مجوز مصرف واکسن ایرانی کوو ایران برکت صادر شد

 
«سعید نمکی» دیروز دوشنبه در اراک افزود: ایران اجازه مصرف اضطراری واکسن ایرانی کوو ایران برکت را اخذ کرده و مجوز واکسن پاستور هم هفته آتی صادر می‌شود.
وی بیان کرد: واکسن پاستور دارای ۲ نقص پرونده کتبی بوده که با تکمیل آن هفته آتی مجوز مصرف آن صادر می‌شود و در آینده نزدیک تزریق واکسن رازی و فخرا نیز به جمع واکسن‌های مصرفی اضافه می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زیرساخت‌های تولید واکسن داخلی به گونه‌ای فراهم شده که بودن و نبودن هر فردی در روند تزریق واکسن مشکلی ایجاد نشود.


نمکی عنوان کرد: با ظرفیت ایجاد شده در داخل کشور همه جمعیت هدف ایران تا پایان پاییز امسال واکسینه می‌شوند.
وی گفت: روند واکسیناسیون از هفته جاری و آتی در کشور تسریع می‌شود و مشکل کندی حل می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: قول داده بودیم که تا پایان بهار مجوز واکسن ایرانی به شبکه تزریق برسد که این وعده عملیاتی شد.
نمکی اظهار داشت: در پیک چهارم هیچ بیمار بدون تخت در کشور سرگردان نمی‌شود و بیماران برای داروهای خاص و تجهیزات پزشکی با همه تحریم‌ها دچار مشکل نمی‌شوند.
وی تصریح کرد: راهی که در راستای تولید واکسن داخلی در یک سال اخیر طی شد، باید در ۲۰ سال انجام می‌شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واکسن ایرانی کم عارضه‌ترین، موثرترین و بی‌خطرترین واکسن دنیا است.
وی گفت: تعهد واکسن کواکس برای ایران ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز بود که تعداد اندکی را ارسال کردند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: واکسن از کشور هند نیز خریداری شد اما دادستان این کشور دستور توقف داد و ایران با روس‌ها نیز قرارداد ۶۹ میلیون دوز داشت که یک میلیون دوز آن بیشتر وارد کشور نشده است.
نمکی بیان کرد: ایران برای خرید واکسن با کشور چین ۲۰ میلیون دوز قرارداد داشته اما چهار تا پنج میلیون دوز وارد شده است.
وی گفت: اضافه شدن واکسن ایرانی به مجموعه واکسن‌های تزریقی افتخار بزرگی برای نظام‌جمهوری اسلامی است.
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی افزود: کشورهایی که تکنولوژی ساخت واکسن را به دست آوردند زمانی‌که به فاز تحقیقات رسیدند، خواستند که در ایران تست شود اما اجازه ندادیم مردم ایران تحت آزمایش هیچ کشوری قرار گیرند.
وی گفت: در کمتر از یک سال گذشته ۴۶۰ دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در هیچ نقطه‌ای از کشور مشکلی به نام اکسیژن‌ساز وجود ندارد.
نمکی بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه ، ۱۴ هزار تخت بیمارستانی تا مردادماه سال جاری راه‌اندازی و یک‌هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی تا اواسط تیرماه جاری در کشور به اتمام می‌رسد که در تاریخ کشور بی‌سابقه است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ایران آمادگی لازم برای صادرات واکسن داخلی را در ماه‌های آتی دارد و تا پایان دولت گروه‌های آسیب‌پذیر که قول داده شده بود از جمله جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران صعب‌العلاج و گروه‌های پرریسک واکسینه می‌شوند.
نمکی عنوان کرد: تا پایان تیرماه امسال، ۱۵ میلیون نفر واکسینه می‌شوند و برنامه‌های پیش‌بینی شده تا مردادماه پیش می‌رود.
نمکی بیان کرد: تامین یک‌هزار دستگاه آمبولانس وارداتی در دستور کار وزارت بهداشت است که با این امر مشکل کمبود آمبولانس استان مرکزی مرتفع می‌شود.
۲۶ طرح بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان طی «پویش ره سلامت» با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان مرکزی، همزمان به صورت وبینار به بهره‌برداری رسید.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب فردا ساعت 19 با مردم سخن می‌گویند وقتی دستگاه قضا دنبال ابربدهکاران بود بانک مرکزی چه می‌کرد؟! نوبت حماسه مردم مقابل تحریم و شومنیسم(یادداشت روز) اخبار ویژه یک اشغالگر قاتل رفت/یک اشغالگر قاتل دیگر آمد افتتاح یک مؤسسۀ سؤال‌برانگیز در نفت با وجود هشدار نهادهای نظارتی مجوز مصرف واکسن ایرانی کوو ایران برکت صادر شد سخنگوی شورای نگهبان اظهارات مصلحی را درباره روند تأیید صلاحیت‌های سال 92 رد کرد ناوشکن‌ دنا و ناو مین‌شکار شاهین به نیروی دریایی ارتش پیوست شریعتمداری: میزان مشارکت در انتخابات صد در صد است رئیس­‌جمهور: لازم باشد غنی­‌سازی بالای 63 درصد هم انجام می‌­دهیم نباید اجازه داد اصلاً فسادی شکل بگیرد که لازم باشد با آن مبارزه کنیم سخنگوی دولت: دقت نکردیم رئیسی، ‌نقشی در فیلترینگ تلگرام نداشته است پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس(نگاه) وقتی دستگاه قضا دنبال ابربدهکاران بود بانک مرکزی چه می‌کرد؟! وقتی دستگاه قضا دنبال ابربدهکاران بود بانک مرکزی چه می‌کرد؟!