ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان به کنترل انقلابیون یمن درآمد

  سرویس خارجی-

منابع یمنی، شامگاه جمعه، از تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان خبر دادند. پایگاه خبری «الاعلام الحربی» شاخه یمن گزارش داده که مجاهدان ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی در قالب چند عملیات تهاجمی گسترده ده‌ها موضع را در محور جیزان در خاک عربستان آزاد کرده‌اند.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم «نیروهای یمنی توانسته‌اند نیروهای ارتش عربستان، مزدوران سودانی و دیگر مزدوران متجاوز مستقر در خطوط مرزی را در این عملیات گسترده فراری دهند».


«الاعلام الحربی» هم با ثبت تصاویری از این عملیات‌ گسترده، تأکید کرده که نیروهای عربستان در این سلسله عملیات متحمل خسارت‌های سنگینی شده‌اند. در این گزارش همچنین اشاره شده که یگان‌های مختلفی از ارتش یمن در این عملیات مشارکت داشته‌اند و بیش از ۴۰ موضع آزاد شده است.
طبق این گزارش، قرار است فیلم کاملی از عملیات انجام شده در خاک عربستان در رسانه‌های یمنی منتشر شود. یمنی‌ها مناطق «جیزان»، «نجران» و «عسیر» در جنوب عربستان را مناطق اشغالی می‌دانند که «علی‌ عبدالله صالح» اولین رئیس‌جمهور یمن پس از یکپارچه شدن جنوب و شمال این کشور آن را به عربستان بخشید!
حمله هوایی به خمیس مشیط
همزمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز از هدف قرارگرفتن پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط (جنوب عربستان) با استفاده از دو پهپاد تهاجمی «قاصف کی2 » خبر داد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد دیروز افزود: «این حمله پهپادی در واکنش به ادامه تجاوزات عربستان و محاصره یمن صورت گرفته است».
«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن به المیادین گفته: «عملیات خمیس مشیط سرآغاز عملیاتی گسترده است...تا زمانی که صلح برقرار نشود حملات ما به عمق سعودی ادامه‌دار خواهد بود و واکنش بسیار کوبنده‌تر از آنچه رخ داده، خواهد بود... ما به آنها درباره ضربات دردناک و مهلک هشدار می‌دهیم و معادله در حال حاضر وارد همه ابعاد آن نشده و به مرحله بسیار دردناک نرسیده است.
اگر آنچه که رهبر(عبدالملک الحوثی) اعلام کرده، تحقق یابد، عربستان کاملا فلج خواهد شد و از حیث مادی ورشکسته
خواهد شد».