ادامه اتفاقات عجیب در فدراسیون فوتبال نوبت به انتصاب‌های فامیلی رسید!

  سرویس ورزشی-
اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که متاسفانه مدیریت جدید هم قصد دارد مسیر غلط گذشته را کماکان ادامه دهد و بر خلاف شعارها و حرف‌های اولیه قرار نیست برای در افتادن با مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت فوتبال اقدامی انجام دهد.
فدراسیون فوتبال که قرار بود بعد از حضور عزیزی خادم لباس نو برتن کند و درهایش را به روی متخصصان باز کند، هر روز با یک حاشیه تازه رو‌به‌رو می‌شود. بعد از آن مهمانی پرهزینه عزیزی خادم و همکارانش که در آن تعدادی از سردبیران ورزشی حضور داشتند و کارت‌های هدیه خود را دریافت کردند، این بار نوبت به انتصاب‌های فامیلی رسیده است.
دیروز خبرگزاری فارس در خبری عنوان داشت: «بعد از حضور شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، شاهد انتخاب‌های عجیبی از سوی وی در برخی پست‌ها بودیم.جدا از نقدهایی که به انتخاب‌ روسا یا سرپرستان برخی کمیته‌های فدراسیون وجود داشت، انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی سروصدای زیادی ایجاد کرد. بعد از این انتخاب، کارشناسان انتقادات زیادی به رئیس‌فدراسیون وارد کردند اما این شخص همچنان به کار خود ادامه داد.


در ادامه به حضور حمیدرضا مهرعلی نایب‌رئیس‌اول فدراسیون انتقاداتی وارد شد. اینکه انتصاب سرپرست نایب‌رئیسی به لحاظ قانونی دچار مشکل است زیرا براساس ماده 26 اساسنامه فدراسیون، رئیس‌بایستی در صورت عدم امکان رای آوری نواب رئیس، حداکثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ برگزاری مجمع عمومی جهت انتخاب به مجمع عمومی معرفی کند. اما عزیزی خادم بدون توجه به این موضوع، مهرعلی را منصوب کرده که رفتاری خلاف اساسنامه به شمار می‌رود. جالب اینجاست که او از روزی که حکم خود را دریافت کرده، کمتر در فدراسیون حضور داشته و بیشتر در خارج از ایران دیده شده است.
جدیدترین انتخاب عزیزی خادم هم در نوع خود عجیب است. او پسر عمومی خود را در بخش فناوری فدراسیون وارد کرد تا بعد از انتخاب افراد گمنام، این بار شاهد حضور خانواده سالاری باشیم. اینکه اعضای هیات رئیسه فدراسیون روی این انتخاب‌ها نظارتی دارند یا خیر، سؤالی است که باید به آن پاسخ داده شود تا دوباره شاهد پدیده جدیدی در فدراسیون نباشیم اما این روند انتصاب‌ها، هر شاهد بی‌طرفی را نگران می‌کند.»
ردپای پسر رئیس‌هیات فوتبال در ثبت قراردادها
البته فامیل و فامیل بازی در فدراسیون و هیات‌های فوتبال مسبوق به سابقه است؛ به عنوان نمونه یکی از مسایلی که درباره هیات فوتبال تهران به ریاست ابوالحسن شیرازی همواره مطرح شده، دخالت‌های پسرش است. دیروز یکی از شاکیان پرونده جنجالی مربوط به باشگاه استقلال از نقش ویژه پسر رئیس‌هیات فوتبال تهران در این پرونده پرده برداشت.
محسن زارعی سرمربی تیم فوتبال امید المپیک‌اندیشه درباره طرح شکایت از باشگاه استقلال به دلیل ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم‌های پایه در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه به خبرگزاری فارس گفت: من برای اعتراض به ثبت قرارداد بازیکنان امید و جوانان استقلال یک میلیون تومان پرداخت کرده‌ام و اکنون منتظر صدور حکم هستم. در جلسه کمیته انضباطی هیات فوتبال معراج شیرازی(پسر رئیس‌هیات فوتبال تهران) به ما گفت پنجره را تا روز آخر باز کردیم و استقلال می‌توانست قرارداد بازیکنانش را ثبت کند.
زارعی اضافه کرد: اگر هیات فوتبال می‌خواهد به ما ثابت کند موضعی ندارد و طرف حق است، باید به ما کمک کند. تاکنون هیچ رایی صادر نشده است. حتی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم تا دست کم از این طریق پیگیری شود اما تاکنون فکر ‌‌می‌کنم از فدراسیون هم جواب این نامه را نگرفتیم. ان شالله شرایط به شکلی رقم بخورد که حق به حقدار برسد.
