موشک باران تل‌آویو با موشک‌های القسام

زهره صفاری/ باران موشک‌های مقاومت بر سر صهیونیست‌ها، معادلات اسرائیل را به‌گونه‌ای بر هم زده که برای فرار از ننگ پذیرش شکست در برابر مبارزان فلسطینی در ششمین روز از حملات بی‌رحمانه شان، زنان و کودکان بیگناه بیشتری را در نوار غزه و کرانه باختری زیر آتش توپخانه‌هایش گرفتند.
به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه در حالی از مرز 139 زن و مرد و کودک گذشت که براساس منابع رسمی این کشور 13 نفر نیز در مناطق اشغالی کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند. این در حالی است که آمارها از مجروح شدن 950 نفر  حکایت دارد.
دفتر سازمان ملل در اراضی فلسطین(اوچا) شمار آوارگان فلسطینی را در حملات اخیر 10 هزار نفر گزارش کرده که تنها تعداد محدودی از آنها به امکانات اولیه و حیاتی دسترسی دارند؛ در این شرایط بامداد دیروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر یک خانه در اردوگاه پناهجویان الشاطی در غرب غزه را هدف قرار دادند که 10 نفر شهید و 15 نفر مجروح شدند. این جنایت که از سوی حماس نشانه عجز رژیم صهیونیستی با کشتار غیرنظامیان عنوان شد، ساعاتی بعد با بمباران «عسقلان»، «سدیروت» و «اسدود» توسط گردان عزالدین القسام پاسخ داده شد.
به‌گزارش ایسنا به‌نقل از «المیادین»، صهیونیست‌ها که به اذعان رسانه‌های خود، با خطر جنگ داخلی روبه‌رو و از امکانات تسلیحاتی مقاومت غافلگیر شده‌اند برای افزایش تنش‌ها با قایق‌های جنگی به‌سمت باریکه غزه رفته و قایق‌های ماهیگیری را هدف گرفتند. صهیونیست ها همچنین با حمله به برج «الجلا» غزه که مقر چندین شبکه بین المللی بود، دفاتر مرکزی رسانه‌هایی مانند الجزیره و آسوشیتدپرس را نیز تخریب کردند. اما عمق فاجعه خشونت صهیونیست‌ها زمانی بیش از پیش آشکار شد که تلویزیون العربی قطر از بهره‌گیری رژیم اسرائیل از گازهای سمی علیه مردم غزه در بررسی اجساد پرده برداشت و سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز آن را تأیید کرد.


به‌گزارش ایرنا، اما مقاومت فلسطین که وعده حمایت تمام عیار از مردم مظلوم کشورش را تاکنون بخوبی محقق کرده، تنها روز گذشته در فاصله 12 ساعت بیش از 200 موشک را از سمت نوار غزه به‌سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد تا مقامات رژیم صهیونیستی با همه امکانات در دسترس‌شان مستأصل مانده و در پشت صحنه زمزمه‌های آتش بس فوری را سر زبان‌ها بیندازند.
تلاش‌های بین‌المللی برای تحقق آتش بس
در حالی که یک منبع فلسطینی از افزایش تلاش‌ها برای تحقق آتش بس در غزه خبر داده، به‌گزارش «العالم»، علاوه بر آغاز رایزنی‌های قطر، مصر و سازمان ملل با طرفین برای پایان این جنگ تمام عیار، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز با ابزار نگرانی از خشونت‌های فلسطین اشغالی از تلاش برای برقراری آرامش پایدار در منطقه گفته است.
«جالینا پورتر»، گفت: «هادی عمرو، معاون دستیار وزیر خارجه در اسرائیل و کرانه باختری است که برای مذاکره با مقامات ارشد اسرائیل و فلسطین وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.» اما با وجود این ژست صلح طلبانه، امریکا همچنان به انتقاد یکطرفه از حملات مقاومت ادامه داده و اقدامات اسرائیل را دفاع از حق خود در برابر خشونت می‌داند. با این حال این سیاست دوگانه امریکا در قبال فلسطین، کاخ سفید را سیبل انتقادات کرده و کنگره و دولت را مقابل یکدیگر قرار داده است.
«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در یادداشتی در روزنامه «نیویورک تایمز» دولت بایدن را به نقد کشید و از رئیس‌جمهوری خواست به جای توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی رویکردی منصفانه برای نجات جان فلسطینی ها اتخاذ کند. این تلاش‌ها در حالی آغاز شده است که با وجود اذعان منابع دیپلماتیک اسرائیل برای برقراری آتش بس احتمالی اوایل هفته آینده، حماس هر گونه پیشرفت را در روند مذاکرات با اشغالگران صهیونیست رد کرده است.
«خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین در گفت‌و‌گو با شبکه
«تی آر تی» ترکیه آتش بس را منوط به قبول چند شرط از سوی اسرائیل دانست:«خروج اشغالگران از مسجد الاقصی و اجازه نماز و عبادات آزادانه مسلمانان، توقف جنایت آواره کردن اهالی الشیخ جراح، آزادی همه بازداشت شدگان در جریان درگیری‌های اخیر و توقف تجاوزها علیه غزه باید انجام شود. عملیات مقاومت تا توقف تجاوزهای اسرائیل همچنان ادامه دارد.»
معادله اتحاد علیه اسرائیل
گرچه عربستان، بحرین، امارات و برخی کشورهای عرب پس از چند روز نسبت به تداوم درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده‌اند و حتی سعودی‌ها تلویحاً اقدامات اسرائیل را خلاف قوانین بین‌المللی عنوان کرده‌اند اما خروش مردمی در نقاط مختلف جهان با‌وجود همسویی دولت‌هایشان با اسرائیل، نشان از تغییر معادلات جهانی به سود فلسطین دارد. به‌گزارش ایرنا به نقل از فرانس پرس، در حالی تلاش فرانسه برای حل بحران فلسطین به تماس مکرون با نتانیاهو ختم شده است که انجمن فلسطینیان این کشور با‌وجود ممنوعیت تظاهرات به رأی دادگاه اعتراض کرده و برای همبستگی با فلسطینی‌ها به خیایان‌ها آمدند. همزمان در شهرهای مختلف انگلیس، ونزوئلا، بوسنی، دانمارک، آلمان، اتریش، استرالیا، اسلوونی، اردن، عراق، ترکیه و بنگلادش و... نیز تظاهرات‌ گسترده‌ای در محکومیت جنایات اسرائیل صورت گرفت. در همین حال آنکارا در تلاش برای اعزام نیروی نظامی بین‌المللی به قدس اشغالی است.