راهپیمایی متفاوت و خودجوش در گرامیداشت روز جهانی قدس

سرویس سیاسی –با توجه به اینکه امسال راهپیمایی پیاده و خودرویی روز قدس به دلیل وضعیت شیوع کرونا برگزار نشد، برنامه‌های گرامیداشت این روز با بهره‌گیری از روش‌های جایگزین در فضای مجازی، رسانه‌ها و تبلیغات محیطی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مشارکت نهادها و مردم در دستور کار قرار گرفت.
مردم انقلابی ایران اسلامی در فضای مجازی با ایجاد هشتگ‌هایی چون #القدس_اقرب، #قدس_شریف_نزدیکیم به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و همچنین شعار واحد «آزادی قدس نزدیک است» و #quds_is_closer فریاد نفرت خود را از ظلم و استکبار صهیونیست‌ها و ایادی آنان بلندتر و رساتر از همیشه به گوش جهانیان رساندند.
گر چه بنا بر ضرورت و حفظ سلامت مردم، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در نقاط مختلف ایران برگزار نشد اما تعدادی از مردم به صورت خودجوش با حضور در میادین شهر ضمن اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین، با آتش زدن پرچم اسرائیل انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
به نمایش در آمدن روزشمار نابودی اسرائیل


در تهران جمعی از مردم انقلابی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان فلسطین، انقلاب، فردوسی، امام حسین(ع) مراسم خودجوش روز جهانی قدس را برگزار کردند . شرکت‌کنندگان پرچم‌هایی از فلسطین و حزب‌الله لبنان در دست داشته و با سردادن شعارهای «الموت آمریکا» و «الموت اسرائیل» انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.
در این مراسم، پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد و پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا به آتش کشیده شد و روزشمار نابودی اسرائیل به نمایش گذاشته شد که ۷هزار و ۲ روز تا نابودی اسرائیل باقی مانده است.
همچنین در مراسم خودجوش روز جهانی قدس در میدان فلسطین، سرودهایی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها پخش و گروه سرود «حرا» قطعاتی را اجرا کردند.
شماری از مردم انقلابی کرج نیز دیروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور در میدان قدس و خیابان امامزاده حسن(ع) کرج به نشانه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زنده نگه داشتن آرمان های قدس شریف ، پرچم ننگین غاصبان بیت‌المقدس و حامیان آنها را به آتش کشیدند.
مردم انقلابی استان البرز امروز همزمان با سراسر کشور در فضای مجازی ،۷۲ سال اشغال سرزمین اسلامی فلسطین توسط صهیونیست‌های جنایتکار را محکوم کردند.
اهتزاز دوباره بیرق حقانیت فلسطین در مشهد
در آخرین آدینه ماه رمضان مردم مشهد بار دیگر بیرق حقانیت و دادخواهی ملت مظلوم فلسطین را به اهتزاز درآوردند تا فریاد استغاثه مردمی که ظلم صهیونیسم جهانی را بر دوش می‌کشند به گوش انسان‌های آزاده جهان برسانند.
توزیع پوستر، پرچم فلسطین و حزب الله لبنان در مقابل جایگاه نماز جمعه و جانمایی پرچم بزرگ فلسطین در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، آذین‌بندی خودرو و نصب پرچم‌های فلسطین و مقاومت اسلامی و تصاویر سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج ‌قاسم سلیمانی بر روی خودروها، دعوت از هنرمندان برای خلق آثار هنری از قدس و فلسطین و اهدا به نمایندگان جهاد اسلامی فلسطین، برپایی نمایشگاه «قدس پاره تن اسلام است» در صحن قدس حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های روز قدس در مشهد است.
اجرای سرود، نصب پرچم بزرگ فلسطین در میدان فلسطین و میدان بیت‌المقدس مشهد، فضاسازی شهری و برجسته‌سازی نمادهای قدس شریف، تهیه محتوا و پخش از تلویزیون‌های شهری، برپایی نمایشگاه و مسابقه کاریکاتور در عرصه میدان شهدای مشهد و برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای قدس و فلسطین از دیگر برنامه‌های امروز در این شهر است.
حضور جوانان در سر چهارراه‌ها همراه با تراکت منقوش به شعار و دست نوشته در دفاع از فلسطین و اجرای سرودهای متنوع، دعوت از کارشناسان سیاسی و افشای جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در برنامه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی و ویژه برنامه افطار و سحر، فضاآرایی اماکن متبرکه رضوی و پوشش تصویری نمایشگرها، برگزاری شب شعر بین‌المللی قدس، برپایی ۲ نگارخانه‌ قدس در حرم مطهر رضوی، برپایی همایش بین‌المللی قدس، برگزاری ویژه‌برنامه قرآنی، تولید شعر و سرود به چند زبان با موضوع قدس و فعالیت مناسبتی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های روز قدس در مشهد است.
