انتخابات 1400 شگفتی هم خواهد داشت!

آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی از مدت ۵ دقیقه زمان جهت پاسخگویی به اظهاراتی که مهرعلیزاده و همتی علیه ابراهیم‌رئیسی در مناظره اول داشتند، خبر داد. به گزارش ایسنا، در یادداشت توئیتری ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی آمده است: پیرو نامه رسمی نماینده سیدابراهیم‌رئیسی به کمیته تبلیغات انتخابات صداوسیما، پس از رسیدگی‌های صورت گرفته، اعتراض ستاد مردمی انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی وارد دانسته و مدت ۵ دقیقه زمان جهت پاسخگویی به اتهامات کذب و واهی آقایان مهرعلیزاده و همتی برای سیدابراهیم‌رئیسی منظور خواهد شد. در همین رابطه، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مدعی است: ۲۹ بار با بردن اسم بنده به من تهمت زدند با توجه به اینکه به رقیب بنده ۵ دقیقه فرصت اضافی داده شد، باید ۲۰ دقیقه فرصت اضافی برای پاسخگویی به بنده هم اختصاص یابد. عبدالناصر همتی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏در جریان مناظره، نامزدهای پوششی (!) به همراه نامزد اصلی، ۲۹ بار با بردن اسم بنده به من تهمت زدند. با توجه به اینکه به رقیب اصلی بنده ۵ دقیقه فرصت اضافی داده شد، بنابر محاسبات انجام شده باید ۲۰ دقیقه فرصت اضافی برای پاسخگویی به بنده هم اختصاص یابد.»
نعمت احمدی کارشناس خبره ی مسائل حقوقی به آفتاب یزد می گوید؛ وقتی کاندیدایی می گوید:« من اگر رئیس جمهور شوم فرمان می دهم تا مسئولان فعلی را ممنوع الخروج کنند!» یعنی این کاندیدا حتی اصول اولیه ی حقوقی را نمی داند، دایره ی اختیارات رئیس جمهوری را نمی‌شناسد و اساساً نمی داند ممنوع الخروجی یک پروسه پیچیده ی قضایی است و ربطی به قوه ی مجریه ندارد مگر آن که صرفاً درخواست ارائه شود.این کارشناس مسائل حقوقی ادامه می دهد: دیگر اقدامات که در همین انتخابات رخ داده، فرصتی 5 دقیقه ای است که اگر باب شود آن وقت تمامی نامزدها خودشان را محق می دانند و بی توجهی می تواند حاشیه ساز باشد.
احمدی با تاکید بر این موضوع که من اگر جای آن کاندیدا باشم از این 5 دقیقه صرف نظر خواهم کرد خاطر نشان می کند؛ خیلی ربطی به نامزدها ندارد ولی هیئت بررسی کننده بهتر است اول بیاید و توضیح بدهد که این وقت دادن ها و ندادن ها برای رفع شبهات و پاسخ به اتهامات چه مبنای حقوقی دارد تا بعد در باره ی مصادیق آن صحبت کنیم.نعمت احمدی در بخش دیگری از مصاحبه خود با آفتاب یزد با اشاره به آخرین بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این مسئله که اگر در حق فردی ظلمی واقع شده باید رفع ظلم شود و اعاده ی حیثیت شود با نگاهی به گذشته می گوید: در این فقره که باید از خیلی ها اعاده ی حیثیت شود. برای مثال در انتخابات 88 مرحوم هاشمی و آقای ناطق که نامزد انتخابات ریاست جمهوری نبودند بارها خواستند به اتهامات زده شده در برنامه ی زنده ی صدا و سیما پاسخ بدهند اما صدا و سیما پاسخگو نبود.
نعمت احمدی با تاکید بر این موضوع که از نزدیک شاهد تلاش های مرحوم هاشمی بودم تا از خود و خانواده ی خود رفع اتهام کند اما موفق نشد با آن که رسماً و کتبا نامه نگاری کرده بود . وی با اشاره به موضوع وقت 5 دقیقه ای تاکید می کند: من باشم رسما و کتبا از این موضوع می‌گذرم. وی بدون اشاره به اینکه پیشینیان نامزد نبودند می‌گوید: برای پیشینیان نیز اعمال نشده می تواند اثراتی منفی داشته باشد پس صلاح را در آن می بینم که ایشان نیز صرف نظر کند.
نعمت احمدی صراحتاً می گوید ضوابط لحظه ای و بخشنامه ای که ذات قانونی دارد تنها در مراجع قانونی می تواند عملیاتی شود و خاص یک دوره و یک موضوع و زیر نظر دستگاه غیر قضایی نیز نمی تواند باشد.