حتی مجریان برنامه کودک هم واکسن زده اند!

آفتاب یزد-گروه شبکه: واکسیناسیون سه هزار نفر از کارکنان صدا و سیما از آن دست خبرهایی است که حاشیه ساز و با واکنش‌های انتقادی بسیاری روبه رو شده است به خصوص آنکه هنوز برخی از گروه‌های اولویت دار واکسن کرونا را تزریق نکرده اند. در این باره کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفته بود: «مصوبه ستاد ملی کرونا است برای عوامل درگیر در انتخابات. از جمله ۳۰۰۰ نفر مشمول آن در صدا و سیما هستند، از خبرنگار و تصویربردار تا عوامل فنی.» همچنین «رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود: «آن دسته از کارکنان صداوسیما که درگیر انتخابات هستند و قرار است ساعت‌ها در ساختمان سازمان که از نظر تهویه هم وضعیت نامناسبی دارد کار کنند، واکسن کرونا را تزریق می‌کنند و تعداد این افراد هم بسیار محدود است.»
> سهمیه اختصاصی واکسن کرونا برای بازیگران!
حال تجارت نیوز ابعاد تازه‌ای از این ماجرا را طی گزارشی عنوان کرده است. این خبرگزاری نوشته است: دریافت بی‌سر و صدای سهمیه واکسن کرونا پس از اطلاع‌رسانی تجارت‌نیوز واکنش رسانه‌ها و متولیان توزیع واکسن را برانگیخت و در ابتدا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا با تایید این مطلب گفت که عوامل صدا و سیما برای پوشش اخبار انتخابات سهمیه واکسن گرفته‌اند. کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو هم ضمن تایید این موضوع اعلام کرد که سه هزار نفر در صدا و سیما سهمیه خارج از نوبت واکسن کرونا گرفته‌اند. ماجرا به همین جا ختم نشد و در یک روم کلاب‌هاوس با عنوان «واکسیناسیون در صدا و سیما؛ واقعیت یا دروغ؟» واقعیت‌های دیگری فاش شد. این روم که با حضور برخی مدیران میانی صدا و سیما و تهیه‌کنندگان و مجریان تشکیل شده بود، از توزیع واکسن خارج از سهمیه به بازیگران هم پرده برداشت.
> مجریان برنامه کودک و بازیگران هم واکسن گرفتند
تعدادی از تهیه‌کنندگان از جمله رضا جودی، تهیه‌کننده سرالو لیسانسه‌ها و مسلم آقاجان‌زاده اعلام کردند که بازیگران سرال‌های تلویزیون و سینما و حتی شبکه خانگی هم مشمول سهمیه خارج از نوبت واکسن کرونا شده‌اند. آن‌ها اعلام کردند که انجمن تهیه‌کنندگان سینما با ارسال نامه‌ای به تهیه‌کنندگان خواهان ارسال اسامی بازیگران پروژه‌ها برای دریافت واکسن شده‌اند. یکی از مجریان صدا و سیما به نام سعید توکلی که مجری برنامه پایش است، از قول مدیر یکی از شبکه‌های صدا و سیما اعلام کرد که سهمیه خارج از نوبت واکسن کرونا نه تنها برای تولیدکنندگان برنامه‌های انتخاباتی اختصاص یافته که به دلیل پرخرج بودن پروژه‌های تولید سرالد و فیلم تصمیم‌گیری بر آن بوده است که به بازیگران این سرالل‌ها هم واکسن تزریق شود. البته ماجرا به اینجا ختم نشد و پرسنل صدا و سیما که در این روم حاضر بودند خبر دادند که به جز بازیگران صدا و سیما مجریان برنامه کودک مانند سارا روستاپور هم واکسن تزریق کرده‌اند. همچنین ماه‌منیر آقایی دیگر پرسنل صدا و سیما هم با تایید این موضوع که واکسن خارج از سهمیه صدا و سیمایی‌ها ربطی به پوشش انتخابات ندارد، گفت که اسم او نیز برای دریافت واکسن ارسال شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که سهمیه واکسنی که قرار است با آن پرسنل صدا و سیما و بازیگران سینما و شبکه‌های خانگی و صدا و سیما واکسینه شوند، فراتر از آنچه باشد که صرفا به بهانه پوشش اخبار انتخابات واکسینه می‌شوند. البته در این زمینه هیچ یک از مقامات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا حاضر به پاسخگویی به تجارت‌نیوز نشدند. توزیع خارج از نوبت سهمیه واکسن برای صدا و سیما و بازیگران در شرایطی انجام می‌شود که اتاق بازرگانی با هزینه کارفرمایان اقدام به خرید شش میلیون دوز واکسن برای کرونا کرده بود که بنا به گفته مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران به دلیل بروکراسی اداری وزارت بهداشت واردات واکسن برای کارگران منتفی شد. حالا پرسش این است که اگر صدا و سیما و انجمن تهیه‌کنندگان سینما نگران سلامتی پرسنل و بازیگران‌شان هستند چرا با هزینه شخصی اقدام به خرید واکسن نکرده‌اند یا پرسنل خود را با تورهای واکسن، برای واکسیناسیون به خارج از کشور نمی‌فرستند و از سهمیه رایگان عموم مردم اقدام به برداشت خارج از نوبت واکسن کرده‌اند؟