فروپاشی زیر گنبد آهنین!

سرویس بین الملل جوان آنلاین: با شلیک صد‌ها موشک فلسطینی ظرف روز پنجم عملیات «شمشیر قدس»، باریکه غزه معادله جدیدی با رژیم صهیونیستی برقرار کرد. در جریان جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ غزه با رژیم صهیونیستی، فلسطینیان ۴۵۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند، ولی حالا این رقم ظرف پنج روز به بیش از ۲ هزار موشک رسیده است. تل‌آویو برای مقابله با این موشک‌ها از گنبد آهنین استفاده می‌کند که هر شلیک آن بین ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار هزینه دارد و اثر آن نیز بر اساس آمار منابع دفاعی اسرائیل به حدود ۸۰ درصد می‌رسد. شهرک صهیونیست‌نشین اشکلون (عسقلان) در ۵۰ کیلومتری جنوب تل‌آویو به فاصله کوتاه از نوار غزه، طی پنج روز گذشته زیر باران موشک‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفته است. در حالی که گردان‌های عزالدین قسام دیروز ظهر در بیانیه‌ای اعلام کرد با ۱۰۰ موشک اشکلون را هدف قرار داده، منابع عبری عصر دیروز گزارش کردند که ظرف پنج روز ۶۹۷ موشک به این شهرک شلیک شده که ۶۱ مورد آن مستقیماً به ساختمان‌ها اصابت کرده است. این رقم احتمالاً تا شب گذشته به بالای ۸۰۰ موشک رسیده است. رسانه‌های اسرائیلی پنج شنبه شب را «شب سیاه» اشکلون توصیف کردند. فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که قدرت تخریب موشک‌های فلسطینی هم به شدت افزایش یافته است. شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت دومین شهری است که طی پنج روز گذشته زیر باران موشکی فلسطینیان قرار گرفته است. گردان‌های قدس پنج شنبه شب اعلام کردند سدیروت را هنگام بازدید ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی از این شهر هدف حمله راکتی داده‌اند. بئرالسبع نیز طی روز‌های گذشته زیر باران موشکی مقاومت فلسطینی بوده است. تصاویر منتشر شده حاکی از خسارات جدی به بئرالسبع است. در یک مورد، تصویر منتشر شده یک صهیونیست را خون‌آلود در داخل یک اتومبیل نشان می‌دهد. رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که در حمله اخیر موشک‌های قسام به بئرالسبع، یک خودرو و یک ساختمان مستقیماً هدف قرار گرفته است. منابع رسمی اسرائیلی تأیید کرده‌اند که از زمان شروع درگیری‌ها در دو شنبه گذشته تاکنون ۹ اسرائیلی کشته و بیش از ۵۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. ۴۰۰ صهیونیست در حملات موشکی و بیش از ۱۶۰ نفر در درگیری‌های مستقیم زخمی شده‌اند. از ۹ اسرائیلی به هلاکت رسیده هم پنج یا شش اسرائیلی با شلیک موشک‌های کورنت به خودرو‌های اسرائیلی در نزدیکی غزه به هلاکت رسیده‌اند. با این حال، ناظران با اشاره به سانسور گسترده اخبار در جامعه امنیتی اسرائیل، آمار را بیش از این اعلام می‌کنند.
حمله به حومه تل‌آویو
تحول جدی‌تر، حمله موشکی فلسطینیان به تل‌آویو و حومه آن است. شهر «پتخ تیکوا» در حومه تل‌آویو روز پنج شنبه برای اولین بار موشک‌های فلسطینیان را تجربه کرد. در فیلم‌های منتشر شده از برخورد یک موشک به این شهر در حومه تل‌آویو (۷۰ کیلومتری غزه) که یدیعوت آحرونوت منتشر کرده، آثار تخریب گسترده نمایان است. در «بات‌یام» در حومه تل‌آویو نیز یک صهیونیست در اثر اصابت موشک به هلاکت رسید. موشک‌های فلسطینیان فرودگاه بن‌گوریون را هم بی نصییب نگذاشتند. منابع اسرائیلی گزارشی از اصابت موشک به این فرودگاه منتشر نکردند، ولی برخی منابع می‌گویند صدای انفجار‌های شدید‌ای را از این فرودگاه شنیده‌اند. تصاویری که منابع عبری از داخل فرودگاه منتشر کرده‌اند، مسافران را در وضعیت سراسیمه نشان می‌دهد که تلاش می‌کنند زودتر فرودگاه را ترک کنند. سه شرکت هواپیمایی امریکایی یونایتد، دلتا و امریکن ایرلاین و همچنین شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا و شرکت هواپیمایی بریتانیایی بریتیش ایرویز اعلام کردند به دلیل نگرانی‌های امنیتی پروازهای‌شان را به اسرائیل متوقف کردند. خبرگزاری رویترز دیروز اعلام کرد که شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا توقف پرواز‌های خود به مقصد تل‌آویو را تا ۱۷ ماه جاری تمدید کرد. مقاومت فلسطین با موشک عیاش ۲۵۰ که به تازگی رونمایی شده، فرودگاه رامون در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هم هدف قرار داد. گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد: با پهپاد شهاب، کارخانه شیمیایی در شهرک نیرعوز را هدف قرار دادیم. شهرک‌های اشدود، افاغیم و نقب هم زیر باران موشکی فلسطینیان بوده‌اند.
