بالن‌های آتشزای جوانان فلسطینی به حیفا و صنایع نظامی «رافائل» رسید


رژیم صهیونیستی در 2 هفته اخیر شاهد انواع آتش سوزی‌ها و یا حملات مختلف بوده است.
آتش سوزی‌های گسترده در پالایشگاه بندر «حیفا» و نزدیکی فرودگاه «بن گوریون» و همچنین انفجار در تاسیسات نظامی تومر و شلیک موشک به سمت تاسیسات اتمی دیمونا تنها چند نمونه از این حوادث بوده است. در ادامه این حملات این بار نیزبندر حیفا شاهد حوادثی بوده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز، گزارش دادند آتش سوزی در نزدیکی کارخانه صنایع نظامی «رافائل» متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در شهر حیفا روی داده است. بر اساس گزارش‎ها، این آتش سوزی در شمال غربی «حیفا» روی داده و احتمالا توسط یک عامل بیرونی انجام شده است. در همین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بالن‌های آتش زا موجب بروز آتش سوزی در شهرک صهیونیست نشین «عسقلان» شده‎اند. در چند روز اخیر و به دنبال حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست به مردم قدس، ساکنان نوار غزه در همبستگی با مردم قدس اقدام به ارسال بالن‌های آتش زا به سمت سرزمین‌های اشغالی کرده‌اند.
آتش در دانشسرای نیروی هوایی


یک رسانه اسرائیلی هم همزمان، از وقوع آتش سوزی در نزدیکی دانشسرای فنی نیروی هوایی ارتش صهیونیستی خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی 0404 در گزارشی در این رابطه خبر داد، این آتس سوزی در بخش شمالی «کریات یام» و در نزدیکی خط راه آهن رخ داده است. به گفته شاهدان، این آتش سوزی بعد از شنیده شدن صدای شلیک گلوله به وجود آمد.
برخی از رسانه‌های نزدیک به این رژیم مدعی شده‌اند احتمالا آتش سوزی مربوط به سانحه‌ای در قطار و بر اثر ترمز شدید آن بوده است. بر اثر این آتش سوزی مهیب خط قطارها به سوی شمال حیفا موقتا قطع شده است. فرمانده آتش‌نشانی و دفاع غیر نظامی منطقه هم اعلام کرده خواهان حضور نیروهای آتش‌نشانی پشتیبان از مناطق دیگر شده است.
منابع امنیتی هم تاکید می‌کنند، مسیری 10 کیلومتری از حرکت این قطار که از «کریات یام» تا «خلیج» (حیفا) امتداد دارد همواره در معرض شلیک گلوله افراد ناشناس قرار می‌گرفته است. در اخبار تکمیلی تاکید شده،
آتش سوزی صرفا در یک منطقه از این مسیر خط آهن نبوده بلکه در چند نقطه از این مسیر شاهد آتش سوزی هستیم. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بر اثر آتش سوزی مهیب در نزدیکی حیفا، پلیس تمام جاده‌های منتهی به این منطقه را مسدود کرده است.