اواخر خرداد واکسن داخلی به بازار می‌آید مردم سفرهای بین‌ استانی نروند

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با‌اشاره به روند واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: اگر از ۶۰ سال به بالا واکسیناسیون تکمیل شد آن وقت ما از لحاظ فوتی‌ها و آماری که اعلام می‌شود به وضعیت بهتری می‌رسیم.
روحانی افزود: ان‌شاءالله این کار تا پایان خرداد یا اوایل تیر اتمام می‌یابد. در این زمینه نیاز به واکسیناسیون ۱۵ میلیون نفر است که تاکنون ۵ میلیون نفر واکسینه شدند و باید بقیه هم واکسینه شوند.
وی یادآور شد: در زمینه واکسیناسیون عمومی هم باید گفت که اگر این امر واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال تا مردادماه تمام شود ما سه ماه فرصت می‌خواهیم که به واکسیناسیون عمومی بپردازیم و اگر واکسن کافی در اختیار باشد تا آذرماه می‌توانیم واکسیناسیون عمومی را هم تکمیل سازیم.
روحانی اظهار داشت: از اواخر خرداد واکسن داخلی ما به بازار می‌آید و آن‌وقت دست ما باز می‌شود و شرایط بهتری را در تیرماه برای انجام واکسیناسیون خواهیم داشت.


رئیس‌جمهور تأکید کرد: در نقشه رنگی کشور چند نقطه به عنوان نقطه قرمز مورد توجه قرار داده شده است و امیدواریم هفته جاری از این شرایط عبور کنیم تا در زمان انتخابات در سراسر کشور جایی نقطه قرمز نداشته باشیم و مناطق نارنجی هم به حداقل کاهش یابد.
روحانی با اعلام اینکه میزان مراعات پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور حدود ۶۷ درصد است که رقم قابل قبولی برای رعایت پروتکل‌ها نیست، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها باید بالای ۸۰، ۹۰ درصد باشد که از این بیماری عبور کنیم. کرونای انگلیسی وارد کشور شد و جهشی ایجاد کرد که بسیار بد بود و مشکلات زیادی هم ایجاد کرد. اخیرا نوع هندی این ویروس در برخی از مناطق مردم را مبتلا کرده است. باید تلاش کنیم این موتاسیون جدید سرایت نکند و منحصر در همان یکی، دو استان، شود و به سمت استان‌های دیگر نیاید.
وی با‌اشاره به تعطیلات نیمه خرداد گفت: از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای بین‌ استانی را انجام ندهند و تحمل کنند تا به خوبی به پایان ماه خرداد و انتخابات برسیم. در جلسه امروز تصمیم گرفتیم از روز چهارشنبه سفرهای بین‌ استانی تا روز دوشنبه ممنوع شود.
روحانی انتخاب مجدد بشار اسد را تبریک گفت
رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک برگزاری موفق انتخابات و انتخاب مجدد بشار اسد به ریاست‌جمهوری سوریه، حضور گسترده مردم این کشور پای صندوق آرا را گامی مهم در تعیین سرنوشت و شکوفایی سوریه عنوان کرد.
روحانی در این پیام تاکید کرد: رجاء واثق دارم که در مرحله جدید از حیات سیاسی سوریه، شاهد گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور دوست و برادر خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری‌ها، رئیس‌جمهور چهارشنبه هفته گذشته نامه‌ای درخصوص بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری برای شورای نگهبان ارسال کرد.