دعوت چهره‌ها و شخصیت‌های حوزوی و سیاسی برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فردا




به فاصله یک روز تا انتخابات مراجع تقلید و مسئولان با صدور بیانیه‌هایی ضمن برشمردن آثار حائز اهمیت و تعیین‌کننده انتخابات، مردم را به حضور همگانی و حداکثری در این حماسه سیاسی دعوت کردند.


آیت‌الله مکارم شیرازی: کوتاهی در امر انتخابات آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به مصالح کشور وارد خواهد کرد
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی‌ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، هرگونه کوتاهی در این زمینه را باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای کشور دانست.
آیت‌الله نوری همدانی: شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت از آحاد مردم ایران اسلامی برای حضور گسترده در انتخابات، این امر را واجب شرعی و عقلی دانست.
آیت‌الله سبحانی: همگان برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی
در انتخابات شرکت کنند
همچنین، آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای همه را به شرکت در انتخابات دعوت کرد. در این بیانیه آمده است: با الهام از این آیه مبارکه برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی همگان در انتخابات شرکت کنیم و به فرد مؤمن، متدین و مدبّر رأی دهیم.
آیت‌الله علوی گرگانی: مشارکت حداکثری
«آینده بهتری» را برای ایرانی‌ها رقم خواهد زد
آیت‌الله علوی گرگانی از مرجع تقلید نیز در پاسخ به استفتائی مبنی بر اینکه از نظر شما حکم شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری چیست و شرکت در انتخابات تا چه ‌اندازه می‌تواند در آینده کشور و جمهوری اسلامی نقش ایفا کند؟ مردم چه وظیفه‌ای دارند؟ ابراز داشت: ایجاد زمینه حضور گسترده مردم و انتخاب فرد اصلح و متدین و سپردن مسئولیت امور کشور به دست ایشان می‌تواند در پیشرفت و شکوفایی و اقتدار کشور نقش بسزایی داشته باشد و آینده بهتری را رقم خواهد زد.
وی در پاسخ به این استفتاء که مشارکت مردم در انتخابات از حیث منطقه‌ای و بین‌المللی چه تأثیراتی خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: شرکت مردم در انتخابات و رأی به فرد متعهد و متدین و دلسوز می‌تواند اقتدار کشور را افزایش داده و قدرت چانه‌زنی ایران اسلامی را در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای افزایش دهد.
قالیباف: حضور در پای صندوق‌های رأی؛
صحنه‌ای دیگر از مشارکت مردم
در تعیین سرنوشت کشور
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگویی ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات 28 خرداد، اظهار داشت: امیدوارم روز جمعه همه در کنار هم برای آینده ایران عزیز و سربلند و برای فرزندان خودمان پا به میدان بگذاریم و از خدا بخواهیم و تلاش کنیم که بر این مشکلات فائق آییم.
به گزارش مهر، وی همچنین حضور در پای صندوق‌های رأی را صحنه‌ای دیگر از مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور دانست.
قالیباف خاطرنشان کرد: مطمئنم همیشه مردم ایران چاره‌ساز بوده‌اند و حتماً این افتخار بزرگ را یک‌بار دیگر در کشورمان رقم خواهند زد.
جامعه مدرسین: راه برون‌رفت از مشکلات،
انتخابات و شرکت گسترده پای صندوق‌های رأی است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه شماره یک درخصوص انتخابات بر مشارکت حداکثری، همبستگی و وحدت کلمه امت اسلامی تأکید کرد.
در این بیانیه آمده است: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تقابل با انواع تحریم‌ها، همبستگی و وحدت کلمه است که بهترین مصداق آن، انتخابات و شرکت گسترده پای صندوق‌های رأی است. هرگونه گفتار و رفتاری که به وحدت جامعه لطمه زند و موجب تفرقه و پراکندگی در میان امت اسلامی‌شود، تقبیح می‌گردد و از همگان- انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان- می‌خواهیم تا با رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات، شرایط استفاده بهینه از این فرصت مغتنم را برای میهن اسلامی فراهم آورند.
آیت‌الله مجتهد شبستری:
شرکت گسترده مردم در انتخابات
نشانگر اقتدار ملی خواهد بود
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیامی‌تصویری حضور مردم پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات را از مصادیق بارز مردم‌سالاری برشمرد و اظهار داشت: شرکت مردم در انتخابات به هر میزان گسترده‌تر و پرشورتر باشد، قطعاً پشتوانه بزرگی برای نظام به‌شمار خواهد آمد و نشانگر اقتدار ملی خواهد بود.
