلیون‌ها اسرائیلی به دلیل بحران اقتصادی به درد آمده است، زیرا پروژه‌های صنعتی پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل و صد‌ها نفر بیکار شده‌اند.»
افزایش فقر و تشدید بحران اقتصادی
ده‌ها هزار صهیونیست نیز که از وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی به ستوه آمده‌اند، هفته‌هاست با برگزاری تظاهرات خواستار بهبود اوضاع هستند؛ تظاهرکنندگانی که با وعده زندگی بهتر به سرزمین‌های‌اشغالی سفر کرده‌اند، به عجز و ناتوانی سران رژیم صهیونیستی در حل مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی معترض هستند.
افزایش فقر و تشدید بحران اقتصادی در سرزمین‌های‌اشغالی در شرایطی است که آمریکا همواره از رژیم صهیونیستی حمایت مالی کرده است و سنای آمریکا چندی پیش قانون کمک مالی به رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را تصویب کرد.
نکته دیگری که درخصوص بحران در اراضی‌اشغالی به چشم می‌آید، ناکارآمدی در زمینه مهار ویروس کرونا است؛ افزایش روزافزون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های‌اشغالی، ازدحام بیماران مبتلا به این ویروس برای دریافت.
انفجارهای پی درپی و امنیت شکننده
خدمات درمانی و کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارایه خدمات به مبتلایان از سوی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تدابیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس کرونا با شکست مواجه شده است.
از سوی دیگر اتفاقات ۱۰ روز گذشته از جمله انفجار در کارخانه نظامی «تومِر» ، انفجار در تاسیسات اتمی «دیمونا»، موشک باران شهرک‌های صهیونیست‌نشین، آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت حیفا و... در سرزمین‌های‌اشغالی نشان داد که رژیم صهیونیستی نقاط ضعف بسیار کُشنده‌ای دارد و امنیت این رژیم بسیار شکننده است.
همه اینها در حالی است که امروز مقاومت ملت فلسطین قدرتمندتر از هر زمان دیگری است. گنبد آهنین اسرائیل در حالی در مقابله با موشکهای مقاومت شکست خورده که برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آن را یک گزینه بهتر از سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا که قادر به رهگیری موشک‌های یمنی نیست می‌دانستند؛ اما اکنون بعد از ناکامی گنبدآهنین از تصمیم خود برای خرید این سامانه پشیمان شده‌اند.
مقاومت فلسطین قدرتمند‌تر از همیشه
طی روزهای اخیر بیش از ۷۵ هزار نفر از فلسطینیان برای برگزاری نماز تراویح در مسجدالاقصی و حومه آن تجمع کردند و با استفاده از سنگ و بمب‌های آتش‌زا در برابر شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان این رژیم که قصد جلوگیری از انجام مراسم مذهبی آنها را داشتند ایستادند. این موضوع نشان می‌دهد که بیت‌المقدس و همه سرزمین‌های‌اشغالی فلسطینیان خط قرمز ملت این سرزمین است.
تحولات اخیر نشان می‌دهد که شهرک‌نشینان صهیونیست در سراسر فلسطین‌اشغالی دیگر احساس امنیت و ثبات نخواهند داشت. سامانه گنبد آهنین نیز قادر به محافظت از جبهه اسرائیلی‌ها نیست و اراده مقاومت فلسطین بسیار قدرتمند‌تر و موثر‌تر از این سلاح هاست. در این شرایط مهم نیست که برخی از کشورهای عربی کشور برادر خود را رها کرده و در کنار رژیم‌اشغالگر صهیونیستی ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند چهره خود را به سمت دیگری بچرخانند تا شاهد فداکاری‌ها و دلاوری‌های مردم فلسطین برای دفاع از عزت و مقدسات خود نباشند؛ ملتی که انتفاضه خود را با سنگ آغاز کردند و اکنون مجهز به فناوری‌های پیشرفته موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین هستند.
مقاومت برای نبرد سرنوشت‌ساز که به باور فلسطینیان بسیار نزدیک است، روز به روز توان خود را افزایش می‌دهد، نبرد پایانی برای آزادی فلسطین.پیشرفت مقاومت فلسطین موجبِ تغییر موازنه قدرت نظامی شد تا از ملت فلسطین در برابر ‌اشغالگران دفاع کند این مقاومت بخشی از محور مقاومت ِ تهران تا صنعا و دمشق تا بیروت است، محوری که خط مقدم آن دفاع از مسلمانان مسجد‌الاقصی است.
برگزاری مراسم روز جهانی قدس به شیوه‌های ابتکاری
در چنین شرایطی هرچند برگزاری آئین‌های گرامیداشت روز جهانی قدس در سال جاری به ویژه راهپیمایی سراسری امت اسلامی و ملل آزاده و حق‌طلب جهان در حمایت از آرمان قدس فلسطین و اعلام برائت از رژیم صهیونیستی و حامیان آن، تحت شیوع بیماری کرونا با رویکردها و شیوه‌های خلاق و ابتکاری دنبال می‌شود، اما به توفیق الهی قرائن و شواهد نشان از نزدیک بودن تحقق وعده صادق امامین انقلاب اسلامی در آزادی قدس شریف دارد و انشاالله جشن پیروزی مقاومت اسلامی و شکل‌گیری منطقه نوین بدون ویروس اسرائیل و میکروب کشنده آمریکا، خبر اول رسانه‌های جهان را به خود اختصاص خواهد داد. نابودی لانه عنکبوت نزدیک است.