فروش ساختمان فوتسال
مشکلات فدراسیون فوتبال تنها به همین موارد خلاصه نشده است. شهاب‌الدین عزیزی خادم در مناظره انتخاباتی‌اش مقابل دو رقیب دیگر یعنی مصطفی آجورلو و کیومرث‌هاشمی درباره درآمدزایی سالیانه برای فدراسیون فوتبال سخن گفت و مدعی شد: «تدوین برنامه‌ای استراتژیک و بازاریابی مدون که چیزی حدود 10 میلیون یورو یا چیزی حدود 300 میلیارد پیش‌بینی کرده‌ایم.» ولی حالا نه تنها از آن درآمدزایی میلیاردی خبری نشده، بلکه فروش دارایی‌های فوتبال در دستور کار قرار گرفته است.
خبرگزاری تسنیم روز گذشته در گزارشی مدعی شد فدراسیون فوتبال که با شعار عزیزی خادم قرار بود با شفافیت همراه شود، پس از یکی از مهم‌ترین جلسات هیئت‌رئیسه‌اش به دور از شفافیت عمل کرد. جایی که مخابره اتفاقات هیئت‌رئیسه به این شکل انجام شد که جلسه برگزار شده بیش از 30 مصوبه داشته، اما فقط 11 مصوبه آن به صورت رسمی رسانه‌ای شد. ظاهراً در این جلسه یکی از مهم‌ترین تصمیمات درباره سازمان لیگ فوتسال گرفته شده که آن هم انحلال این تشکیلات است که البته این تنها اقدام نیست. گویا قرار است ساختمان سازمان لیگ فوتسال هم که دو کوچه با فدراسیون فوتبال فاصله دارد، به فروش برسد و چوب حراج به این ساختمان زده شود. ساختمانی که با درآمدهای فوتسال و کمک‌های صورت گرفته از باشگاه‌ها خریداری شد، اما گفته می‌شود سند آن به نام فدراسیون فوتبال است.
درباره فروش این ساختمان، فدراسیون فوتبال و مسئولان آن هنوز هیچ موضع رسمی اعلام نکرده‌اند. تنها واکنش در این باره صحبت‌های مهرداد سراجی، رئیس‌کمیته فوتسال بود که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرده بود قرار است فوتسالی‌ها به ساختمانی جدید بروند، اما جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نشد. در این چند روز هم که صحبت انحلال سازمان لیگ فوتسال و فروش ساختمان آن بین اهالی فوتسال پیچیده، فدراسیون هیچ واکنشی نشان نداده تا بازهم شفافیت حلقه گمشده این روزهای فدراسیون باشد.
ادامه مسیر غلط فوتبال
اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که متاسفانه مدیریت جدید هم قصد دارد مسیر غلط فوتبال را کماکان ادامه دهد و بر خلاف شعارها و حرف‌های اولیه قرار نیست برای در افتادن با مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت فوتبال و اولین و مهم‌ترین آن، جریانات اختاپوسی پدر خوانده کاری کند، اقدامی انجام دهد.
بدیهی است که ادامه این روند هر قدر به نفع جریان‌های مخرب و آویزان ورزش تمام می‌شود و سبیل کلفت باج خواهان حرفه‌ای و جریانات شناخته شده و بدنام رسانه‌ای را چرب می‌کند، به فوتبال مستعد و بالقوه ایران ضرر و زیان می‌رساند.این روند هم به پایان نمی‌رسد مگر اینکه سراغ ریشه‌ها رفته وجلوی کجروی‌ها و انحرافات را از مبدا وسرچشمه بگیریم.
سایر اخبار این روزنامه
اشک‌های جهانگیری را باور کنیم یا ادعای موفقیت روحانی را؟! «بی‌سابقه»ها و «ترین»های نبرد سیف‌القدس(یادداشت روز) اخبار ویژه هاآرتص: شکست کنونی در برابر حماس بزرگ‌ترین شکست اسرائیل است ریزش 18 هزار واحدی بورس همزمان با ادعای رئیس جمهور درباره رونق بازار سرمایه رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره نظراتم شیطنت کردند حماسه مردم تهران در حمایت از مردم فلسطین امروز همه فلسطینی هستیم ترک فعل زنگنه چند ده میلیارد دلار به کشور خسارت زده است موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی در مذاکرات وین چند موضوع کلیدی هست که باید حل شود گذر مقاومت فلسطین از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک ادامه اتفاقات عجیب در فدراسیون فوتبال نوبت به انتصاب‌های فامیلی رسید! وضع موجود ریشه در ناکارآمدی دولت‌های قبل دارد! اشک‌های جهانگیری را باور کنیم یا ادعای موفقیت روحانی را؟! اشک‌های جهانگیری را باور کنیم یا ادعای موفقیت روحانی را؟!