تظاهرات در کانادا علیه مسلمان کشی

مردم کانادا روز جمعه در مخالفت با اسلام هراسی و کشتار وحشیانه مسلمانان به دست گروه‌های نژادپرست به خیابان‌ها ریختند. خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین زمینه نوشت: «راهپیمایی هزاران نفر از مردم کانادا در حمایت از یک خانواده مسلمان که در حمله کامیون در روز یکشنبه گذشته جان خود را از دست دادند، در حالی برگزار شده است که پلیس این حمله را یک «جنایت نفرت‌انگیز» ارزیابی کرده است... ناتانیل ولتمن 20 ساله یکشنبه گذشته با کامیون خود به 5 عضو این خانواده که در حال پیاده‌روی بودند، حمله کرد و موجب کشته شدن 4 نفر از آنها شد. عضو پنجم این خانواده که یک پسر 9 ساله است، زنده مانده است».
مردم شهر «لندن» در ایالت «اونتاریو» حدود 7 کیلومتر از محل وقوع این حمله تا نزدیکی یک مسجدراهپیمایی کرده و این جنایت را محکوم کردند. برخی از تظاهرات کنندگان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «نفرت در اینجا هیچ جایگاهی ندارد، عشق بر نفرت پیروز است». در سایر شهرهای «اونتاریو» پرجمعیت‌ترین ایالت کانادا نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده است. این حمله خشم و عصبانیت گسترده در سراسر کانادا را به دنبال داشته است. سیاستمداران همه احزاب کانادا نیز این جنایت را محکوم کرده‌اند. این حمله موجب افزایش درخواست‌ها برای مقابله با اسلام هراسی شده است. جامعه مسلمانان این کشور خواستار اقدام دولت علیه اسلام‌هراسی شدند.
طبق گزارش «نیویورک تایمز»، حمله اخیر در لندن، اولین حمله علیه مسلمانان در کانادا محسوب نمی‌شود. یکی از برجسته‌ترین حملات در لیست بلندبالای حملات به مسلمانان در کانادا، حادثه تیراندازی سال ۲۰۱۷ به مسجدی در شهر کبک بود که در آن ۶ نفر جان خود را از دست دادند و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند. «نیویورک‌تایمز» ادامه داد که مدت‌اندکی پس از آنکه پلیس فاش کرد حمله لندن یک جرم است و قربانیان آن به دلیل اعتقادشان مورد حمله قرار گرفتند، بسیاری از اعضای جامعه مسلمان کانادا خواستار برگزاری یک نشست ملی درخصوص مسئله اسلام هراسی در کانادا شدند.