سیلی سخت مقاومت به اسرائیل/شلیک 600 موشک به مناطق صهیونیست نشین

سرویس خارجی-سرانجام صبر مقاومت فلسطین به سر آمد و عملیات «شمشیر قدس» علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد. از ابتدای ماه مبارک رمضان، صهیونیست‌ها مانع از حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی می‌شدند و همچنین در اقدامی بی‌سابقه به لحاظ گستردگی، به دنبال اخراج و آواره کردن 500 فلسطینی از محله «شیخ جراح»در قدس بودند. این مسئله منجر به درگیری‌های شدیدی در قدس و زخمی شدن بیش از 600 فلسطینی شد. گروه‌های مقاومت در نوار غزه نیز بارها به رژیم صهیونیستی هشدار دادند در صورت عقب‌نشینی نکردن از مسجدالاقصی پاسخی قاطع دریافت
خواهد کرد.
حملات گسترده موشکی علیه سرزمین‌های اشغالی از عصر دوشنبه این طور شروع شد که، «ابوعبیده» سخنگوی گروه مقاومت «کتائب عز‌الدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در بیانیه‌ای درباره حضور نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی به تل‌آویو هشدار داد. فرماندهی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد تا ساعت 18 (به وقت محلی) نیروها و متجاوزان به مسجدالاقصی و محله «شیخ جراح» را از محل خارج و تمام افراد بازداشت‌شده را آزاد کند. پس از ضرب‌الاجل گروه‌های مقاومت، رسانه‌های صهیونیستی از باز کردن درب‌های پناهگاه‌ها در جنوب فلسطین اشغالی و تغییر مسیر هواپیماهای فرودگاه «بن‌گوریون» خبر دادند.
پایان ضرب‌الاجل


همزمان با اتمام ضرب‌الاجل گروه‌های مقاومت فلسطین، منابع خبری از حمله به خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه و شلیک ده‌ها موشک به سمت قدس اشغالی خبر دادند. وبگاه فلسطینی «نیوپرس» در این ارتباط گزارش داد یک جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با موشک کورنت منهدم شد. بر اساس این گزارش، این جیپ با یک موشک هدایت‌شونده در مرزهای شمالی نوار غزه هدف حمله قرار گرفته است.
لحظاتی بعد، «سرایا السلام» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این حمله در شرق غزه و با موشک کورنت انجام شده است. در مقابل، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نیز این حمله موشکی را تأیید کردند. وبگاه خبری «0404» در این ارتباط خبر داد که «یک جیپ اسرائیلی هدف یک موشک ضدتانک قرار گرفته و یک صهیونیست نیز مجروح شده است». این درحالی است که اخبار تکمیلی نشان می‌دهد، تمام سه سرنشین این جیپ که افسر صهیونیست بودند، به هلاکت رسیده‌اند.
آغاز حملات موشکی
در ادامه نیز حملات راکتی و موشکی در سطح انبوه آغاز شد. طبق گزارش خبرگزاری «شهاب»‌،‌ عصر دوشنبه ده‌ها موشک به سمت قدس اشغالی شلیک شده است. حمله به قدس برای نخستین بار است که صورت می‌گیرد. پیش از این شهرها و شهرک‌های دیگر رژیم صهیونیستی هدف حملات موشکی قرار می‌گرفت و حمله به قدس نشان دهنده افزایش دقت موشک‌های مقاومت فلسطین است. پس از این حمله، «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام کرد: «ما در پاسخ به جرایم و حملات علیه شهر قدس، یک حمله موشکی علیه آنجا انجام دادیم. موشک‌های ما پیام دارد و دشمن باید این پیام را خوب بفهمد و اگر بازگشتید بازمی‌گردیم و اگر بیشتر حمله کردید، بیشتر حمله می‌کنیم».
فرار صهیونیست‌ها از پارلمان
 پس از حمله موشکی گسترده به قدس اشغالی، منابع خبری از قطع جلسه پارلمان رژیم صهیونیستی خبر دادند و نمایندگان کنست به سرعت از ساختمان پارلمان فرار کردند. رسانه‌های فلسطینی لحظاتی بعد خبر دادند که آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعال شده و گروه‌های مقاومت برای بار دوم با چند موشک شهرک‌‌های صهیونیستی را هدف حمله قرار‌داده‌اند.
