حوادث قدس بیانگر واقعیت آپارتاید علیه فلسطینیان است جنایت در مسجد الاقصی

نظامیان رژیم اسرائیل با استفاده از گلوله، گاز اشک‌آور و بمب صوتی به مسجد‌الاقصی حمله کردند که در این حملات ده‌ها فلسطینی زخمی و عده‌ای نیز شهید شدند.
همزمان با ادامه تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه به دستور وزیر جنگ این رژیم، رادیو رژیم صهیونیستی از افزایش شمار مجروحان حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی خبر داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات موشکی مقاومت فلسطین به عسقلان در اراضی اشغالی، ۳۱ صهیونیست زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم است.
یک پایگاه خبری عبری زبان نیز اعلام کرد که از چند روز گذشته تاکنون ۳۴۶ موشک و راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است که سامانه گنبد آهنین تنها ۹۰ موشک را رهگیری کرده است.


در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در ادامه حملاتش به نوار غزه یکی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین در شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف گرفت.
همچنین شبکه الجزیره گزارش داد جنگنده‌های اسرائیلی شرق و غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را هم بمباران کردند و نقطه‌ای هم در شرق غزه هدف قرار گرفت.
وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد شمار شهدای حملات به غزه به ۲۵ شهید از جمله ۹ کودک و بیش از ۱۰۰ زخمی رسیده است.
نشست امنیتی کابینه اسرائیل
در پی تشدید تنش میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی کابینه رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر تشکیل جلسه داد.
این جلسه با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنی گانتس، وزیر جنگ و فرماندهان امنیتی و نظامی این رژیم برگزار شد.
در پایان این جلسه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور ادامه حملات هوایی به غزه را صادر کرد.
دستور گانتس همزمان با آن صادر شد که شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد به درخواست امیر اوهانا، وزیر امنیت داخلی ارتش اسرائیل، این رژیم ۸ گردان جدید و نیروهای اضافی را فراخوانده است و این به معنای آن است که رژیم صهیونیستی تسلط بر اوضاع را از دست داده است.
هزاران سرباز صهیونیستی در قدس مستقر هستند و ارتش تلاش دارد مسیرها و راه آهن‌های جنوبی را ببندد.
دیدبان حقوق بشر: حوادث قدس بیانگر واقعیت آپارتاید علیه فلسطینیان است
سازمان دیدبان حقوق بشر به حوادث قدس اشغالی و اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینیان واکنش نشان داد.
به گزارش گ فارس، «عمر شاکر» مدیر دفتر سازمان دیدبان حقوق بشر در فلسطین اشغالی روز سه‌شنبه تاکید کرد که عملیات هدفمند تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینیان تاکیدی بر واقعیت نظام آپارتاید است که میلیون‌ها فلسطینی با آن مواجه هستند.
شاکر افزود که این عملیات تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینیان نتیجه سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای حفظ اکثریت یهودیان در قدس است.
بنابر گزارش آناتولی، شاکر همچنین از سرکوب تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در قدس توسط نظامیان رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و آن را ناشی از اقدامات سازماندهی شده این رژیم برای استفاده از زور بیش از حد علیه فلسطینیان دانست.
او گفت که تنش‌های گسترده در فلسطین اشغالی پیامدهای بزرگی برای حقوق بشر خواهد داشت و کابینه اسرائیل سعی دارد فلسطینیان را از محله شیخ جراح بیرون کرده و به یهودیان اسرائیلی برای سیطره بر منازل فلسطینیان اجازه دهد.
دیدبان حقوق بشر همچنین درباره شهادت شماری از فلسطینیان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه ابراز نگرانی کرد و افزود که «استفاده اسرائیل از سلاح‌های منفجره می‌تواند خسارت‌های غیرنظامی زیادی به بار آورد.»
این سازمان همچنین خواستار پایان یافتن سیاست فرار از مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب تجاوزات گسترده و مجازات عاملان آن شد.
مسجد‌الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت‌المقدس، طی روزهای اخیر تا به امروز، شاهد حملات شدید نظامیان صهیونیست برای اجرای نقشه‌های تل‌آویو به منظور یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی بود که در نتیجه مقاومت ساکنان قدس اشغالی، صدها تن از فلسطینیان مجروح شدند.
رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها پیام‌های تهدید آمیز داد
منابع از آرامش نسبی در مسجدالاقصی بعد از یک روز درگیری‌های شدید میان نمازگزاران فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، هزاران فلسطینی بعد از اینکه پلیس رژیم صهیونیستی از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کرد، روز سه‌شنبه نماز صبح را در این مسجد به جا آوردند. آنها بعد از پایان نماز شعار: جان و خونمان را فدای تو می‌کنیم ای اقصی و امتی که رهبرش محمد است به زانو درنمی‌آید سر دادند.
نمازگزاران از گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس قدردانی کردند. هیچگونه درگیری میان نمازگزاران با پلیس رژیم صهیونیستی رخ نداد و صدها تن از فلسطینی‌ها شب را در مسجد الاقصی گذراندند.
پلیس رژیم صهیونیستی دوشنبه بارها به مسجد‌الاقصی یورش برد که به گفته جمعیت هلال‌احمر فلسطین در این درگیری‌ها ۵۲۰ تن در قدس زخمی شدند.
همچنین رسانه‌ها تصاویری از خون‌هایی که زمین مسجد را به دنبال درگیری‌های شدید دربرگرفته بود، منتشر کردند.
همچنین نیروهای رژیم تعداد زیادی را بازداشت کردند. به دنبال این درگیری‌ها گردان‌های القسام اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه نیز ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.
از سوی دیگر عمر خمیسی، وکیل فلسطینی از موسسه حقوق بشر میزان گفت: طی روزهای اخیر برای تعدادی از افرادی که در مسجد‌الاقصی حضور داشته‌اند و همچنین افرادی که در درگیری‌ها شرکت نکرده‌اند پیام‌های تهدیدآمیزی از سوی سازمان اطلاعات اسرائیل ارسال شده است.
در این پیام‌ها ابلاغ شده که به عنوان افرادی که در خشونت‌های مسجد‌الاقصی شرکت کرده‌اند، شناسایی شده‌اند و مجازات خواهند شد.
وی گفت: به نظر می‌رسد این افراد به وسیله جی پی اس شناسایی شده‌اند. این یک روش غیرقانونی و غیر دقیق است و نمی‌توان از آن در دادگاه‌ها استفاده کرد. حق عبادت و نماز خواندن در مسجدالاقصی را نمی‌توان خشونت دانست. هیچ قانونی وجود ندارد که نماز خواندن و اعتکاف در مسجدالاقصی را جرم بداند.
شهادت مبارزانی از گردان‌های القسام و جهاد اسلامی
همزمان با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، گردان‌های القسام امروز سه شنبه از شهادت و مفقودالاثر شدن مبارزانی از این گردان‌ها خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد که در واکنش به ادامه حملات دشمن علیه منازل و رهبران مقاومت، بزرگترین حمله موشکی تاکنون را به شهرهای اسدود و عسقلان انجام داده است.
این گردان‌ها اعلام کرد: حملات آتی به اذن خدا بزرگتر خواهد بود.
رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: امروز حدود ۴۰ موشک از غزه به سمت اسدود شلیک شد که موجب آسیب رسیدن به یک منزل و زخمی شدن سه تن شد.
گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد، در حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای این گروه تعدادی از مبارزانش شهید و مفقود شدند.
القسام همچنین از آماده باش و روحیه بالای نیروهایش برای رویارویی با اشغالگران صهیونیست خبر داد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گزارش داد دو تن از فرماندهان این جنبش در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.
همزمان رسانه‌های صهیونیستی از تصمیم ارتش این رژیم برای گسترش دامنه عملیات علیه غزه خبر دادند.
آویو کوخافی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در پایان جلسه امنیتی نظامی امروز کابینه این رژیم ضمن دستور برای گسترش عملیات بدون توقف خواهان هدفگیری مبارزان گروه‌های مقاومت فلسطین شد.
علاوه بر این گزارش شده رژیم صهیونیستی ۵۰۰۰ نیروی اضافی را فراخوانده است.
از سوی دیگر منابع اعلام کردند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در مرکز شهر غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن دو تن شهید و تعدادی زخمی شدند.
بعد از درگیری‌های شدید روز دوشنبه در مسجدالاقصی و یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها و زخمی شدن صدها تن از آن‌ها، گردان‌های القسام اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطقی در غزه را هدف قرار دادن که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی منجر شده است.