به گزارش مهر، وی افزود: به‌خصوص در شرایطی که دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و اسرائیل که مردم را به‌ترک حضور و عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، حضور مردم عزیز و آگاه پاسخ دندان‌شکنی خواهد بود برای این یاوه‌گویی‌ها و خصومت‌هایی که دشمن علیه ملت ایران نشان می‌دهد.
آیت‌الله مجتهد شبستری به معیارهای انتخاب اصلح‌ اشاره کرد و گفت: معیارهای فرد اصلح در قانون اساسی آمده است و بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهور باید شخصیتی مدیر و مدبر باشد، همچنین مقام معظم رهبری بارها صفات رئیس‌جمهور اصلح را بیان فرمودند و تأکید داشتند که رئیس‌جمهور اصلح باید انقلابی، عدالت‌خواه، جهادی و ضدفساد باشد و این کلام معظم‌له برای همه ما حجت شرعی است و در انتخابات ۲۸ خردادماه باید به این معیارها توجه داشته باشیم.
آخوند رهبر: حضوری حداکثری در انتخابات خواهیم داشت
به نامزد اصلح برای تشکیل دولتی «مردمی و قوی»
رأی می‌دهیم
آخوند عبدالرزاق رهبر، از علمای برجسته اهل‌سنت در استان گلستان در گفت‌وگو با تسنیم با‌ اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: دشمن مخالف عزت و پیشرفت ملت ایران است و هرچقدر حضورمان در انتخابات پرشورتر باشد، جواب قاطع‌تری به دشمنان و کسانی است که دوست ندارند بزرگی این کشور و ملت را ببینند.
وی حضور حداکثری در انتخابات را یک تکلیف دینی و ملی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین چهره تقریبی برای مسلمانان شیعه و سنی، حضور گسترده پای صندوق‌های رأی را یک تکلیف دانستند و ما نیز با اطاعت و پیروی از اولی‌الامرمان در انتخابات سرنوشت‌ساز 28 خرداد شرکت خواهیم کرد.
آخوند رهبر با بیان اینکه شیعه و سنی همواره دل‌بسته انقلاب و مقام معظم رهبری هستند، افزود: ما باید در عمل هم ثابت کنیم و نشان بدهیم که بین مرید و مراد ارتباط کاملی وجود دارد.
وی با‌ اشاره به تفرقه‌افکنی دشمنان خاطرنشان کرد: همه ما، شیعه و سنی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم تا به دشمن نشان دهیم که ملت بزرگ ایران، یک امت و ملت واحده هستند و کسی نمی‌تواند بین آنان اختلاف‌افکنی کند.
به گزارش مهر، مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم برای حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت به عمل آورد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندانه از سوی آحاد مردم، علاج دردهای مزمن کشور است، مجلس خبرگان رهبری از عموم مردم شریف و گروه‌های سیاسی، دعوت می‌کند که ضمن مشارکت در عرصه انتخابات، فردی دین باور، انقلابی و توانمند که بتواند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و به‌کارگیری نیروهای متعهد و متخصص، کشورمان را به پیش ببرد برای ریاست جمهوری و افرادی لایق، دردآشنا و مسئولیت‌شناس را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا و علمای در طراز انقلاب اسلامی را در حوزه‌هایی که انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان در آنجا برگزار می‌شود برای عضویت در این مجلس با عظمت برگزینند.
ستاد کل نیروهای مسلح: انتخابات
عامل پیشرفت همه‌جانبه کشور است
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای از آحاد ملت غیور ایران اسلامی برای حضور پرشور و آگاهانه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.
به گزارش مهر، ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه انتخابات پرشور و آگاهانه بر اساس اصول و ارزش‌های ملی و انقلابی را موجب پویایی نظام و سرعت بخشیدن به پیشرفت همه‌جانبه کشور در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی، دفاعی و امنیتی دانسته و ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تصریح نموده است: جامعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با آحاد ملت شریف ایران با حضور گسترده خود در انتخابات ۲۸ خردادماه، حماسه دیگری را برای امروز و فردای میهن اسلامی رقم خواهند زد.
درخواست ارتش
برای حضور حداکثری مردم در انتخابات
مشارکت بالا خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان است
در آستانه برگزاری انتخابات، ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشانه بلوغ سیاسی جامعه اسلامی و خط بطلان بر تمام توطئه‌های شوم دشمن دانست.
در بیانیه مذکور آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران از مردم انقلابی، بصیر و آگاه ایران اسلامی نیز دعوت می‌کند با حضور هرچه گسترده‌تر در انتخابات، بار دیگر اقتدار ایران سربلند اسلامی را به رخ دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی کشیده و همانند همیشه که با حضور مومنانه خود صدها توطئه علیه سرزمین پاکان و مهد دلیران را خنثی کردند، این‌بار نیز با حضور تعیین‌کننده خود، پشتیبان محکمی‌برای جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان جان برکف نیروهای مسلح کشورمان باشند.
دعوت سپاه از آحاد ملت ایران
برای مشارکت حداکثری در انتخابات
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت مومن، انقلابی، رشید و زمان‌شناس ایران به‌ویژه نسل پیشرو، پیشران و آینده‌ساز جوان برای حضور در انتخابات ۲۸ خردادماه بمثابه یک عمل صالح، این مشارکت ورزی تاریخی را آزمونی بزرگ برای تضمین عزت، امنیت، اقتدار، سربلندی و آبروی کشور و خنثی‌سازی فشارهای دشمن  توصیف و ضمن‌ اشاره به نقش‌آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک به تامین امنیت حداکثری انتخابات  و دست‌اندرکاران برگزاری آن و تأکید بر همراهی پاسداران انقلاب با آحاد ایرانیان برای حضور با شکوه پای صندوق‌های رای در انتخابات ۲۸ خردادماه و خلق حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی، آورده است: به فضل الهی «حماسه ۱۴۰۰»  باطل‌‌السحر آمال، آرزوها و نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب گشایش در مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عزیز با تشکیل دولتی مقتدر، توانمند، کارآمد، چابک، شجاع، مسئولیت‌پذیر و برخوردار از روحیه انقلابی و جهادی بوده و در سایه وحدت، همدلی و هم‌افزایی ملی، ظرفیت‌های نوینی برای عبور از تحریم‌ها و جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن و ریل‌گذاری موفق و مطمئن برای تقویت قدرت بازدارندگی و پیشرفت همه‌جانبه کشور خلق خواهد شد.
نامه 600 تن از علمای اهل‌ سنت به رهبر انقلاب
از هیچ کوششی برای دعوت آحاد مردم
به حضور حداکثری دریغ نمی‌کنیم
بیش از ۶۰۰ تن از ائمه جمعه و جماعت، علما و مبلغان اهل سنت ایران با انتشار نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور پرشور در انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کرده و از ملت بزرگ ایران برای حضور در آن دعوت به عمل آوردند.
به گزارش فارس، در این نامه آمده است: آن رهبر حکیم و فرزانه با تشریح توطئه­‌های دشمنان، بارها به حضور حداکثری مردم در پای صندوق­‌های رأی تأکید فرموده و با بیان شاخص‌ها و معیارهای ارزشمند برای نامزدهای ریاست جمهوری و دعوت آنان به اقناع مردم و صداقت در بیان توانمندی­‌ها و شعارهای انتخاباتی، درصدد آگاه­‌سازی آحاد مردم نسبت به حق قانونی و تکلیف شرعی و ملی خود برآمده­‌اید که امید است با اتکال به الطاف الهی و بهره‌مندی از این رهنمودهای مدبرانه و حضوری مؤثر و به یادماندنی از سوی مردم قدرشناس، موجبات یأس دشمنان قسم‌خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شادمانی قلب دوستداران انقلاب­ اسلامی در سراسر عالم را فراهم سازیم.
