ویلیام شکسپیر درگذشت!

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: خانواده ویلیام شکسپیر، مردی با نامی معروف که سال گذشته دومین فردی بود که در انگلستان واکسن کرونا تزریق کرد و  به سرخط خبرها در انگلیس راه یافت، در بیانیه‌ای گفتند او بر اثر سکته درگذشت.

از زمانی که ویلیام شکسپیر در هشتم دسامبر در بیمارستان دانشگاه کاونتری، در مرکز انگلیس واکسینه شد، 57 درصد از جمعیت انگلیس حداقل یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند که میزانی بالا در میان کشورهای جهان است.

روز سه‌شنبه افراد بالای 30 سال در انگلیس واجد شرایط دریافت واکسن شدند.



در بیانیه‌ بیمارستانی که شکسپیر در آنجا واکسینه شده بود، «جوی» همسر 53 ساله او، گفت ویلیام از اینکه یکی از نخستین افرادی بود که علیه کرونا واکسینه شد، سپاسگزار بود.

او گفت: «این چیزی بود که او به آن بسیار افتخار می‌کرد. او عاشق دیدن پوشش رسانه‌ای این اتفاق و تفاوت مثبتی بود که توانست در زندگی بسیاری ایجاد کند.»

او گفت: «ویلیام اغلب با مردم در این‌باره صحبت و همیشه همه را تشویق می‌کرد هر زمانی توانستند واکسن‌شان را بزنند.»

شکسپیر روز پنجشنبه در بیمارستانی که واکسینه شده بود و سال گذشته هم پس از سکته مغزی در آنجا بستری شد، درگذشت.

مارگارت کینان، نخستین فردی که در انگلیس و جهان واکسن کرونا را دریافت کرد. می پارسونز، پرستار بیمارستان دانشگاه کاونتری این تزریق را انجام داد. Photograph: Jacob King/AP

ویلیام شکسپیر اندکی پس از مارگارت کینان، واکسینه شد. خانم کینان، 90 ساله اولین فردی بود که در انگلیس و در جهان واکسن کرونایی را که از نظر بالینی کاملا آزمایش شده بود، دریافت کرد.

واکسیناسیون آنها احساس خوش‌بینی در میان انگلیسی‌ها به‌وجود آورد. کینان در آن زمان گفت: «اگر من بتوانم آن را در 90سالگی انجام دهم، شما هم می‌توانید آن را انجام دهید!»

بر اساس یک پایگاه داده نیویورک‌تایمز، حداقل 127 هزار نفر بر اثر کرونا در بریتانیا جان باخته‌اند، پنجمین رتبه مرگ‌ومیر بر اثر کووید-19 در جهان.

ویلیام شکسپیر دیگر -نمایشنامه‌نویس و شاعر مشهور، درگذشته به سال 1616- نیز با پاندمی کرونا بی‌ارتباط نبوده است: بخشی از کلیسای وست‌مینستر در لندن که به شاعران اختصاص دارد و بنای یادبودی هم در آنجا برای شکسپیر ساخته شده، بهار امسال به‌عنوان مرکز واکسیناسیون به کار گرفته شد.

خانواده شکسپیر مُدرن گفتند که او نه فقط به‌دلیل شباهت نامش با یکی از مشهورترین شخصیت‌های ادبی انگلیس و جهان، بلکه برای بسیاری چیزهای دیگر در یادها خواهد ماند. او بیش از دو دهه عکاس آماتور، علاقه‌مند به موسیقی جاز، مقام مدنی محلی و مقام رسمی در مدارس محلی بود.

جین اینس، مقام محلی و دوست شکسپیر، در توییتر خود نوشت: «ویلیام به‌دلیل بسیاری چیزها، از جمله شوخ‌طبعی و شیطنتی که داشت، در خاطر می‌ماند.»

همسر ویلیام شکسپیر گفت: «ویلیام دوست داشت با مردم معاشرت و از هر طریق ممکن به آنان کمک کند. بیش از هر چیز، او همسر، پدر و پدربزرگی فوق‌العاده بود.»

منبع: نیویورک‌تایمز

اینجا کلیک کنید.