آمادگی نهادهای انتخاباتی برای برگزاری انتخابات

رحمانی فضلی: هیچ مشکل امنیتی در انتخابات نخواهیم داشت
نهادهای مجری و ناظر انتخابات از برنامه‌ریزی و نیز آمادگی خود برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم در روز جمعه خبردادند.
روز گذشته نشست مشترک رؤسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری با محمدحسن صادقی مقدم، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان برگزار شد. به گزارش ایسنا، صادقی مقدم در این نشست، وظیفه شورای نگهبان را نظارت بر انتخابات دانست و اعلام کرد: شبکه ۳۰۰ هزار نفری ناظران این وظیفه را در روز انتخابات انجام خواهند داد. او گفت: اولویت شمارش آرا در پایان رأی‌گیری، با آرای ریاست جمهوری است. آرای ریاست جمهوری پس از شمارش دقیق، صورتجلسه خواهد شد.  سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز با اشاره به اینکه مجریان ما آماده أخذ رأی از شهروندان عزیز کشورمان هستند، تصریح کرد: ستاد انتخابات کشور با استفاده از فناوری‌های نوین در تجمیع و شمارش آرا در تلاش است نتایج را در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع عموم مردم ایران برساند.
به گزارش ایسنا، موسوی با اشاره به اینکه احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و به خاطر شیوع کرونا فرایندهای أخذ رأی هم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، درباره شمارش آرا اظهارکرد: در شعب أخذ رأی صندوق‌ها بازگشایی و آرا شمارش و به‌وسیله دستگاه احراز هویت به بخشداری و فرمانداری و در نهایت به ستاد انتخابات ارسال می‌شود.


سخنگوی ستاد انتخابات، با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، اطلاعات همزمان به شورای نگهبان هم ارسال می‌شود و تجمیع بین شورای نگهبان و وزارت کشور انجام و نتیجه به مردم ایران اعلام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت همگانی انتخابات سالم، قانونی و مشارکتی در جمعه هفته پیش رو در کشور داشته باشیم. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور هم روز گذشته در حاشیه نشست با استانداران، با بیان اینکه در این جلسه موضوع امنیت از همه استانداران سؤال شد، اما تاکنون هیچ معضل و مشکل امنیتی نداریم، تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و رصد مستمری نسبت به این موضوع با توجه به تجربیات قبلی‌مان داریم.
به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی عنوان کرد: در حوزه تدارکات و پشتیبانی مشکلی نداشتیم، همه دستگاه‌های احراز هویت و همه تعرفه‌ها ارسال شده بویژه درباره تعرفه‌ها نگرانی که من همواره نسبت به این موضوع داشتم که به اندازه باشد و در شرایط این ۸ سالی که ما انتخابات را اجرا کردیم هیچ‌وقت کمبود تعرفه در هیچ شعبه‌ای نداشتیم.
وزیر کشور ادامه داد: به هر حال باز هم توصیه‌های لازم صورت گرفت و با نرم‌افزاری که در اختیار داریم تعداد تعرفه‌ها در هر شعبه و مصرف آنها در هر لحظه از طریق تهران، استانداران و فرمانداران با نرم‌افزار کنترل می‌شود و تا زمانی که به مرحله ۵۰ درصد برسیم، تغذیه می‌شود بنابراین در مورد تدارکات و امنیت هم هیچ مشکلی نداریم.
وزیر کشور با اشاره به هماهنگی وآمادگی بخش‌های اجرایی با بخش‌های نظارت اظهار کرد: رسانه‌ها، خبرنگاران و صدا و سیما هم در همه مناطق این 3-4 روز باقیمانده باید تلاش مضاعف داشته باشند و امیدوارم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و حضور پرشور مردم و با مسئولیت اجرایی وزارت کشور، انتخاباتی سالم، قانونی و امن داشته باشیم که موجب اعتماد افزایی و اطمینان بیشتر مردم به نظام برگزاری انتخابات و امیدی برای حل مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم، باشد.
رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت‌های وزارت کشور در انتخابات اظهار کرد: در نشست با استانداران تأکید شد، در این دو سه روز باقی مانده بتوانیم انتخاباتی مطمئن، قانونی، سالم،  و این دوره بهداشتی داشته باشیم که همه اینها موجب اطمینان‌بخشی و اعتمادزایی برای مردم عزیز ما باشد.