بیانات رهبر انقلاب نقشه راه آزادسازی فلسطین است

تعدادی از گروه‌های مقاومت و جریان‌های مقاومت فلسطین با ارسال نامه‌هایی جداگانه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مواضع رهبر انقلاب در سخنرانی روز قدس امسال تشکر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، پنج گروه مقاومت فلسطینی در این نامه‌ها ضمن تشکر و قدردانی مجدد از مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، بر ادامه راه مقاومت تا آزادی قدس شریف تأکید و بیانات رهبر انقلاب در روز قدس امسال، نقشه راه آزادسازی فلسطین خوانده شده است.
جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین (دفتر فرماندهی کل و دفتر سیاسی)، جنبش فتح انتفاضه، جبهه مبارزه مردمی فلسطین و ائتلاف نیروهای فلسطین در این نامه‌ها ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اتحاد و مقاومت بین کشورهای اسلامی، نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گرامی داشتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی زنده تلویزیونی جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ که در دو بخش فارسی و عربی و در روز قدس ایراد شد با اشاره به رشد کمی و کیفی قدرت نیروهای مقاومت، تغییر موازنه قوا در سرزمین‌های اشغالی را به نفع جهان اسلام دانستند. ایشان همچنین روند رژیم صهیونیستی را رو به زوال و افول دانسته و منطق مبارزه با این رژیم غاصب را ادامه مقاومت تا انجام یک همه‌پرسی از همه فلسطینی‌های داخل و خارج فلسطین برای تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین اعلام کردند.


در بخشی از نامه جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین (دفتر فرماندهی کل و دفتر سیاسی)، آمده است: همانگونه که ما از امام خامنه‌ای توقع داشتیم، به‌طور قاطعانه حمایت و ایستادگی خود را در کنار قدس و اهالی آن با پشتیبانی از مقاومت فلسطین و گردان‌های مسلح آن اعلام کرد؛ با هر وسیله‌ای که باعث توانمندیشان برای جلوگیری از زیاده‌روی اشغالگران و گله‌های شهرک نشین فسادگر شود. این حمایت‌های بزرگ و گسترده از طرف شخص امام خامنه‌ای و رهبر انقلاب اسلامی ایران، تأثیر بزرگی در توانمندسازی رزمندگان در غزه، کرانه غربی، قدس و ستیز با دشمن صهیونیستی داشت؛ و باعث شد دشمن قبل از هر اقدام احمقانه‌ای در حق ملت مظلوم ما و مقدساتمان هزار بار به فکر بیفتد. خیزش مردم قدس و دلاوری فرزندان ملت ما در دفاع از قدس، پیش‌بینی‌های درست امام خامنه‌ای (دام ظله) را ثابت کرد که در آن تأکید کرده بود این دشمن ستمگر فقط زبان مقاومت و ممانعت را می‌فهمد.
ائتلاف نیروهای فلسطین نیز در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: سخنان زیبای شما، بر دل و جان هر کسی که آن بیانات را شنید، نشست؛ زیرا، با کلمات نورانی نگارش شده بودند؛ بویژه آنجایی که فرمودید، دشمن صهیونیستی ضعیف‌تر از هر زمان دیگر است؛ و ارتشی که ادعای عدم شکست خوردن می‌کرد، امروز و پس از تجربه‌های جنگ در لبنان و غزه تبدیل به ارتشی شده است که طعم پیروزی را نخواهد چشید.
ما در ائتلاف نیروهای فلسطین، بر تک‌تک کلمه‌های بیان شده در سخنرانی شما، تأکید می‌کنیم و آن را برنامه کار خود قرار خواهیم داد؛ زیرا تشخیص دقیق حضرتعالی نسبت به وضعیت سیاسی جاری و تحولات اخیر، بویژه در سایه رویدادهای مسجدالاقصی از جمله خیزش مردمی گسترده که می‌تواند تمام طرح‌های صهیونیستی را به شکست بکشاند، هدایت کننده راه ما خواهد بود.
