تجمع حماسی مردم تهران در حمایت از فلسطین

گروه سیاسی/ روز گذشته تجمع مردم تهران در محکومیت جنایات و حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، بویژه زنان و کودکان غزه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میدان امام حسین(ع) برگزار شد. اقشار مختلف مردم تهران، دانشجو، نوجوانان و جوانان، زن و مرد در این مراسم حضور داشتند. «فلسطین تنها نیست» شعار محوری این تجمع و نیز شعاری بود که بیش از هر کلام دیگری در این تجمع تکرار شد. حاضران پرچم‌های جمهوری اسلامی، پرچم حزب‌الله لبنان و نیز بنرها و پلاکاردهایی با شعارهایی چون «فلسطین به آغوش اسلام برخواهد گشت» «فلسطین تنها نیست» «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» همبستگی خود را با ملت فلسطین و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله امریکا ابراز کردند. برخی از حاضران نیز پلاکاردهایی با تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند که در آنها بر آزادی قدس شریف و اینکه قدس را تنها نخواهیم گذاشت، تأکید شده بود. «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «الله اکبر» از دیگر شعارهای تجمع کنندگان بود.
«خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران و نیز سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این تجمع سخنرانی کردند.
سخنگوی حماس: اجازه نمی‌دهیم ما را از صحنه خارج کنند
نماینده حماس در تهران، سخنان خود را با درود بر مردم ایران آغاز کرد که «مهد مقاومت و ایستادگی هستند و درود بر روح امام خمینی(ره) که قدس را محور مقاومت قرار داد، زیرا امروز امید به پیروزی از هر زمان دیگری بیشتر است.» خالد القدومی گفت: سلام و درود گردان‌های عزالدین قسام بر شما مردم ایران باد، درودی مملو از معنویت مسجدالاقصی که مقاومت و ایستادگی و مایه عزت و سربلندی مستضعفان هستید. درود بر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب.


به گزارش ایسنا، القدومی با بیان اینکه امروز شاهد موشک‌هایی هستیم که آسمان مناطق صهیونیستی را روشن کرده است، اظهارکرد: ما اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی خیالی آسوده داشته باشد، امروز رژیم صهیونیستی با پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی، مناطق مسکونی فلسطین را مورد هدف گلوله قرار می‌دهد، اما من بشارت می‌دهم مردم فلسطین هیمنه اسرائیل را به خاک نشانده است.
او با تأکید بر اینکه مقاومت جانانه ما پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در هم می‌کوبد، تصریح کرد: به این رژیم ددمنش اجازه نمی‌دهیم که ما را از صحنه خارج کند و تا زمانی که به جنایات خود ادامه می‌دهد، اجازه نمی‌دهیم خیال راحت و آسوده داشته باشد.
نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در حمله به منازل و اماکن غیرنظامی گفت: انسجام مقاومت دشمن را غافلگیر کرده و هیبتش را از بین برده است. مقاومت عزم خود را جزم کرده تا با دشمن مقابله کند و شما هم خود را آماده کنید تا بزودی به فلسطین سفر کنیم و نماز خود را در مسجدالاقصی بخوانیم. او در پایان تأکید کرد: خون شهدا و در رأس همه شهید سلیمانی به هدر نمی‌رود.‌ ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم، قدس و مقاومت پیروز است.
سرلشکر سلامی: همه ما فلسطینی هستیم
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز گفت: در ایران از میدان امام حسین از قلب ایران به شما مردم فلسطین اعلام می‌کنم قلب ما با شما است و همه ما امروز فلسطینی هستیم و دست‌های ما برای پیروزی شما به آسمان بلند است.
به گزارش فارس، سرلشکر سلامی افزود: آن زمان که موشک‌های قاسم را به قلب رژیم صهیونیستی می‌زنید، ما با شما هستیم و این عهد جاودانه و دائمی است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد از مرز تهدیدات عبور کرده و آسیب‌ناپذیر شده و در نتیجه فلسطین به فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: ۲ سالی بود که در کشور ما دخالت کرده و برای صنعت هسته‌ای ما مشکل ایجاد می‌کردند و تصور می‌کردند سیستم امنیت ملی رژیم صهیونیستی آسیب نمی‌بیند، اما ناگهان صحنه عوض شد؛ بعد از خرابکاری در نطنز، کارخانه موشک‌سازی آنها منهدم شد و پالایشگاه حیفا منفجر شد و بزرگترین مجموعه دفاعی به نام رافائل دچار آتش سوزی شد و امنیت رژیم صهیونیستی با شکستی بی‌پایان مواجه شده است.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه بعد از ۶۰ سال برای اولین بار هزاران موشک به سمت تل‌آویو شلیک شد، گفت: بیش از دو سوم شهرهای صهیونیستی با شراره‌های موشک فلسطینی از سمت غزه مورد حمله قرار گرفت و هیچ جای امنی برای صهیونیست‌ها باقی نماند. این اولین بار است همه صهیونیست‌ها در پناهگاه هستند و این اولین بار است آنان خود را در دریایی از آتش می‌بینند و همه سرخورده و سر افکنده شدند و دوباره روح مقاومت زنده شد.
او با تأکید بر اینکه فلسطین فقط فلسطین نیست، بلکه همه ملت اسلامی است، گفت: امروز فلسطین جهانی است و جغرافیای آن دیگر نوار غزه نیست. امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بین دو شکست قرار دارند اگر عقب بروند شکست خورده‌اند و اگر بایستند باز هم شکست خورده‌اند.
بیانیه مردم تهران در محکومیت جنایات اسرائیل
مردم تهران در پایان تجمع روز گذشته خود که با شعار و محور «فلسطین تنها نیست» برگزار شد، در بیانیه‌ای تأکید کردند که مقاومت جانانه ملت فلسطین و جوانان غیرتمند نشان داده که دوران افول و فروپاشی رژیم ددمنش اسرائیل فرارسیده است.
در این بیانیه با اشاره به اینکه فلسطین شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد و در میان سکوت مجامع بین‌المللی، مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به خاک و خون کشیده شده‌اند، آمده است: اگر چه بسیاری از دولت‌ها در برابر جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرده و با سکوت مرگبارشان شریک جرم این رژیم کودک کش شده‌اند اما ملت‌های مسلمان و آزاده جهان حتی در کشورهای غربی به دفاع از مردم مظلوم فلسطین بپا خاستند.
در ادامه بیانیه مردم تهران آمده است: ایران اسلامی و انقلابی اکنون نیز با تکیه به هدایت‌های امام بزرگوار و با پیروی از قائد عظیم‌الشان حضرت امام خامنه‌ای مدظله، آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین را از اولویت‌های خود دانسته و امروز مردم همیشه در صحنه تهران در میدان امام حسین(علیه السلام) اجتماع کرده‌اند تا این پیام را به ملت فلسطین اعلام دارند: که فلسطین تنها نیست.
اعلام حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین، محکوم کردن طرح ننگین معامله قرن و عادی‌سازی روابط حکام برخی کشورهای مدعی اسلام با رژیم اشغالگر قدس، تقبیح و محکوم کردن بی‌تفاوتی شورای امنیت و سازمان ملل دربرابر جنایات اسرائیل، خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کردند که برای مهاجرت هرچه سریع‌تر از فلسطین اشغالی آماده باشند.
مردم حاضر در تجمع در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های مصیبت دیده عده‌ای از دانش‌آموزان در افغانستان که از سوی گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند، از مردم ایران خواستند با حضور در انتخابات ضمن مشارکت در تعیین سرنوشت خود با مشت محکم بر دهان یاوه گویان و اربابان خارجی آنان بزنند و در گام دوم انقلاب امید دشمنان را به یأس و ناامیدی تبدیل کنند.

