دادستانی کل سوریه اسناد حمایت آمریکا از تکفیری‌ها را رو کرد

سخنگوی دادستانی کل نظامی سوریه با نشان دادن ادله و شواهد محکم به خبرنگاران، از نقش نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در آموزش تروریست‌ها در سوریه پرده برداشت و تاکید کرد که آمریکایی‌ها اصولا به دو دلیل در سوریه حضور دارند؛ اول، آموزش تروریست‌ها و دوم، سرقت ثروت‌های سوریه.
به گفته سخنگوی دادستانی نظامی سوریه، بر اساس قوانین بین‌المللی حضور آمریکا در سوریه، تجاوز نظامی به حساب می‌آید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی دادستانی نظامی سوریه تصویری را به خبرنگاران نشان داد که در آن، گشت مشترک تروریست‌های مسلح و نیرو‌های آمریکایی در منطقه «تنف» سوریه دیده می‌شد. تصویر دیگر نیز نشان می‌داد که یک مربی ارتش آمریکا در حال آموزش به تروریست‌ها در مورد چگونگی استفاده از خمپاره‌اندازه ۸۲ میلیمتری است.
یک مقام نظامی سوری گفت: ادله و شواهدی به دست ما رسیده است و در راس آن‌ها، اظهارات برخی از افراد مسلح و فرماندهان میدانی آنها قرار دارند. وی افزود، این ادله و شواهد، نشان می‌دهند که تروریست‌ها به دستور نیروهای آمریکایی، دست به حملات و ترور‌های مستقیم افسران و نیرو‌های نظامی سوریه و روسیه می‌زدند. آنها همچنین، دستور اجرای این حملات را می‌دادند و پس از انجام حملات نیز مبالغی را به تروریست‌ها می‌دادند.
به این ترتیب بر اساس بیانیه دادستانی کل نظامی سوریه، هدف نیرو‌های آمریکایی از حضور در سوریه، حفظ گروه‌های مسلحی مثل داعش و نیز سرقت ثروت‌های سوریه، اعم از نفت و گاز و گندم و انتقال آنها به خارج از سوریه است.