آقای گل‌محمدی! مراقب حواشی باش

آفتاب یزد- گروه شبکه: عملکرد برخی از مجریان و برنامه‌های ورزشی تلویزیونی، سبب شد که یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، صدا و سیما را تحریم کند. چندی پیش درست بعد از دیدارهای پرسپولیس با شاهین بندرعامری در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، علیرضا اشرف، مدیررسانه‌ای تیم پرسپولیس اعلام کرد که به خاطر عملکرد تبعیض‌آمیز برخی برنامه‌های ورزشی و صحبت‌های جانبدارانه برخی مجریان صدا و سیما، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفته تا زمانی که عذرخواهی رسمی انجام نشده مقابل دوربین‌های تلویزیونی حاضر نشود. باشگاه هم شکایت کرده است و منتظر روند قضائی این موضوع هستیم.» یحیی گل‌محمدی پای حرفش ایستاد و بعد از بازی با ذوب آهن، با وجود حضور در سالن نشست خبری، حاضر به گفتگو با دوربین‌های صدا و سیما نشد و سالن را ترک کرد. در واقع وی بدون اینکه درباره این بازی صحبت کند خطاب به دوربین‌های تلویزیونی گفت: «حق من ضایع شده است و اکنون هم مصاحبه نمی‌کنم. اگر در سالن تشریف دارید، ما برویم و اگر هم در اینجا نیستید صحبت کنیم. این تصمیم خودتان است. مخلص همه عزیزان رسانه هستم و می‌دانم چه قدر زحمت کشیده اند. از همه تشکر می‌کنم اما این تصمیم را گرفته‌ام و باید پای تصمیم خود بایستم.» جالب آن که یحیی گل‌محمدی فقط به این مسئله بسنده نکرده و دررختکن به شاگردانش هم هشدار داده که با دوربین‌های تلویزیونی مصاحبه نکنند. اما خبر ورزشی در این خصوص گفته است که یحیی گل‌محمدی و پرسپولیسی‌ها از مهدی واعظی، مجری شبکه پنجم سیما شاکی و ناراحت هستند اما مشکل اصلی آن‌ها با مجری شناخته شده برنامه «فوتبال برتر» است.
> واکنش کاربران
حالا قهر یحیی گل‌محمدی با دوربین‌های صدا و سیما با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
کاربری در مخالفت با اقدام سرمربی تیم پرسپولیس نوشته است: «در خیلی از اوقات مجریان به نفع و جانبداری پرسپولیس هم حرف می‌زنند پس باید مربی استقلال هم چنین کاری را بکند؟ من طرفدار تیم ملی هستم ولاغیر ولی این رفتارها شایسته مربی تیم بزرگ پرسپولیس نیست».


دیگری نوشت: «داشتم از بی‌حاشیه بودن و زیبا کار کردنتون لذت می‌بردم. متاسفانه... حیف تیم محبوبم که اینطوری با چهار تا حرف ساده رفت تو کما».
کاربر دیگری گفته است: «باید یک صداوسیمای شخصی یک فدراسیون اختصاصی یک کمیته انضباطی کاملا انتصابی یک لیگ هم با تیمهای انتخابی و یک ردیف بودجه داشته باشند تا خیالش راحت بشه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «ایشون بنا به یک شرط، موقتا صدا و سیما رو تحریم کرده پس به شخصه نمیتونم کار ایشون رو تایید کنم چون که انگیزشون از این تصمیم با اهداف سایر کسایی که قصد تحریم دارن متناقضه»
اما کاربرانی در حمایت از گل‌محمدی نوشته اند: «حق گرفتنیست، گفتم حق یعنی نه بیشتر، نه کمتر، چرا باید برای اینکه تیم برتریم این همه ناجوانمردی و اخلاق غیرپوریایی را تحمل کنیم؟! تقصیر ما چیست که دیگران تحمل باخت و روبرو شدن با واقعیت را ندارند؟ حل این مشکلات آموزش می‌خواهد و همدردی! دلجویی از بازنده نباید جای آموزش اخلاق درست را در رسانه ملی بگیرد»، «برخورد یحیی گل‌محمدی با خبرنگارای صداوسیما رو شدیدا می‌پسندم، بازیکن‌ها هم یاد بگیرن»، «به احترام یحیی گل‌محمدی که قصد مصاحبه با رسانه‌های زیر نظر صداوسیما رو نداره کاش پیشکسوت‌های پرسپولیس هم در برنامه‌هایی مثل فوتبال برتر و شب‌های فوتبالی و... شرکت نکنند»، «یحیی گل‌محمدی صدا و سیما رو تحریم کرده؛ امکان نداره صدا و سیما عذرخواهی کنه»، «درسته فایده‌ای نداره اما حداقل اعتراضش رو بیان کرده».