چه کسانی نامزد رسیدن به پاستور برای دور سیزدهم شدند؟ ماراتن ثبت نام در روز نخست

پس از فرمان عبدالرضا رحمانی فضلی برای آغاز فرایند انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور از صبح روز سه شنبه میزبان داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و گام نخست فرایند انتخابات با ثبت‌نام نامزدها برداشته شد. واجدین شرایط باید با مدارک مورد نیاز به وزارت کشور مراجعه کرده و ثبت نام کنند.
با آغاز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸، ده‌ها نفر برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شدند. سرتیپ محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم نخستین فرد با سابقه سیاسی است که ساعت۸:۳۰ وارد وزارت کشور شد و مراحل ثبت نام خود را انجام داد.
نامی پس از ثبت‌نام، با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که من با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده‌ام تا دولت مقتدر و منضبط تشکیل دهم. من مستقل وارد انتخابات شده‌ام، اما به لحاظ تفکر اصولگرا هستم.
همچنین حضور یک خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.


در این میان حضور دختری که با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد هم توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. وی گفت: عاشق کشورم هستم. آمده‌ام خدمت کنم.
موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور هم ادامه یافت. شرایط ثبت‌نام داوطلبان انتخابات موضوع مورد اختلافی است که از دو روز گذشته شدت گرفت. دو روز قبل رئیس جمهوری، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، اما ساعتی بعد هیئت نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم‌الاجرا است.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان حدود ساعت ۱۰:۳۰ در گفت‌وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام‌هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می‌شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»
دهقان: دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است
حسین دهقان با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور در سخنانی کوتاه، اظهار کرد: همانطور که گفته بودم بدون انتظار برای حضور و عدم حضور کسی در روز اول برای ثبت‌نام به صحنه آمدم چون معتقدم که باید کار را زودتر شروع کرد و نباید مردم را تا آخرین لحظه در تعلیق قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه عرصه اداره کشور عرصه حضور سلبریتی سیاسی نیست، اظهار کرد: مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند و باید با مردم روراست بود و نیاز امروز ما وجود شفافیت است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام و در دولت من ایران با همه مردم آن فارغ از زبان مذهب و جنسیت مطرح می‌شوند. دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است و در آن، آنها همه باهم برابرند فارغ از تفاوت‌هایی که باهم دارند.
ثبت‌نام دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک
سید وحید کریمی، سفیر پیشین ایران در نامیبیا و دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.
اعلام کاندیداتوری با ریموت به جای کلید!
نوید اهوازی که ادعا می‌کند بزرگترین فلافل‌فروش کشور است با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او برای ثبت‌نام با ریموت به جای کلید آمد!
محمد: مردم از بی‌عملی‌‌ و سوء تدبیرها گلایه‌مند هستند
سعید محمد،‌ کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام در انتخابات طی سخنانی اظهار کرد: مردم از کم عملی، بی‌عملی و سوء تدبیرها نگران هستند و این در حالی است که خداوند متعال استعدادهای سرشار به کشور ما عطا کرده و ما با اتکا به توان داخلی می‌توانیم به مشکلات کشور را به حداقل برسانیم.
وی افزود:‌ جوانگرایی نه فقط در افراد بلکه در ساز و کارها، ساختارها و تمامی عرصه‌های نظام نیاز به اصلاحات دارد؛ رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است؛ برای موفقیت نیاز به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستیم. بعد هم نیاز داریم که مردم در صحنه باشند.
محمد، گفت:‌ من با دارا بودن کارنامه خوب و برنامه‌ در عرصه‌های مختلف به عرصه آمده‌ام و با دارا بودن تیم خوب و مجرب که قبل از انتخابات به مردم اعلام خواهیم کرد پا به عرصه گذاشته‌ایم؛ برنامه ما این است که رضایت را برای مردم به ارمغان بیاوریم.
محمد در پاسخ به سوالی در خصوص کناره‌گیری به نفع آیت الله رئیسی گفت: با توجه به اینکه ایشان تا این لحظه اعلام موضع نکرده‌اند، ایشان جزو سرمایه‌های نظام هستند و پیشانی مبارزه با فساد هستند با توجه به اینکه هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند، اجازه بفرمایید بعد از ثبت‌نام‌ها و تایید صلاحیت‌ها اعلام موضع خواهم کرد.
وی گفت:‌ کشور باید با یک تفکر انقلابی و جهادی اداره شود بنده به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم از سوی هیچ دسته و جناحی وارد انتخابات نشدم و نمی‌خواهم حمایت شوم همانطور که تا الان سوابق‌مان را نشان داده‌ از همه ظرفیت های انقلاب استفاده خواهیم کرد به هیچ جریانی هم قول ندادیم که دولت ما به یک شرکت سهامی تبدیل شود.
نامزدی یک فعال سیاسی اصولگرا
وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی چهره سیاسی‌ای بود که نام خود را به عنوان داوطلب نامزدی در انتخابات ثبت کرد. عزیزی شعار خود را «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه خواری و رانت» اعلام کرد و گفت: مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف جهاد حضور داشتند و نقش آفرینی کردند و حق مردم است که برای حل مشکلات آنها اقدام جهادی انجام شود.
ثبت نام اول وقت وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد
محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات دولت دهم هم دومین چهره شناخته شده‌ای بود که در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.
سرتیپ محمدحسن نامی ۶۸ ساله در حالی برای انتخابات ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کرد که به گفته خودش، دارای سه دکتری در رشته‌های جغرافیایی سیاسی، مدیریت استراتژیک و مدیریت کشورداری است. در کارنامه سرتیپ نامی، سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، رئیس اداره دوم و معاون ستاد مشترک ارتش، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد.
نامی پس از ثبت نام اعلام کرد: تا وقتی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته ام نباید فعالیت تبلیغی و تشکیل ستاد انجام داد.
ثبت نام زن موتورسوار
یک زن موتورسوار که با کلاه کاسکت به وزارت کشور رفته بود نیز در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد. او که نامش نرگس فلاح است اعلام کرد که «آمده‌ام به مردم خدمت کنم؛ من عاشق کشورم هستم.»
داوطلب کفن‌پوش انتخابات ریاست جمهوری
فردی با ظاهری کفن‌پوش، قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به صورت، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
وی در توضیح حضور خود برای ثبت‌نام ریاست جمهوری گفت که آمده است کشور را از مشکلات نجات دهد.