آقای رئیسی دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دستگاه قضائی را برداشت

دکتر حسین میرمحمد صادقی گفت: عملکرد آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دستگاه قضائی را برداشت.
دکتر حسین میرمحمد صادقی، استاد حقوق جزا در دانشگاه شهید بهشتی گفت: متخصصان و کارشناسان ورود آیت‌الله رئیسی را به عنوان ریاست قوه قضائیه به فال نیک گرفتند؛ چون ایشان تجارب موفق بسیاری را در این دستگاه داشتند، هم در خود قوه قضائیه و هم در نهادهای وابسته مانند سازمان بازرسی کل کشور. میرمحمدصادقی افزود: آقای رئیسی اقدامات زیادی را در همین مدت دو سال در قوه قضائیه انجام دادند. اگر بخواهم به یکی از مهمترین اقدامات ایشان اشاره کنم باید بگویم آقای رئیسی، دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و دستگاه قضائی را برداشتند.
سخنگوی اسبق قوه قضائیه افزود: ایجاد خوش‌بینی بین مردم نسبت به دستگاه قضائی نیاز به اقدامات بلند مدت دارد و از این پس هم باید ادامه پیدا کند، اما آقای رئیسی در خوشبین کردن مردم نسبت به قوه قضائیه موفق عمل کردند. اکنون مردم به ویژه در حوزه‌های مهمی چون مبارزه با فساد به دستگاه قضائی امیدوار هستند. وی در ادامه گفت: در مدتی که در قوه قضائیه بودم، ویژگیهای شخصی آقای رئیسی توجه من را به خود جلب کرد. یکی از این خصایص برخورد بسیار خوب و تواضع ایشان است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اتاق بازرگانی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر تواضع و برخورد بسیار خوب، بارها مشاهده کردم که آقای رئیسی مشورت‌پذیر است و در توجه به نظرات سایرین اهتمام ویژه‌ای دارد. ایشان ممکن است بعضی از نظرات را هم قبول نداشته باشد، اما همه صحبتها را می‌شنوند تا بتوانند از نظرات سایرین بهترین استفاده را ببرند.
میرمحمدصادقی اذعان داشت یکی از کارهای بسیار خوب آقای رئیسی در همین رابطه، دعوت ایشان از مسئولان سابق قوه قضائیه، مسئولان ادوار، بود که به منظور استفاده از تجربیات آنها در همان ابتدای ریاست آقای رئیسی رخ داد. معاون قوانین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این خصایص برای یک مسئول بسیار مهم است که در عین تواضع، نظرات سایرین را هم می‌شنود و مشورت‌پذیر است. برخی از مسئولان چون خود را در جایگاه بالاتری می‌بینند، احساس می‌کنند برترین فکرها را دارند و نیازی به مشورت و هم‌فکری در خود احساس نمی‌کنند.