بــــرش

نامه ائمه جمعه ایران خطاب به ائمه جمعه جهان اسلام

دیروز همچنین ائمه جمعه جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین اشغالی، در محکوم کردن تعرض وحشیانه رژیم ظالم و سفاک صهیونیستی در نامه‌ای سرگشاده‌ خطاب به ائمه جمعه جهان اسلام خواستار محکومیت و اخراج هرچه سریع‌تر رژیم کودک‌کش صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی و آزادی قدس شریف شدند.
در بخشی از این نامه با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین آمده است: تعجب صدچندان اما؛ از برخی دولت‌ها و سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی اسلامی است که در برابر این جنایات و قساوت‌های بی‌نظیر، به صدور بیانیه‌هایی خنثی و تأسف لسانی اکتفا کرده و از هرگونه اقدام مؤثر و عملی برای پایان این جنگ‌افروزی‌های غاصبان قدس و فلسطین، دریغ ورزیده‌اند.
این نامه افزوده: ازشما عزیزان درخواست داریم که بیایید یکصدا و متحد، از مردم آزادیخواه جهان و مجامع بین‌المللی اسلامی بخواهیم تا شرایط را برای ارسال کمک‌های فوری بشردوستانه و اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی و امداد، بویژه در شرایط دشوار گسترش بیماری همه‌گیر کرونا به این سرزمین رنج‌دیده و قامت افراشته، فراهم سازند.
همچنین شایسته می‌دانیم شرایطی فراهم گردد تا بیمارستان‌های کشورهای اسلامی، آماده پذیرایی و درمان مجروحان مظلوم بمباران‌ها و موشک باران‌های دشمن صهیونیستی باشند. ائمه جمعه ایران اسلامی پیشنهاد می‌کنند؛ با پایان یافتن حملات و تجاوزات ددمنشانه و غیرانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و با استقامت و پایداری رزمندگان پیروز و همیشه قهرمان ملت فلسطین و ناکامی قریب‌الوقوع دشمن صهیونیستی، امکان بازسازی سریع زیرساخت‌های اصلی فلسطین و جبران صدمات و خسارات وارده از طریق تأسیس «صندوق امداد و حمایت»، تحت نظارت اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، فراهم گردد.