در بیانیه ائتلاف نیروهای فلسطینی هم آمده است: رهبر انقلاب تأکید کرد دو عامل مهم وجود دارد که آینده را در سایه تداوم مقاومت فلسطینی ترسیم خواهند کرد. ابتدا نزدیکتر کردن خط مشی مسیر جهاد و شهادت، و دوم حمایت جهانی از رزمندگان فلسطینی توسط حکومت‌ها و ملت‌های مسلح که در همه جهان هستند، می‌باشد. فراخوان صادقانه ایشان باید از طرف جهان عرب و اسلامی مورد قبول و استجابت قرار گیرد. کما اینکه، هنگام خطاب قرار دادن جوانان عرب فرمودند: در گذشته پاسخ تجاوزات صهیونیست‌ها را با سنگ می‌دادند؛ اما امروز پاسخ تجاوزات، با شلیک موشک‌های دقیق صورت می‌گیرد؛ و تأکید داشتند که رزمندگان فلسطین باید با اقتدار به مبارزه محقانه و اخلاق‌مدارانه خود علیه رژیم اشغالگر ادامه دهند. بیانات گهربار که سیدعلی خامنه‌ای خطاب به امت اسلامی در چهل و دومین سالروز جهانی قدس، نقشه راه کسانی است که می‌خواهند برای آزادسازی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی، کار، تلاش، مجاهدت و مقاومت کنند.  جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین هم در نامه خود خطاب به رهبری انقلاب نوشت: شما در سخنرانی تاریخی خود توضیح دادید که «اسرائیل» دولت نیست، بلکه یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است. ما با شما توافق نظر داریم که این رژیم در برهه کنونی با بحران وجودی واقعی روبه‌رو است و به‌صورت علنی درباره خطر وجودی پیش روی خود صحبت می‌کند. سخنرانی راهبردی شما در سایه شرایط و تحولات مهم و خطیر مربوط به قدس و مسأله فلسطین به طور عمومی و تحولات مربوط به منطقه و کل جهان، صورت گرفته است.
در حال حاضر روند درگیری‌ها برای تصرف قدس افزایش و ادامه می‌یابد. مردم پایدار فلسطین از طریق انتفاضه و فداکاری‌ها و خون مبارک خویش و همچنین از طریق خیزش اخیر قدس و اقصی، به رژیم صهیونیستی پیام شفافی فرستادند که از رؤیای تصرف قدس دست بردارد و آنها با دست و جان خود با هر تاوانی از قدس حمایت می‌کنند.
جبهه مبارزه مردمی فلسطین هم در پاسخ به سخنان رهبری انقلاب نوشته است: شما در این سخنرانی به نکات و موضوعات مهم اشاره فرمودید که راهنمای همه مؤمنان خواهد بود. چنانکه تقدیر شما از اهالی قدس و انتفاضه مبارک آنان و نیروها و گردان‌های مقاومت، تأثیر بسزایی در ادامه مسیر رویارویی با اشغالگران و تمام نیروهای تجاوزگر و ظالم در جهان، داشته است. ما تأکید می‌کنیم، که تمام نیروهای سرزنده در ملت و گردان‌های مقاومت فلسطین، راه جهاد و مقاومت را با حمایت‌های مخلصین امت اسلامی که شما در رأس آنها قرار دارید، ادامه خواهند داد.
حوادث و وقایع جاری تأکید می‌کنند که نیروهای مقاومت در فلسطین و منطقه قادر به تغییر همه معادله‌های تحمیل شده هستند. لذا اطمینان کامل داریم که امت اسلامی در سایه رهبری حکیمانه و شجاعانه شما و نقش راهبردی فرماندهی سپاه پاسداران که سهم بزرگی در حمایت از نیروهای مقاومت از طریق شهید سلیمانی و جانشین ایشان جناب اسماعیل قاآنی که رهنمودهای حضرتعالی را با اخلاص اجرا می‌نمایند؛ به پیروزی مبین و آشکار دست خواهیم یافت.
کمیته مرکزی جنبش فتح الانتفاضه هم خطاب به رهبری انقلاب نوشته است: در زمانی که ملت ما و جهان شاهد تبلیغات گسترده و گمراه‌کننده‌ای است که وصف آگاهانه و حقیقی رژیم صهیونیستی را لاپوشانی و پنهان می‌کند، سخنرانی شما باعث از بین بردن ابهامات و تأکید دوباره بر آن شد که این رژیم یک دولت نیست، بلکه یک اردوگاه تروریستی است. موضع‌گیری‌های شما بیانگر جایگاه مرکزی محور مقاومت در امت اسلام و استواری و رسوخ این جایگاه با تمام مؤلفه‌های اقتدار آن است. این محور امروز در مقابل محور شرارت، طغیان و استکبار ایستاده است؛ رهبر عزیز، ما همواره پایبند به این محور خواهیم بود و مبارزه باشکوه خود را با توکل به خداوند عز و جل و با تکیه بر محور مقاومت که جمهوری اسلامی ایران در رأس آن قرار دارد، ادامه خواهیم داد.
نامه جدید اسماعیل هنیه
به رهبر معظم انقلاب
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس هم در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله الشیخ جراح، مسجد الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، هنیه در این نامه تصریح کرد: با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آنها خواستیم مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعاً از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند. وی در ادامه نوشت که اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار غزه بود. اسماعیل هنیه اضافه کرد: امروز دشمن جنایتکار با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به‌طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرکنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 مرتکب می‌شود.  هنیه گفت: ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به‌منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هرگونه تعدی علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم.