تلویزیون دیگر گزارشگر خوب فوتبالی ندارد!

آفتاب یزد- گروه شبکه: در جریان بازی‌های حساس تیم ملی فوتبال ایران که با موفقیت آن‌ها را پست‌سر گذاشت، یک نکته از نگاه تیزبین مردم که بسیار هم آزار‌دهنده بود دور نماند و آنهم نبود گزارشگر خوب برای گزارش این دیدارها بود. آنقدر دراین مدت گزارشگران فوتبال تلویزیون، ضعیف عمل کردند که عملکردشان زیر ذربین بود. آنهم در حالی که ما تجربه یک گزارش عالی از یک بازی حساس را با گزارشگر توانایی چون عادل فردوسی‌پور را داشته ایم. عادل فردوسی‌پور که به جرات می‌توان او را به سبب توانایی و دانش‌اش در زمره بهترین گزارشگران دنیا دانست، معتقد است که یک گزارشگر باید مسلط به رشته ورزشی، صدای قابل تحمل، آشنایی با زبان انگلیسی، فن بیان مناسب و تسلط به زبان و ادبیات فارسی داشته باشد و بتواند لذت تماشای مسابقات را دو چندان کند موضوعی که در گزارشگران حال حاضر تلویزیون نمی‌بینیم.
معمولا دیدارهای حساس فوتبالی را جواد خیابانی گزارش می‌کند کسی که علیرغم سال‌ها گزارشگری اما به خاطر پرگویی‌های ملال‌آور و صد البته سوتی‌هایش همیشه مورد انتقاد بوده اما صدا و سیما همچنان اصرار دارد که از او به عنوان گزارشگر استفاده کند. البته رسانه ملی پر است از جوادهای خیابانی که می‌توانند جای خالی او را با همان کیفیت پر کنند. مثل پیمان یوسفی که به گفتن واژه‌های سخت شهرت دارد یا در طول بازی جملات بی‌فعل و بی‌سر و ته زیادی را به زبان می‌آورد. محمد سیانکی هم که دیگر جای خود دارد کسی که به جای تمرکز بر بازی، سعی دارد با الفاظ توهین‌آمیز تیم رقیب را بکوبد. در این میان گزارشگری محمد رضا احمدی تا حدودی قابل قبول بود که گویا با تغییر رویه‌ای که در گزارشگری‌اش داده، خود را در معرض انتقادها قرار داده است. به طور کلی گزارشگران فوتبال حاضر تلویزیون آنقدر با اشتباهات فاحش‌شان روی اعصاب می‌روند که بیننده ترجیح می‌دهد که صدای تلویزیون را ببندد یا از پلتفرم‌های دیگر و اینستاگرام مسابقات فوتبالی را تماشا کند.
صدا و سیما آن زمان که با تغییر مدیر شبکه سه، عادل فردوسی‌پور را همه جوره (از لحاظ تصویر و صدا) ممنوع الفعالیت کرد باید فکر این روزها را می‌کرد اما خود کرده را تدبیر نیست و حالا بعد از عادل فردوسی‌پور گزارشگر خوب ندارد. کسی که توانست به مدت ۲۰ سال برنامه ۹۰ را آنهم با کیفیت عالی و مخاطبان زیاد روی آنتن ببرد و با گزارش‌های فوتبالی‌اش لذت دیدن فوتبال را صد برابر کند. همانطور که فردوسی‌پور گفته است با عشق و علاقه به حرفه‌اش نگریسته که اکنون در نبودش دیگر گزارش‌های فوتبال طعم گذشته را ندارد و همه دلتنگ صدای او هستند.