«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد با ۳۰ موشک شهر سدیروت‌ (جنوب فلسطین اشغالی) را هدف قرار‌داده است. در ادامه نیز منابع فلسطینی گزارش دادند گروه‌های مقاومت برای بار سوم با چند فروند موشک شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف قرار‌داده‌اند. به فاصله کوتاهی رسانه‌‌های فلسطینی بار دیگر گزارش دادند که گروه‌های مقاومت برای چهارمین بار با چند فروند موشک شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف قرار‌داده‌اند و آژیرهای خطر در این شهرک‌ها به صدا درآمده است.
حمله به تل‌آویو
شامگاه دوشنبه نیز بار دیگر منابع اعلام کردند گروه‌های مقاومت فلسطین علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه حملاتی انجام دادند. منابع فلسطینی خبر دادند که آژیرهای خطر بار دیگر در شهر «عسقلان» اشغالی شمال نوار غزه به صدا درآمده است. وبگاه خبری «فلسطین الان»‌ گزارش داد که «سرایا القدس» شهر تل‌‌آویو را هدف حمله راکتی قرار‌داده است.
کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با این حمله گزارش داد که دست‌کم ۱۵ راکت به سمت عسقلان اشغالی شلیک شده که تنها چند فروند از آنها رهگیری شده‌اند. همزمان با این حمله، «ابو عبیده» سخنگوی نظامی «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «به دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهیم، چنانچه تأسیسات غیرنظامی یا منازل مردم ما را در غزه هدف قرار دهد، پاسخ ما قوی، دردناک و فوق پیش‌بینی دشمن خواهد بود».
کودک کشی، پاسخ رژیم صهیونیستی!
به دنبال این حملات رژیم صهیونیستی نیز نقاطی را در نوار غزه هدف قرار‌داد. خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نوشته در حمله اشغالگران صهیونیستی به گروهی از شهروندان در بیت حانون در شمال غزه، سه کودک فلسطینی شهید شدند. شبکه خبری المیادین نیز خبر از حمله توپخانه‌های اسرائیل به منازل فلسطین به منطقه بیت حانون واقع در شمال نوار غزه داد. یکی از مکان‌های غیرنظامی هدف گرفته شده در حملات رژیم صهیونیستی منزل یک خانواده فلسطینی است که هدف پهپاد این رژیم قرار گرفته است.
لغو بزرگ‌ترین رزمایش صهیونیست‌ها
خبرنگار شبکه المیادین می‌گوید که ارتش این رژیم، هشت تیم از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده که بیانگر آن است که صهیونیست‌ها کنترل اوضاع را از دست داده‌اند. پایگاه خبری «الجزیره» نیز نوشت که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به ارتش دستور داده تا به حملات خود علیه نوار غزه ادامه دهد و به وزیر امنیت داخلی نیز اجازه داده تا پلیس را با هشت یگان از نیروهای گارد مرزی تقویت کند. «هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نیز دیروز در مصاحبه‌ای گفت که ارتش انجام عملیات زمینی در غزه را بعید نمی‌داند. همزمان با این حملات رژیم صهیونیستی بزرگترین رزمایش تاریخ خود را لغو کرد.
رژیم صهیونیستی این بار هشدارها را جدی گرفت
به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سخنگوی گردان‌های قسام هم بامداد سه‌شنبه هشدار داد چنانچه این رژیم تا دو ساعت به محاصره اماکن مقدس پایان ندهد باید منتظر حملات جدید باشد. این بار برخلاف دفعه قبل، صهیونیست‌ها هشدار را جدی گرفته و از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کردند. شبکه «الجزیره» هم گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی از «المسجد القبلی» (بخشی از مسجدالاقصی) خارج شده‌اند و معتکفان وارد میدان بیرونی شده‌اند.
با وجود عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از مسجدالاقصی هلال احمر فلسطین اعلام کرد شمار مجروحان فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در کرانه باختری به ۷۱۴ نفر رسیده که ۵۲۰ نفر از آنها از قدس شرقی هستند. الجزیره نیز دیروز آمار مجروحین صهیونیست را 80 نفر اعلام کرد. تا لحظه تنظیم این گزارش هلاکت دست‌کم 7 صهیونیست تایید شده بود.