راهپیمایی خودرویی و موتوری مردم قم
تعدادی از مردم قم همزمان با روز جهانی قدس راهپیمایی خودرویی و موتوری در بلوار پیامبر اعظم قم (بلوار مواصلاتی حرم - جمکران) برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
همزمان با روز جهانی قدس، همچنین میدان ورودی شهرک پرجمعیت پردیس کرمانشاه به نام «فلسطین» مزین و از تابلوی آن با حضور جمعی از مسئولان شهر، رونمایی شد.
 ندای آزادی قدس مردم انقلابی اصفهان
راهپیمایی نمادین روز قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بااعلام انزجار از آمریکا و رژیم صهیونیستی و اجرای سرود توسط نوجوانان بسیجی در میدان قدس و چهارراه فلسطین اصفهان برگزار شد.
این مراسم خودجوش در میدان قدس و چهارراه فلسطین اصفهان به همراه پخش سرودهای حماسی حزب‌الله و فلسطین و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی برگزار شد.
مراسم یاد شده همراه با تشکیل زنجیره انسانی در میدان قدس و چهارراه فلسطین و اجرای سرود و فریاد شعارهای «مرگ بر صهیونیسم» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس»، سردادن شعارهای ضد استکباری، برگزاری نمایشگاه عکس و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.
به گزارش ایرنا همچنین مراسم روز جهانی قدس به‌دلیل شرایط کرونایی تبریز با حضور محدود عده‌ای از جوانان حزب‌اللهی در مقابل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد و حاضرین با هدف انزجار از رژیم کودک‌کش اسرائیل پرچم آن را به آتش کشیدند و پرچم فلسطین به طول ۱۰۰ متر را رونمایی کردند.
ورامین - جمعی از مردم ورامین در حرکتی خودجوش، با تجمع مقابل مسجد جامع تاریخی شهرستان، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم‌اشغالگر قدس را محکوم کردند.
بجنورد - همچنین همزمان با روز جهانی قدس پرچم فلسطین در میدان مرکزی شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به اهتزاز درآمد.
اهواز- آیین اهتزاز پرچم فلسطین همزمان با سراسر کشور و دیگر کشورهای اسلامی با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان و جامعه روحانیت در اهواز برگزار شد.
جمعی از مسئولان خوزستان نیز در حاشیه این آیین با حضور در گلزار شهدای گمنام اهواز نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
کرمان - مراسم آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و برافراشتن پرچم فلسطین و جمهوری اسلامی در میدان شهید مطهری کرمان برگزار شد.
خرم‌آباد - آیین برافراشتن پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل همزمان با سراسر کشور در میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد برگزار شد.
گلستان - همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس، پرچم فلسطین در برخی شهرهای استان گلستان از جمله در میدان مرکزی شهر گرگان‌ و بوستان الغدیر گنبدکاووس باحضور برخی مسئولان و جمعی از شهروندان برافراشته و به اهتزاز در آمد.
کرمانشاه - همزمان با روز جهانی قدس، میدان ورودی شهرک پرجمعیت پردیس کرمانشاه به نام «فلسطین» مزین و از تابلوی آن با حضور جمعی از مسئولان شهر، رونمایی شد.
سنندج - همزمان با روز جهانی قدس در مراسمی با حضور جمعی از مردم و مسئولان، پرچم فلسطین در یکی از میادین شهر سنندج برافراشته شد.
بوشهر- آیین بزرگداشت روز قدس در بوشهر به صورت نمادین با به آتش کشیدن پرچم رژیم جعلی صهیونیستی و سردادن شعارهایی در میدان قدس این شهر برگزار شد.
یزد - مراسم مردمی بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور جمعی از مردم و مسئولان با رعایت نکات بهداشتی در میدان امیرچقماق و در جوار شهدای گمنام یزد برگزار شد.
اصفهان - راهپیمایی نمادین روز قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بااعلام انزجار از آمریکا و رژیم صهیونیستی و اجرای سرود توسط نوجوانان بسیجی در میدان قدس و چهارراه فلسطین اصفهان برگزار شد.
این مراسم خودجوش در میدان قدس و چهارراه فلسطین اصفهان به همراه پخش سرودهای حماسی حزب‌الله و فلسطین و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی برگزار شد.
مراسم یاد شده همراه با تشکیل زنجیره انسانی در میدان قدس و چهار راه فلسطین و اجرای سرود و فریاد شعارهای «مرگ بر صهیونیسم» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» ، سردادن شعارهای ضد استکباری، برگزاری نمایشگاه عکس و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.
بیرجند - سرودهای مقاومت با اجرای طرح «ماذنه‌های مقاومت» در خراسان جنوبی از سامانه‌های صوتی مسیر راهپیمایی هر سال و مساجد طنین‌انداز شد و پرچم فلسطین در برخی میادین به اهتزاز درآمد.
شهرکرد- آیین اهتزاز پرچم فلسطین در میدان قدس شهرکرد برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این مراسم با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: امروز قدس به‌‎عنوان نماد حق و اسرائیل به‌عنوان نماد باطل مطرح است.