یک اشغالگر قاتل رفت/یک اشغالگر قاتل دیگر آمد

  سرویس خارجی-

«یک نخست‌وزیر منفور و قاتل در رژیم صهیونیستی به زیر کشیده شد و یک تندروی جنایتکار دیگر جایگزین وی شد.» این عبارتی است که این روزها در فلسطین زیاد تکرار می‌شود. چرا که از نگاه فلسطینی‌ها هیچ تفاوتی بین سیاستمداران صهیونیست وجود ندارد و همه نژادپرست هستند. یکشنبه شب سرانجام «بنیامین نتانیاهو» پس از 12 سال از پست نخست‌وزیری کنار زده شد و رقیب وی یعنی نفتالی بنت به نخست‌وزیری رسید. گروهی از صهیونیست‌ها بعد از آنکه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نتانیاهو را کنار زد، در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.
رأی‌گیری در پارلمان رژیم صهیونیستی برای رأی اعتماد به کابینه سُست و ائتلافی به ‌نخست‌وزیری «نفتالی بنت» یکشنبه شب برگزار شد. پارلمان رژیم صهیونیستی با 60 رأی موافق و 59 رأی مخالف به کابینه جدید رژیم صهیونیستی رأی اعتماد داد. هشت حزب صهیونیست برای حذف بنیامین نتانیاهو از صحنه قدرت با یکدیگر متحد شده بودند و توانستند ائتلافی متشکل از 60 کرسی از 120 کرسی کنست را تشکیل دهند.


