ماجرای برخورد وحشیانه با یک زن در بانک

مدیر روابط عمومی بانک رفاه می‌گوید: این فیلم برای تیر سال گذشته است و پس از اطلاع مدیریت بانک از این حادثه
رئیس شعبه مربوطه به کمیته انضباطی احضار و پرونده‌ای در این باره تشکیل و حکم نهایی اخراج وی صادر شد
آفتاب یزد- گروه شبکه: به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار و دست به دست شدن است که در آن کارمند یکی از شعب بانک رفاه، زن جوانی را که در حال جیغ زدن است، با ضرب و شتم و لگد از بانک بیرون می‌اندازد. به طوری که زن روی پله‌ها می‌افتد. در این شرایط دو زن نیز که شاهد ماجرا هستند، بی‌تفاوت فقط نگاه می‌کنند و می‌گذرند. این فیلم به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده و باعث شد بانک هم واکنش نشان دهد. گفته می‌شود این اتفاق در شعبه خیابان لبافی نژاد تهران بانک رفاه کارگران روی داده است.
> مشتری سعی در ایجاد اخلال داشت


در این راستا مدیر روابط عمومی بانک رفاه می‌گوید: «این فیلم برای تیر سال گذشته است و پس از اطلاع مدیریت بانک از این حادثه، رئیس شعبه مربوطه به کمیته انضباطی احضار و پرونده‌ای در این باره تشکیل و حکم نهایی اخراج وی صادر شد. رفتار رئیس شعبه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، البته این خانم پیش از اینکه این رفتار از کارمندان شعبه
سر بزند، با بهم ریختن شعبه و شکستن شیشه‌ها سعی در ایجاد اخلال در کار شعبه را داشت که متاسفانه با دخالت کارمند بانک، کار به مشاجره کشیده شد و وی را از بانک به بیرون فرستادند. صورت جلسه توسط کلانتری تهیه شده است و پلیس گزارش‌های تکمیلی را در این خصوص دارد.»
> رفتار کارمند بانک اصلا قابل توجیه نیست
بهرام فرهی، مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک رفاه کارگران نیز درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یک زن در یکی از شعبه‌های این بانک به برنا گفت: «این ماجرای تلخ مربوط به تیرماه سال ۹۹ است و در همان زمان و پس از اطلاع مدیریت بانک، کارمند مذکور به فوریت از کار تعلیق و با ارجاع پرونده به کمیته انضباطی بانک، نامبرده از بانک اخراج شد.» او با تاکید بر اینکه «رفتار کارمند بانک اصلا قابل توجیه نیست»، گفت: «طبق مستنداتِ پلیس و مطابق با فیلم دوربین‌های مداربسته داخل شعبه، در روز حادثه، آن خانم با مدرکی جعلی قصد برداشت وجه داشت، اما بعد از مخالفت کارمند بانک، ایشان اقدام به برهم زدن نظم بانک، شکستن شیشه‌های داخل بانک و فحاشی کرد و در نهایت آن اتفاق تلخ از طرف یکی از کارمندان شعبه رقم خورد.» فرهی ادامه داد: «قطعا رفتار کارمند سابق بانک، به هیچ وجه قابل پذیرش نبود و خط قرمز بانک رفاه، حفظ کرامت مشتریان و رعایت دقیق منشور اخلاقی بانک، بوده، هست و خواهد بود.» او تاکید کرد: «خدمات انبوه همکارانمان بویژه در شعب مراکز درمانی و بالاخص در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست و ما در همین ایام، چندین همکار عزیزمان را از دست دادیم، به همین دلیل هرگز اجازه نمی‌دهیم رفتار غیراخلاقی یک فرد، زحمات خالصانه انبوه کارکنان بانک را زیر سوال ببرد.»
> مردی نبود فتاده را پای زدن، آقای رئیس بانک!
