ما ایران هستیم و همه تیم‌ها از ما می‌ترسند

محمد محمدی سدهی/ دومین هفته از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2021 برگزار شد و تیم ملی موفق شد در این هفته تیم‌های کانادا، ایتالیای میزبان و بلغارستان را شکست دهد. نکته قابل توجه در این دوره از مسابقات حضور پررنگ جوانان در تیم ملی و استفاده ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس تیم ملی والیبال از این بازیکنان جوان است. البته در این بین بازیکنان جوان هم با عملکردشان پاسخ اعتماد آلکنو را به‌خوبی داده‌اند. یکی از این جوانان صابر کاظمی، بازیکن 22 ساله تیم ملی است. بازیکنی که در دیدار با ایتالیا و کانادا به‌عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین معرفی شد.
صابر کاظمی، بازیکن جوان تیم ملی والیبال در خصوص این دوره از مسابقات لیگ ملت‌ها به خبرنگار «ایران» گفت: «امسال مسابقات لیگ ملت‌ها همان گونه که فکرش را می‌کردیم از سطح بسیار بالایی برخوردار است و همه تیم‌ها با ترکیب اصلی خود به ایتالیا آمده‌اند. قطعاً تیم‌ها برای حضور در این مسابقات برنامه خاص خود را دارند که یکی از این برنامه‌ها رسیدن به مرز آمادگی برای کسب نتیجه در المپیک توکیو است؛ مسابقاتی که برای همه تیم‌ها پراهمیت و خاص محسوب می‌شود و همه تیم‌ها تشنه رسیدن به سکوی المپیک هستند.» او در خصوص کسب عنوان امتیازآورترین بازیکن در بازی با ایتالیا و کانادا این گونه صحبت کرد: «اینکه توانستم در بازی با این دو تیم امتیاز آورترین بازیکن شوم بسیار خوشحالم و این را مدیون بازیکنان تیم هستم که در این راه به من کمک کردند. یکی از نکات اصلی در والیبال آنالیز بازیکنان است و قطعاً در ادامه مسیر تیم‌های دیگر بازی‌های من را آنالیز خواهند کرد و من را خواهند شناخت اما این موضوع هیچ تأثیری روی کیفیت بازی‌هایم نخواهد داشت. می‌خواهم بازی به بازی اشتباهات کمتری داشته باشم و هر بازی کامل‌تر از بازی گذشته خواهم شد.»
شماره یازده تیم ملی والیبال اظهار داشت: «ایتالیا را خیلی خوب آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم که آنها بازیکنان جنگنده‌ای دارند اما ما توانستم با سرویس‌ها و اسپک‌های خوب غافلگیرشان کنیم. پیروزی مقابل میزبان مسابقات بسیار لذت بخش بود و توانستیم که این تیم را خیلی خوب شکست دهیم. در کل با پیروزی مقابل تیم‌های کانادا، ایتالیا و بلغارستان هفته خوبی را پشت سر گذاشتیم و تلاش می‌کنیم که این روند را تا پایان مسابقات ادامه دهیم. هرچند کار سختی در پیش داریم اما تلاش‌مان را می‌کنیم که نتیجه بگیریم.» پشت خط زن تیم ملی والیبال در خصوص بازی‌های سخت تیم ملی مقابل تیم‌های امریکا، لهستان، برزیل و... در هفته‌های پیش رو گفت: «ما بازی به بازی فکر می‌کنیم و هفته به هفته جلو می‌رویم. این درست که بازی‌های سخت‌مان باقی مانده اما تلاش‌مان این است که همانند هفته دوم رقبا را شکست دهیم. هفته دوم هم برای ما هفته سختی بود و تیم‌های کانادا، ایتالیا و بلغارستان هم رقبای سرسختی بودند اما ما ایران هستیم و همه تیم‌ها از ما حساب می‌برند و می‌ترسند.»
بازیکن 22 ساله تیم ملی والیبال با اشاره به اعتماد آلکنو به بازیکنان جوان افزود: «سرمربی تیم حساب ویژه‌ای روی جوانان باز کرده و خداروشکر تا الان توانستیم جواب این اعتماد را بدهیم. تیم ما بازیکنان جوان خوبی دارد که این بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه شکل می‌گیرند. والیبال ایران پتانسیل بالایی دارد و در لیگ‌مان بازیکنان جوان دیگری هم هستند که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند. داشتن این همه بازیکن جوان برای هر کشوری غنیمت است. بازیکنان جوان باید در شرایط بازی قرار بگیرند و باید از تجربیات بزرگان‌مان استفاده کنیم.»


او در خصوص حضور تیم ملی روی سکوی لیگ ملت‌ها این گونه صحبت کرد: «حقیقتاً شرایط برای قهرمانی همه تیم‌ها یکسان است و همه تیم‌ها می‌توانند روی سکو بروند. ما هم شرایط خوبی داریم و روز به روز در حال پیشرفت هستیم. 6 بازی در لیگ ملت‌ها برگزار کردیم و خوشبختانه در حال حاضر هم در جایگاه ششم قرار داریم و حتی می‌توانیم در جایگاه بهتری هم قرار بگیریم.»
شماره یازده تیم ملی والیبال با اشاره به این موضوع که تیم ملی دو سالی بود که هیچ اردویی برگزار نکرد، اظهار داشت: «ما بدون بازی تدارکاتی در مسابقات حاضر شدیم و این موضوع باعث شد تا در 2 بازی اول مقابل ژاپن و روسیه نتوانیم بازی مورد نظرمان را انجام دهیم اما همان‌طور که دیدید توانستیم در ادامه نتایج بهتری بگیریم و سایر رقبا را شکست دهیم. در حال حاضر هم شرایط به‌دلیل کرونا چندان مناسب نیست اما خوشبختانه در اینجا پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت می‌شود. ما المپیک را در پیش داریم که مهمتر از این مسابقات است و تلاش می‌کنیم تا با رسیدن به مرز آمادگی در جام ملت‌ها، به المپیک برویم.»

بــــرش
جایگاه شماره 10 والیبال ایران در خطر

امیر غفور که در سال‌های اخیر یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی والیبال بوده، بعد از قرار گرفتن در ترکیب اصلی ایران در بازی نخست لیگ ملت‌های 2021 برابر ژاپن، یکی، دو بازی را به دلیل سرماخوردگی و بعد از آن هم به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف از ترکیب دور ماند. به گزارش ورزش سه، با اینکه پزشک تیم ملی در هفته دوم تأکید داشت که غفور مشکلی برای بازی کردن ندارد اما شماره 10 تیم ملی با نظر آلکنو حتی در لیست 14 نفره هم قرار نگرفت و از روی سکوها شاهد سه برد متوالی همبازیانش بود. در غیاب امیر غفور اما صابر کاظمی از یک طرف و بردیا سعادت از طرف دیگر حسابی در پست پشت خط‌زن درخشیدند. این دو بازیکن جوان که هم‌پستی امیر غفور به حساب می‌آیند، تا اینجای مسابقات توانستند خودشان را به عنوان پدیده مطرح کنند و عملکردشان تحسین خیلی از کارشناسان را در پی داشته است. باید دید غفور در هفته سوم لیگ ملت‌ها می‌تواند به ترکیب اصلی تیم ملی برگردد یا خیر اما به هر حال این مصدومیت بدموقع کار شماره 10 تیم ملی را حتی برای قرار گرفتن در لیست نهایی المپیک توکیو سخت کرده است.