انفجار خونین مقابل مدرسه دخترانه کابل


انفجار در نزدیکی مدرسه‌ای در غرب کابل ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.عصر دیروز خبرگزاری رویترز از انفجار یک موتورسیکلت بمبگذاری شده در نزدیکی مدرسه سیدالشهدا شهر کابل خبر داد.
به نوشته ایرنا، انفجار در مقابل مدرسه سیدالشهدای غرب کابل در منطقه چهل دختران ساعت ۱۶ و ۳۰ دیروز شنبه (به وقت محلی) رخ داد که شاگردان این مدرسه تعطیل و راهی منازل خود بودند.طبق روایت علی‌خان احسانی، یکی از معلم‌های این مدرسه، ابتدا موتورسیکلت بمبگذاری‌شده در دروازه کلینیک متصل به مدرسه منفجر شده و به دنبال آن دو انفجار دیگر ناشی از بمب جاسازی شده هنگام فرار دانش‌آموزان رخ داده است.
ساکنان محل به بی‌بی‌سی گفته‌اند که صدای سه انفجار را شنیده‌اند و شاهدان عینی می‌گویند شمار زیادی از دانش‌آموزان و مردم محل کشته و زخمی شده‌اند.به گفته دستگیر نظری، سخنگوی وزارت بهداشت زخمی‌های این انفجار به درمانگاه‌های محمدعلی جناح و دشت برچی منتقل شده‌اند.


روزنامه ۸ صبح، چاپ افغانستان به نقل از طارق آرین - سخنگوی وزارت امور داخله - خبر داد که در نتیجه انفجار ۲۵ نفر کشته و ۵۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. او گفت احتمال تغییر شمار کشته‌ها و زخمی‌ها وجود دارد.در مدرس سیدالشهدا هزاران دانش‌آموز در دو نوبت درس می‌خوانند که شیفت پس از ناهار به دختران اختصاص یافته است.