از سوی دیگر عصرایران در این خصوص طی یادداشتی به قلم مصطفی داننده نوشته است: «اینکه بانک رفاه این داستان را توجیه نکرد مثل خیلی‌های دیگر و به صورت شفاف اصل ماجرا را تعریف کرد، جای تقدیر دارد. کاش باقی سازمان‌ها و نهادها به ویژه اهالی فوتبال و مدیران تیم‌های استقلال و پرسپولیس از این بانک یاد می‌گرفتند و به جای فرافکنی، مسئولیت را قبول می‌کردند. البته در عصر جدید دوربین‌ها و گوشی‌های دوربین دار رفتارها را ضبط و غیرقابل انکار می‌کنند. نکته بعدی این است که متاسفانه برخی از کارمندان بانک‌ها و اداره‌های دولتی، احساس می‌کنند
چون کار مردم به دست آن‌هاست، خدایی هستند که دیگران باید در برابر آن‌ها تعظیم کنند. «اَنَا رَبُّکُمُ الاعْلَی» فقط در زبان‌شان جاری نیست. این کارمندان باید تصور خود از شغل‌شان را عوض کنند و بدانند که وظیفه آن‌ها پاسخگویی به مردم است. آن‌ها باید تا وقتی پشت باجه یا میزشان نشسته‌اند، تا جایی که از نظر سازمانی اجازه دارند باید پاسخگوی مردم باشند حتی اگر سوالات مردم بی‌ربط باشد. برخی از کارمندان بانک، حتی به خودشان زحمت نمی‌دهند تا سرشان را بالا بیاورند و جواب ارباب رجوع خود را بدهند. کاش بانک‌ها و ادارات دولتی و حتی خصوصی قبل از استخدام یک فرد حتما به او آموزش برخورد با مردم را بدهند تا یاد بگیرند وقتی ارباب رجوعی به آن‌ها مراجعه می‌کند، چگونه با او برخورد کنند. مسئله بعدی که می‌شود در مورد این فیلم به آن اشاره کرد، رفتار زننده مسئول شعبه است. زدن یک انسان بسیار زشت است و کتک زدن یک زن، شرم‌آور است. مردی که دستش را روی یک زن غریبه به هر علتی بلند می‌کند، فاصله زیادی با انسانیت دارد و نمی‌شود روی او به عنوان یک مسئول یا کارمند حساب کرد. این مرد حتی یک همسر و یک پدر خوب هم نمی‌تواند باشد. کسی که دستی به زدن دارد، هر لحظه و با هر عصبانیتی می‌تواند یک بحران ایجاد کند. از قدیم این شعر رودکی را همه زمزمه کرده‌ایم که «مردی نبود فتاده را پای زدن» و این آقای مسئول شعبه در حالی که این خانم روی زمین افتاده بود، لگدی به او زد و باید از او پرسید چگونه دلش راضی به این لگد شد. »
> واکنش رضا صادقی
این ماجرا با واکنش‌های بسیاری از جمله واکنش رضا صادقی خواننده کشورمان روبه رو شد. وی در این رابطه در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «کاش وجودش و داشتی، با اونی که زندگیت و به بازی ارزونی و گرونی گرفته این لگد و میزدی بی‌وجدان.. نمیگم چی شد این شدیم! فقط میگم اینی که شدیم رو چه کنیم؟ برادر، برادر رو میکشه به جرم تفاوت. پدر و مادر فرزند میکشه و با آرامش تیکه میکنه. یه آدم دون به یک زن به این شکل لگد میزنه و از جایی در میاد که اسمش (رفاه کارگران) هست و بیچاره کارگران. این زن هر چه کرده باشه، اختلاس نکرده، دزدی نکرده اگرم خلاف کرده توی بی‌وجود مجری قانون نیستی!؟ نگران مردمم، خانوادم و دخترام هستم و از امروز بطور ویژه بهش فکر می‌کنم که وسط امثال این جانور زندگی کنن یا نه .... تفو برتو‌ای چرخ گردون تفو. پشتم لرزید از صدای ناله این زن... خدا عاقبتمون و بخیر کنه».