حمایت بانک صادرات ایران از تولید تجهیزات دیالیز


نایب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران در بازدید از مجموعه کنسرسیوم دیالیز در استان البرز برای حمایت از تولید تجهیزات دیالیز در این مجموعه و کمک به رفع دغدغه بیماران کلیوی در کشور اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان در جریان این بازدید که با حضور مدیران ارشد بانک و مدیریت شعب بانک صادرات استان البرز انجام شد، اظهار کرد: زحمات مجموعه کنسرسیوم دیالیز قابل تقدیر است و باعث شده در شرایط تحریم دغدغه واردات دستگاه و تجهیزات دیالیز و درمان بیماران کلیوی کاهش پیدا کند. این تلاش ها در راستای نیاز کشور است و بانک صادرات ایران هم فعالیت در این زمینه‌ را از اولویت‌های خود می‌داند و در کنار این مجموعه برای رفع موانع و مشکلات آن تلاش خواهد کرد.
وی ادامه داد: فعالیت‌های کنسرسیوم دیالیز هم فعالیت اقتصادی است و هم خدمت و این فضا در بانک هم ملموس است. بانک صادرات ایران در کنار رفع مشکلات مالی مردم، پرداخت تسهیلات به کادر درمان یا پرداخت حقوق و مزایای کارگران مجموعه‌های تولیدی در قالب تسهیلات طرح همیان را نیز با جدیت دنبال می‌کند. طرح‌هایی ارائه شده که با استفاده از آنها تسهیلات با نرخ صفر درصد یا تسهیلات بدون واریز قسط پرداخت می‌شود و در همه این مدل‌ها بانک به دنبال سود زیاد نیست بلکه به دنبال منفعت بیشتر برای اقتصاد و تولید کننده است.
یوسفیان افزود: وضعیت نظام بانکی در ایران به گونه‌ای است که شاید ارزانترین نرخ تسهیلات در دنیا را داشته باشیم؛ از طرف دیگر عدم امکان استفاده از اعتبارهای خارجی باعث می‌شود که همه راهها به ریال ختم شود و باید با استفاده از طرح‌های متنوع بانکی تمامی نیازها از پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه گرفته تا تسهیلات واحدهای تولیدی و غیره را پوشش داد بنابراین در بانک صادرات ایران یک اولویت‌بندی داریم که در آن هر بخشی مانند مجموعه های دانش بنیان، درمان، توسعه و ... تعریف خاص خود را دارد و در همه این بخش‌ها بانک در کنار مشتریان است.
نایب رییس هیئت مدیره بانک صادرات در ادامه به تشریح طرح طراوت پرداخت و گفت: در طرح «طراوت» تلاش کردیم اعتبارات اسنادی ریالی را جایگزین اعتبارات خارجی یوزانس و ریفاینانس کنیم و با استفاده از این طرح تمام خریدهای داخلی را با امتیازات ویژه با LC داخلی انجام می دهیم. فاینانس هم در قالب طرح طراوت توسعه انجام می‌شود و حسن بزرگ طرح مذکور آن است که مبنای همه اعتبارات در آن ریال است و نوسانات ارز تاثیری در آن ندارد.