از سرگیری حملات
حملات رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در نوار غزه باعث شد تا از صبح دیروز بار دیگر حملات به    سرزمین‌های اشغالی آغاز شود. رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز صبح اعلام کردند، شهرک عسقلان و اطراف آن با ده‌ها راکت هدف گرفته شده و آژیرهای هشدار به صدا در آمده است. گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس هم اعلام کرد، در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در نوار غزه، عسقلان را هدف گرفته است. القسام هشدار داد، در صورتی که دشمن این حملات را تکرار کند عسقلان را به جهنم تبدیل خواهد کرد. گردان‌های القسام اعلام کرد، صهیونیست‌ها به قطع برق در بسیاری از مناطق عسقلان اعتراف کرده است.
استفاده مقاومت از پهپاد
پس از حمله راکتی گسترده نیروهای مقاومت به عسقلان و اشدود اشغالی در شمال نوار غزه، منابع فلسطینی خبر دادند که گروه‌های مقاومت با پهپاد به یک گروه از نظامیان صهیونیست حمله کرده‌اند. در پی این حمله یک نظامی مجروح شد. سخنگوی جنبش حماس نیز تأکید کرده که در برابر صهیونیست‌ها، هیچ‌گونه عقب‌نشینی درخصوص معادله بمباران در برابر بمباران وجود ندارد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیروز اعلام کرد که در حملات جدید رژیم صهیونیستی به نوارغزه 3 رهبر این جنبش به شهادت رسیده‌اند. این مسئله باعث شروع دور جدیدی از حملات به رژیم صهیونیستی شد. کتائب القسام دیروز بعدازظهر در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که در این حمله ۱۳۷ راکت طی پنج دقیقه به سمت عسقلان و اشدود شلیک شده است. گردان‌های عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد:« تاکنون بزرگترین حمله راکتی را علیه دو شهر اشغالی اشدود و عسقلان انجام داده است».
مذاکره بی‌مذاکره
همزمان روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابع مصری نوشت، حماس به اطلاع مسئولان دستگاه اطلاعات مصر رسانده مقاومت ورود به هرگونه مذاکراتی را تا زمانی که رژیم صهیونیستی مطالبات خواسته شده را برآورده نکند، رد خواهد کرد. این مطالبات شامل خروج نیروهای اشغالگر از مسجدالاقصی، آزدای تمام بازداشت‌شدگان از زمان آغاز بحران اخیر درباره محله شیخ جراح و نیز توقف تمام تصمیمات تل‌آویو در این خصوص است.
موشک جدید حماس
کتائب عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته برای نخستین بار از موشک A120 برای حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی استفاده کرده است. گردان‌های القسام گفته این موشک‌ها حاوی کلاهک‌های منفجره‌ با قدرت تخریبی بالا هستند و برد آنها ۱۲۰ کیلومتر است. به گفته این گروه، این موشک‌ها برای نخستین بار در عملیات مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
آخرین آمار حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی
روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات موشکی مقاومت فلسطین به عسقلان در اراضی اشغالی، ۳۱ صهیونیست زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم است. منابع صهیونیستی، عصر دیروز در نهایت خبر دادند که این دو زخمی به هلاکت رسیدند. پایگاه خبری عبری زبان «مفزاک درومی» نیز اعلام کرد که از عصر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه ۳۴۶ موشک و راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است که سامانه گنبد آهنین تنها ۹۰ موشک را رهگیری کرده است.
البته بعد از موج جدید حملات به سرزمین‌های اشغالی تعداد موشک‌های شلیک شده به 600 موشک رسید. در بیانیه منتشر شده توسط ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل نیز ادعا شده که جنگنده‌ها، بالگردها و توپخانه‌های این رژیم تا کنون بیش از ۱۳۰ موضع در نوار غزه را در چند نوبت هدف قرار‌داده‌اند. وزارت بهداشت غزه دیروز ظهر اعلام کرد تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲۴ نفر رسیده که در میان آنها ۹ کودک دیده می‌شود.