بنی گانتس: شورش کمتر از موشک نیست


موشک باران شهرک‌های صهیونیست‌نشین، برای اولین بار شکاف‌های اجتماعی در داخل جامعه اسرائیلی را نمایان کرد. اولین درگیری‌ها از سه شنبه شب شروع شد، زمانی که شماری از صهیونیست‌های تندرو در واکنش به موشک‌های فلسطینیان، در شهرک‌هایی مانند اللد، به عرب‌های فلسطینی معروف به عرب ها‌ی اسرائیلی ۱۹۴۸ حمله کردند. عرب‌های فلسطینی بر اساس آمار رسمی رژیم صهیونیستی چیزی بین ۲۱ تا ۲۲ درصد جامعه اسرائیلی را تشکیل می‌دهند که جمعیت آن‌ها بین ۸/۱ میلیون نفر تا ۲ میلیون برآورد شده است. آن‌ها که از سال ۱۹۴۸ در شهر‌های اسرائیلی مانده‌اند اغلب شناسنامه اسرائیلی دارند، ولی صهیونیست‌ها مانند شهروندان درجه دوم با آن‌ها برخورد می‌کنند و از بسیاری از امتیازات شهروندی از جمله آموزش محروم هستند. حملات یک هفته اخیر حماس باعث شده که صهیونیست‌ها عرب‌های فلسطینی را مقصر بدانند، موضعی که باعث حملات گسترده به آن‌ها شده است. در یک مورد تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که صهیونیست‌های افراطی یک فلسطینی عرب را از ماشین پایین کشیده و او را می‌کشند. موارد متعدد دیگری از حملات سازمان یافته به فلسطینیان منتشر شده است. این تحول از روز چهار شنبه باعث شد در شهرک‌هایی مانند اللدکه عرب‌های فلسطینی اکثریت را در دست دارند، دست به تجمع زده و با صهیونیست‌ها درگیر شوند. چهار شنبه نیز گزارش شد که عرب‌ها در انتقام حمله صهیونیست‌ها، به یک کنیسه حمله کرده‌اند. شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه اعلام کرد که ساکنان عرب شهر اشغالی اللد یک محله یهودی‌نشین را به طور کامل تخلیه کرده و ساکنان آن را فراری دادند و اکنون تنها چهار نیروی پلیس در این محله باقی مانده‌اند. برخی منابع نیز گفته‌اند که این شهر به طور کامل از سیطره امنیتی رژیم صهیونیست خارج شده است. در مقابل برخی منابع دیروز اعلام کردند که صهیونیست‌های تندرو در شهر اللد اشغالی تهدید به کوچاندن فلسطینیان ساکن این شهر کرده‌اند. برخی منابع می‌گویند جوانان این شهر از روز‌های گذشته عزم خود را برای آزادسازی این شهر از چنگال صهیونیست‌ها جزم کرده‌اند و درگیری‌های تن به تن بین آن‌ها و صهیونیست‌ها رخ داده است. برخی منابع روز پنج شنبه گزارش کردند که یک جوان فلسطینی با مسلسل۲۵۰ در شهرک اللد ۱۳ صهیونیست را به هلاکت رساند. شدت درگیری‌ها که در شهر‌های دیگر نیز گسترش یافته، باعث شکل‌گیری یک شورش فراگیر در شهر‌های مختلف اسرائیل شده است. ام‌الفحم، رینه، عکا، طبریا و حتی حیفا طی سه شب گذشته شاهد درگیری گسترده بین عرب‌ها با صهیونیست‌های افراطی بوده است. در ام‌الفحم، عرب‌ها چند ایستگاه پلیس را به آتش کشیدند. رویون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه درباره درگرفتن یک جنگ داخلی هشدار داده است. ریولین گفت: «ما باید مسائل خود را حل کنیم، بی آنکه عامل یک جنگ داخلی باشیم که موجودیت ما را بیش از خطرات خارجی به مخاطره خواهد انداخت. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت درگیری بین عرب‌ها و یهودیان (اسرائیل) کم‌خطرتر از راکت‌های حماس نیست. نباید طوری شود که در جنگ غزه پیروز شویم و در داخل شکست بخوریم. حتی نخست‌وزیر تندرو رژیم صهیونیستی از شورش‌های فراگیر در داخل سرزمین‌های ۱۹۴۸ ابراز نگرانی کرده است. بنیامین نتانیاهو، از هرج‌ومرج سخن گفت و اظهار داشت که این وضعیت قابل پذیرش نیست. او افزود، شهروندان اسرائیل اجازه ندارند امر حق و قضاوت را خود به دست گیرند: «هیچ چیز نمی‌تواند سرکوب یهودی‌ها توسط عرب‌ها یا عرب‌ها توسط یهودی‌ها را توجیه کند.»
منابع محلی در شهر اشغالی اللد، از تیراندازی شهرک‌نشینان صهیونیست به سمت نمازگزاران در مسجد الکبیر خبر دادند!