حمايت از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل مناطق محروم

اختتاميه رويداد «رويش احسان» با هدف ايجاد و گسترش عدالت آموزشي در تمام نقاط كم‌برخوردار كشور برگزار شد. صبح ديروز در مراسمي با حضور رييس و معاونان ستاد اجرايي فرمان امام، مديرعامل بنياد احسان، جمعي از مسوولان وزارت آموزش و پرورش و كميته امداد، مراسم اختتاميه رويداد «رويش احسان» در محل نمايشگاه دايمي ستاد اجرايي فرمان امام برگزار شد. محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام پس از بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي بنياد احسان در زمينه ايجاد عدالت آموزشي گفت: اين رويداد با هدف ايجاد راهكارهاي نوآورانه در زمينه ايجاد عدالت آموزشي ازجمله شناسايي و حمايت از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل توسط ستاد اجرايي برگزار شد. 
او افزود: يكي از اهدافي كه به‌ طور جدي در ستاد دنبال كرده و مي‌كنيم، رفع موانع تحصيل و يادگيري آموزش در تمام مناطق كشور از طريق تامين نيازهاي سخت‌افزاري مانند احداث مدارس در مناطق محروم، توزيع نوشت‌افزار، تامين سرويس رفت وآمد در مناطق روستايي، اهداي تبلت، بسته‌هاي آموزشي و... است. مخبر در ادامه گفت: تاكنون 2000 مدرسه را در كشور ساخته يا درحال ساخت داريم و تا پايان امسال هم 1000 مدرسه كانكسي را در مناطق روستايي و عشايري كشور تبديل به مدرسه ثابت خواهيم كرد. رييس ستاد اجرايي فرمان امام خاطرنشان كرد: در بخش نرم‌افزار هم با توجه به شيوع كرونا و شرايط خاصي كه در كشور ايجاد شد، ورود كرديم و از طريق ايجاد پلتفرم‌ها و سيستم‌هاي جديد راه‌هايي را ايجاد كرديم تا هيچ دانش‌آموزي به خاطر منطقه سكونتش از سايرين عقب نيفتد و از شيوه‌هاي نوين آموزش بهره‌مند شود. مخبر در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص آخرين وضعيت «نخستين واكسن ايراني كرونا» هم گفت: يك ميليون دوز واكسن كوو ايران بركت تا ابتداي خرداد ماه توليد شده و هم‌اكنون در شرايط ويژه دمايي نگهداري مي‌شود به محض اعلام آمادگي وزارت بهداشت براي تزريق عمومي اين واكسن، توليد آن را ظرف يك ماه آينده به ۵ ميليون دوز مي‌رسانيم. 
او افزود: در فاز سوم مطالعات باليني تاكنون اين واكسن به ۱۰ هزار نفر در تهران و كرج تزريق شده و به زودي در ۵ شهر ديگر هم آغاز مي‌شود. رييس ستاد اجرايي درخصوص مرحله نهايي تست انساني اين واكسن هم گفت: هر 3 فاز مطالعات انساني واكسن تا امروز با موفقيت كامل پيش رفته و ظرف يك ماه آينده با تزريق به 20 هزار نفر تكليف فاز نهايي آن هم مشخص خواهد شد. در ادامه اين مراسم علي عسگري، معاون اجتماعي ستاد اجرايي فرمان امام نيز گفت: هدف اصلي ستاد كمك به گسترش و شكل‌گيري عدالت در سطح 
كشور است. 


در زمينه‌هاي مختلفي مانند سلامت، مسكن، اشتغال به ويژه عدالت آموزشي، ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسكن ملي، پرداخت هزينه درمان ناباروري يا كاشت حلزون گوش، ساخت هزاران مدرسه و بيمارستان و خانه بهداشت و تجهيز خانه‌هاي ورزش در مناطق محروم كشور نمونه‌اي از اين اقدامات است. 
او افزود: همچنين از طرق مختلفي مانند اهداي بسته‌هاي نوشت‌افزار، تبلت و ساخت پلتفرم‌هاي آموزشي و مواردي از اين دست مي‌خواهيم كاري كنيم كه هيچ بازمانده از تحصيلي در كشور باقي نماند. 
شهريار فولادوند، معاون وزير آموزش و پرورش نيز با قدرداني از برگزاري اين رويداد گفت: ستاد اجرايي فرمان امام هميشه در بحث ايجاد عدالت آموزشي در مناطق محروم كشور و احداث مدرسه و اهداي تبلت و نوشت‌افزار، كمك‌هاي ويژه‌اي به آموزش و پرورش داشته و دارد. رييس سازمان مدارس غيردولتي افزود: قصد داريم با امضاي اين تفاهمنامه با بنياد احسان طرح بزرگ «آشتي با آموزش» را در سطح كشور با هدف شناسايي و حمايت از بازماندگان از تحصيل اجرا كنيم. سعيد سليماني، مديرعامل بنياد احسان نيز ضمن تشريح بخش‌هاي مختلف «رويش احسان» گفت: در اين رويداد 314 طرح نوآورانه در زمينه ايجاد عدالت آموزشي از 26 استان كشور ارسال و بررسي شد كه طرح‌هاي برگزيده براي اجرا مورد حمايت ستاد اجرايي فرمان امام قرار خواهد گرفت. او افزود: در حوزه عدالت اجتماعي بناست اين پيشراني با كمك مردمي و جهادي در بنياد احسان ادامه داشته باشد. 
در انتهاي مراسم تفاهمنامه همكاري بين بنياد احسان ستاد اجرايي فرمان امام با وزارت آموزش و پرورش و كميته امداد امام خميني(ره) در زمينه گسترش عدالت آموزشي، تجهيز مدارس آموزش از راه‌ دور، هدايت و حمايت از ۲۵۰۰ دانش‌آموز نخبه و مستعد تحت پوشش كميته امداد و شناسايي و ايجاد بانك اطلاعاتي و حمايت از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل امضا شد.