ائتلاف جدید از 25 کرسی از احزاب میانه، 19 کرسی از احزاب راستگرا، 13 کرسی از احزاب چپ گرا و 4 نماینده از یکی از جریان‌های عرب 1948 را شامل می‌شود. براساس این توافق، «نفتالی بنت» 49ساله و میلیونر مالک چند شرکت فناوری‌های پیشرفته و رهبر حزب یمینا برای 2 سال اول نخست‌وزیر این کابینه خواهد بود و بعد از آن این کرسی را به «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (آینده‌ای وجود دارد) واگذار خواهد کرد. همچنین شماری از وزارتخانه‌ها نیز همچون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بین احزاب و شخصیت‌های عضو این ائتلاف به شکل دوره‌ای اداره می‌شود. کابینه جدید 28 وزیر دارد که 9 نفر از آنها زن هستند. در واقع این کابینه بسیار شکننده بوده و بسیاری بر این اعتقادند که عمر دولت ائتلافی چندان طولانی نخواهد بود و رژیم صهیونیستی بار دیگر شاهد انتخابات زودهنگام پنجم خواهد بود.
همچنین «میکی لیوی» از اعضای حزب «یش عتید» نیز در جلسه رأی اعتماد به کابینه ائتلافی، رئیس‌جدید کنست رژیم صهیونیستی شد.
پیش از جلسه رأی‌گیری، نفتالی بنت در جلسه پارلمان سخنرانی کرد که البته آغاز سخنرانی وی با تنش و درگیری با طرفداران نتانیاهو آغاز شد. همزمان با سخنرانی او در کنست، شماری از نمایندگان نزدیک به نتانیاهو ضمن سردادن شعار علیه او، بنت را وقیح، حقه‌باز و دروغگو خواندند. رئیس‌کنست شماری از اعضای حزب صهیونیسم مذهبی را به‌خاطر قطع سخنرانی بنت و شعار علیه او از جلسه کنست اخراج کرد.
سگ زرد برادر شغال
همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، رفتن نتانیاهو و آمدن نفتالی بنت تاثیری در نگاه فلسطینی‌ها به اشغالگری رژیم صهیونیستی نداشت چرا هر دو جنایتکار و اشغالگرند. وقتی شما با فلسطینی‌ها صحبت می‌کنید آنها به شما می‌گویند: «برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که کدام حزب اسرائیلی بر سر کار باشد زیرا تمامی آنها نژادپرست هستند و صرفا تابع منافع استعماری و همچنین پیشبرد منافع شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین هستند». در این چهارچوب، فلسطینی‌ها بر این باورند تا زمانی که رژیم استبدادی و نژادپرست اسرائیل موجودیت داشته باشد، امکان برقراری صلح تا حد زیادی غیرممکن است. از منظر فلسطینی‌ها، ماهیت صهیونیسم و احزاب اسرائیلی را خشونت، نژادپرستی و آپارتاید تشکیل می‌دهد. تمامی آنچه در اراضی اشغالی و سیاست رژیم صهیونیستی می‌گذرد برای فلسطینی‌ها بی‌ارزش است زیرا در هر دولت صهیونیستی، آنها همچنان با دیکتاتوری نظامی خشن در کرانه باختری، و محاصره اقتصادی و غیرانسانی نوار غزه مواجهند و از رویه‌های آپارتاید گونه رژیم صهیونیستی رنج می‌برند و همچنان خانه‌هایشان نظیر آنچه اخیرا در محله «شیخ جراح» بیت المقدس شاهد آن بودیم، به زور هدف اشغال صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و آنها راهی جز پناه بردن به اردوگاه‌های پناهجویان در کشورهای اطراف ندارند.
«فوزی برهوم» سخنگوی حماس تأکید کرده، هر دولتی در این سرزمین اشغال شده روی کار بیاید ما با آن به‌عنوان یک دولت اشغالگر که مقاومت در برابر آن برای بازپس‌گیری حقوق ملت با تمامی شیوه‌های ممکن از جمله مقاومت مسلحانه ضروری است، تعامل خواهیم کرد. «محمود الزهار»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی، «حماس» نیز تأکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» شکست خورد و مقابل غزه ناکام ماند، حال چگونه کسی که بعد از وی سرکار می‌آید، موفق خواهد شد؟» وزارت خارجه تشکیلات خودگردان و جنبش جهاد اسلامی هم در واکنش به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» اعلام کردند، سیاست‌ کابینه‌های ائتلافی رژیم صهیونیستی تغییری نمی‌کند و این رژیم را یک سیستم امنیتی و نظامی اداره می‌کند. امارات متحده عربی، به نفتالی بنت تبریک گفت!
نفتالی بنت کیست؟
نفتالی بنت رئیس‌حزب «یمینا» یکی از یهودیان افراطی و صهیونیست است. آن‌قدر افراطی که نمی‌تواند عقاید نژادپرستانه و فاشیستی اش را پنهان کند. برای نشان دادن میزان وحشیگری او توجه به همین جمله معروفش کافی است: «من به‌تنهایی عرب‌های زیادی را در طول زندگی‌ام کشته‌ام و هیچ مشکلی با ادامه کشتار اعراب ندارم». نفتالی بنت سرباز سابق نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی است که در سال 1972 در یک خانواده یهودی - آمریکایی به دنیا آمد. او همانند بنیامین نتانیاهو خدمت نظامی اش را در نیروی «سایرت ماتکال» گذراند و پس از فروش شرکت تکنولوژی خود به‌قیمت 145 میلیون دلار در سال 2005 وارد عرصه سیاست شد. او یک سال بعد از آن کار خود را به‌عنوان رئیس‌دفتر نتانیاهو آغاز کرد و بعد از ترک دفتر نتانیاهو در سال 2010 به‌عنوان رئیس‌مؤسسه موسوم به شورای شهرک‌‌سازی در کرانه باختری اشغالی و غزه منصوب شد. وی در سال 2013 با طرح ادعاهایی علیه فلسطینیان گفت که تروریست‌های فلسطینی باید کشته شوند و آزاد نباشند. او همچنین درباره کرانه باختری گفت که این منطقه تحت اشغال نیست؛ زیرا هیچ دولت فلسطینی در اینجا نبوده است و همچنین درگیری اسرائیلی - فلسطینی قابل حل نیست. او یکی از مخالفان سرسخت برپایی دولت فلسطین به‌شمار می‌رود. از مدافعان سرسخت شهرک‌‌سازی صهیونیستی در فلسطین اشغالی است و در این زمینه طرح احداث زیرساخت‌های بیشتر در منطقه الحاقی کرانه باختری و سایر مناطق باقی‌مانده از کرانه باختری را ارائه داده است.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب فردا ساعت 19 با مردم سخن می‌گویند وقتی دستگاه قضا دنبال ابربدهکاران بود بانک مرکزی چه می‌کرد؟! نوبت حماسه مردم مقابل تحریم و شومنیسم(یادداشت روز) اخبار ویژه یک اشغالگر قاتل رفت/یک اشغالگر قاتل دیگر آمد افتتاح یک مؤسسۀ سؤال‌برانگیز در نفت با وجود هشدار نهادهای نظارتی مجوز مصرف واکسن ایرانی کوو ایران برکت صادر شد سخنگوی شورای نگهبان اظهارات مصلحی را درباره روند تأیید صلاحیت‌های سال 92 رد کرد ناوشکن‌ دنا و ناو مین‌شکار شاهین به نیروی دریایی ارتش پیوست شریعتمداری: میزان مشارکت در انتخابات صد در صد است رئیس­‌جمهور: لازم باشد غنی­‌سازی بالای 63 درصد هم انجام می‌­دهیم نباید اجازه داد اصلاً فسادی شکل بگیرد که لازم باشد با آن مبارزه کنیم سخنگوی دولت: دقت نکردیم رئیسی، ‌نقشی در فیلترینگ تلگرام نداشته است پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس(نگاه) وقتی دستگاه قضا دنبال ابربدهکاران بود بانک مرکزی چه می‌کرد؟! وقتی دستگاه قضا دنبال ابربدهکاران بود بانک مرکزی چه می‌کرد؟!