در ادامه نامه مذکور خاطرنشان شده است: در این راستا اینجانبان، جمعی از امامان جمعه و جماعت و علمای­ اهل­ سنت کشور به‌عنوان پرچمداران عزت و افتخار و منادیان وحدت و یکپارچگی در ایران اسلامی ضمن تجدید پیمان با آرمان­‌های والای امام راحل و شهدا و لبیک‌­گویی به اوامر آن حکیم فرزانه، به حضرتعالی اعلام می‌داریم که مردم ایران از هر قومیت و مذهبی که باشند با درک صحیح از شرایط حساس جهان، به‌ویژه فتنه­‌گری­‌های مداوم استکبار جهانی و صهیونیزم بین­ الملل در منطقه، رأی دادن را حق و تکلیف مسلم هر ایرانی برای دخالت در تعیین سرنوشت و حراست از میهن و ارزش­‌های ملی خود دانسته و هیچ‌گاه نخواهند گذاشت بدخواهان با توطئه اختلاف و توهم چنددستگی مردم را ناامید و دشمنان بدعهد و بداندیش به تاراج اندوخته‌های ارزشمند ملت که حاصل خون هزاران هزار شهید است بپردازند.
در پایان از همه علما، طلاب، مبلغان و فرهیختگان جامعه می‌خواهیم به منظور سربلندی ایران عزیز و پاسداشت ارزش‌های والای انقلاب، از هیچ کوششی برای دعوت آحاد مردم به‌خصوص جامعه اهل سنت به حضور حداکثری و انتخاب اصلح با توجه به کارنامه و برنامه نامزدها دریغ ننموده و از هرگونه شعار و عملی که خواسته یا ناخواسته آب بر آسیاب دشمنان اسلام و نظام اسلامی می‌ریزد خودداری نمایند.
دعوت جمعی از اساتید دانشگاه شریف از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات 1400
جمعی از استادان دانشگاه صنعتی شریف از اقشار مختلف مردم برای حضور و مشارکت گسترده در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری دعوت کردند.
در این بیانیه آمده است: اینک که به برکت خون شهدا، ایران اسلامی به یک قدرت بلامنازع منطقه‌ای تبدیل شده، ساماندهی ابعاد مختلف اقتصادی، علمی،‌ اشتغال و به‌ویژه معیشت اقشار آسیب‌پذیر جامعه و استقرار دولتی در شأن ملت ایران در رأس همه اولویت‌ها قرار دارد و شایسته است که در دهه آغازین قرن پانزدهم، با اصلاحاتی اساسی و ایجاد یک نظام حکمرانی مبتنی بر عدالت در همه ابعاد مادی و معنوی آن، غایت آرزوی شهدا، امام خمینی(ره)، و رهبر عزیزمان محقق شود.
در بخش دیگری از بیانیه مذکور خاطرنشان شده است: شهدای والامقام برای حفظ امنیت ما جان شیرین خود را تقدیم نموده‌اند. ما نیز هم‌نوا و هم‌راستا با آرمان‌های امام و شهدا و با حضور پرشور خود در انتخابات و ایفای نقش خود و انتخاب فرد اصلح، زمینه را برای شکوفایی اقتصادی و تحقق عدالت فراهم خواهیم کرد. به فضل الهی و با گذر از این گردنه خطیر، بر قله‌های رهایی، استقلال و پیشرفت خواهیم ایستاد و آینده‌ای روشن را برای فرزندانمان‌ترسیم خواهیم نمود. به امید دیدار شما در پای صندوق‌های اخذ رأی، در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، هستیم. ان‌شاء‌الله.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هنرمندان جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، دعوت نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور، خانواده‌های شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، شورای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و... نیز مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کردند.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش مشارکت یعنی افزایش فشار دشمن /راه‌حل مشکلات حضور گسترده است پیش به سوی عمل صالح!(یادداشت روز) اخبار ویژه کنار گذاشتن حزب‌الله یا فروپاشی کشور دو گزینه غرب پیش روی مردم لبنان ایران به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شد واگذاری غیرقانونی خط اتیلن غرب با وجود هشدار نهادهای نظارتی دعوت چهره‌ها و شخصیت‌های حوزوی و سیاسی برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فردا کوتاه از انتخابات آقای روحانی! بعد از 8 سال تازه به حرف منتقدان رسیدید برای احیای برجام باید تا روی کارآمدن دولت بعدی ایران صبر کرد فرمانده ارتش: سرمایه‌گذاری دشمنان برای ناامنی در مرزهای ما ناکام مانده است حمایت خانواده‌های شهدا از لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر تهران نعل وارونه مدعیان اصلاحات درباره توجه به معیشت مردم کاهش مشارکت یعنی افزایش فشار دشمن /راه‌حل مشکلات حضور گسترده است کاهش مشارکت یعنی افزایش فشار دشمن /راه‌حل مشکلات حضور گسترده است