همایش تجلیل از ۴۰۰ نفر از دختران شاهد و ایثارگر

به گزارش «ایثار»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با بیان اینکه شما فرزندان شهدا نیازی به تجلیل ندارید و از جایگاهی رفیع برخوردار هستید، گفت: در حدیث قدسی آمده است که خداوند می‌فرمایند که جانشین شهید خانواده او است بنابراین اگر کسی دل فرزند شهیدی را به دست آورد رضایت خداوند را جلب کرده است.
سعید اوحدی خطاب به دختران شاهد و ایثارگر در این همایش اظهار داشت: شما فرزندان شهید رسالت بزرگی برعهده ‌دارید و حماسه تاریخی که پدران شما خلق کردند باید به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند و رسالتی که زنان و دختران در نهضت عاشورا به دوش داشتند امروز به‌عهده شما است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با بیان اینکه مدعوین اصلی و عمده تجلیل‌شوندگان در این همایش فرزندان دختر شهدای مدافع حرم هستند، افزود: تجلیل از نخبگان علمی‌(دختران شاهد و ایثارگر حائز رتبه زیر 100 در کنکور سراسری) و قهرمانان ورزشی ملی و المپیکی جامعه ایثارگری از دیگر اهداف مهم این همایش سراسری است.
به گفته یعقوب سلیمانی، در این همایش که به‌صورت وبیناری و سراسری در کشور برگزار ‌شد، از ۴۰۰ دختر شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آمد که در بین آنها دختران شهدای فاطمیون و زینبیون نیز حضور دارند.


گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، فریده اولادقباد، مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی، معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و زینب سلیمانی دختر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از «نرگس مظفری‌نیا» فرزند شهید مدافع حرم شهروز مظفری‌نیا، «فرزانه گشانی» فرزند جانباز و رتبه ۴۱ کنکور در رشته روانشناسی دانشگاه تهران، «سمیه خزایی» فرزند جانباز و رتبه ۲ بین‌المللی کیک‌بوکسینگ، «مهدیه نیکبخت سنگری» رتبه 2 جهانی کاراته تیمی، «فاطمه زهرا مردانی» فرزند شهید مدافع حرم، «فاطمه فرامرزی» فرزند شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون، «زینب عزیزانی» فرزند شهید مدافع حرم و «فاطمه زهرا انصاری» فرزند شهید مدافع حرم تجلیل شد.
دیدار صمیمی ‌رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
با تعدادی از جانبازان
خبر دیگر اینکه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز در دیدار صمیمی ‌با تعدادی از جانبازان، موضوع پرداخت معوقات جانبازان مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را تشریح کرد.
دیروز تعدادی از جانبازانی که تحت پوشش ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قرار گرفته‌اند، به‌منظور اطلاع از چگونگی پرداخت معوقات خود در ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران تجمع و خواستار دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بودند که سعید اوحدی پس از اطلاع از حضور جانبازان و پایان همایش سراسری تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر، با این جانبازان دیدار و گفت‌وگو کرد.
اوحدی در دیداری که 90 دقیقه به طول انجامید توضیحاتی درخصوص وضعیت بودجه ‌ایثارگران در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اقدامات و حمایت‌های دولت به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه و پشتیبانی مجلس یازدهم از بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کرد و گفت: درخصوص معوقات ماده ۳۸، احکام جانبازان بزرگوار تحت پوشش باید توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر می‌شد که این احکام هفته گذشته، از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت.
وی با‌ اشاره به ضرورت تنظیم و تلفیق این احکام و حجم آنها، تأکید کرد: حداکثر تا پایان مردادماه معوقات ماده ۳۸ به عزیزانی که مشمول این ماده قرار گرفته‌اند پرداخت خواهد شد.