سیم کارت دانش‌آموزی با بسته اینترنت رایگان ارائه می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به‌منظور توزیع عادلانه اینترنت مخصوص آموزش در فضای مجازی به صورت رایگان بین دانش‌آموزان، تخصیص بسته‌های رایگان روی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، «حسین فلاح جوشقانی» با اعلام خبر تغییر فرایند تخصیص اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان گفت: از ۱۵ شهریور سال گذشته اینترنت شبکه دانش‌آموزی شاد را رایگان و آن را به همه اپراتورها  اعلام کردیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: بر اساس آماری که وجود داشت، به دلایل مختلف مدارس و دانش‌آموزان برای آموزش از پلتفرم‌های دیگری بجز «شاد»  استفاده می‌کردند و همین مسأله در عمل رایگان بودن تحصیل در فضای مجازی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد و انتقاداتی به آن وارد می‌کرد.
وی افزود: از زمانی که استفاده از شبکه دانش‌آموزی شاد رایگان اعلام شد ترافیک بسیار خوبی در شبکه ایجاد کرد، اما همیشه خانواده‌ها و حتی معلم‌ها از اینکه برخی از آموزش‌ها در پلتفرم‌های دیگر انجام می‌شود و باید برای آن هزینه پرداخت کنند، گلایه می‌کردند.فلاح جوشقانی با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی، شبکه دانش‌آموزی شاد را در زمره پیام‌رسان‌ها قرار داده است، ادامه‌داد: سازمان تنظیم مقررات چند روز قبل به همه اپراتورها اعلام کرد از اول تیرماه استفاده از پلتفرم شاد دیگر رایگان نیست و هزینه آن مانند دیگر پیام‌رسان‌های داخلی مطابق یک‌سوم قیمت اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود. معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: اکنون همه بخش‌های وزارت ارتباطات در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی ارائه بسته‌های اینترنت رایگان روی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی هستند تا به‌واسطه تعریف بسته‌های متنوع روی سیم‌کارت‌های مخصوص دانش‌آموزان، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و سایت‌های آموزشی به صورت عادلانه بین دانش‌آموزان مهیا شود.


وی گفت: بر اساس نظر دولت، وزارت ارتباطات برای آموزش مجازی علاوه بر رایگان کردن پلتفرم شاد، بسته‌های اینترنت رایگان نیز برای معلمان در نظر گرفته است، رگولاتوری  از اپراتورها خواست تا این کار را انجام بدهند و اکنون  در حال رایزنی با سازمان برنامه برای پرداخت حق اپراتورها هستیم.
فلاح با بیان‌اینکه اکنون تصمیم گرفته شده فرایند، تغییر کند، اضافه‌کرد: در فرایند جدید، سیم‌کارت‌های دانش آموزی توزیع خواهند شد که روی آن بسته‌هایی برای دسترسی به شبکه دانش آموزی شاد یا هر پلتفرم آموزشی دیگر تعریف می‌شود.