پرواز بازیگر مختارنامه و شهریار در ارتفاع صفر!

شهروندآنلاین: بیژن افشار، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت. حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان تئاتر با تأیید درگذشت بیژن افشار به خبرگزاری مهر گفت: «متأسفانه دو روز پیش حال بیژن افشار که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، وخیم شد و امروز ایشان را از دست دادیم.»

نعیمی افزود: «از فوت این هنرمند بسیار متأسف هستم و برای خانواده و جامعه هنری آرزوی صبر دارم. من همیشه بیژن افشار را سرحال و پرانرژی می‌دیدم و به نظر نمی‌رسید که بیماری زمینه‌ای داشته باشد، اما متأسفانه این ویروس منحوس هنرمند عزیزی را از ما دریغ کرد.»

بهزاد فراهانی هم با ابراز تأسف از درگذشت بیژن افشار گفت: «یکی از بهترین شخصیت‌های انجمن بازیگران را از دست دادیم. او بعد از نقی سیف جمالی، صنفی‌ترین شخصیتی بود که در انجمن داشتیم و درگذشتش برای ما فاجعه‌ای غمبار است.»

داستان بیمارستان

بیژن افشار که در فیلم‌های سینمایی «مربای شیرین»، «قلب‌های ناآرام»، «در وجه حامل»، «خبر خاصی نیست»، «خیابان دیوار»، «پیچ جاده نمناک»، «تابو»، «تمشک» و مجموعه‌های «مختارنامه»، «شهریار»، «خواب بلند»، «پرواز در ارتفاع صفر»، «یلدا» و … بازی کرده و قبل از ابتلا به کرونا نیز قرار بود در آینده‌ای نزدیک روی صحنه برود؛ در هفته‌های اخیر به دلایل مسائلی که در مورد بستری‌شدنش در بیمارستان پیش آمده و به مداخله بهزاد فراهانی انجامیده بود، روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشته بود.

مریم رحیمی، عضو هیأت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر ضمن تأیید خبر درگذشت بیژن افشار می‌گوید: «ایشان از چند روز پیش در بیمارستان بستری بود، ولی چون بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند، مدتی در بخش عمومی بستری بود تا اینکه به دنبال بدترشدن حالش به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. با این حال غروب دیروز حالش بدتر شد و به گفته پسرش سطح هوشیاری‌اش به شدت پایین آمد و متأسفانه صبح امروز از دنیا رفت.»

رحیمی ماجرای بستری‌شدن بیژن افشار در بیمارستان را چنین تعریف می‌کند: «ایشان زمستان سال گذشته دچار کرونا شد و امسال هم برای دومین بار به این ویروس مبتلا شد. وقتی با من تماس گرفت ۶ روز از بیماری‌اش گذشته بود و به ایشان تأکید کردم حتما به بیمارستان برود. یکی از بیمارستان‌ها برای بستری‌کردن ایشان ۹۰میلیون تومان خواسته بود تا اینکه با پیگیری آقای بهزاد فراهانی، رئیس هیأت مدیره انجمن بازیگران و به واسطه پزشکی که در بیمارستان فیروزگر می‌شناخت، آقای افشار در این بیمارستان بستری شد، ولی متأسفانه با وجود همه اینها و علیرغم استفاده از آمپول‌های گرانقیمت، درمان‌ها بی‌نتیجه ماند و ایشان از دنیا رفت.»