روحانی در جلسه هیئت دولت: اگر گله ای داریم، راه آن قهر با صندوق نیست

رئیس جمهوری خطاب به مردم ایران، گفت: شما مردم یک کار بزرگ در روز جمعه دارید. حالا اینکه گله دارید و مشکلاتی وجود دارد به جای خودش اما همه ما باید جمهوریت را پاس بداریم. اینکه از یک فرد، نهاد و حتی دولت گله داریم راهش این نیست که با صندوق قهر کنیم.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه‌(س) و گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: امروز ما مهمترین مسئله ای که پیش رو داریم در روز جمعه ۲۸ خرداد یعنی روز انتخابات است و همیشه روز انتخابات برای ما مهم و سرنوشت ساز بوده است.
وی ادامه داد: در این انتخابات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است در بررسی احراز صلاحیت ها ظلمی صورت گرفته باشد و در جریان تبلیغات انتخاباتی حتما ظلم های فراوانی رخ داده است و همه ما باید خودمان را موظف به رفع و جبران این ظلم ها بدانیم و این کار شدنی است.
روحانی با اشاره به اینکه مردم ایران در طول این هشت سال بار مسئولیت سنگینی بر دوش داشتند، یادآور شد: مردم در مراحل مختلف کار خود را به خوبی انجام دادند و بر ما لازم است که کار و موفقیت مردم را به خوبی تشریح کنیم. ابتدا باید تبیین کنیم که در آغاز این هشت سال اگر با رهبری مقام معظم رهبری و ارشادات ایشان و حضور و حمایت مردم و تدبیر دولت نبود برجام تحقق پیدا نمی کرد و همان وضع گذشته با همان سیر ادامه پیدا می کرد. فکر کنید در سال ۹۳ و ۹۴ ما چه وضعی می داشتیم، صادرات نفت ما به کلی قطع می شد و روابط بانکی ما هم با دنیا قطع بود و مردم با شرایط بسیار سختی مواجه می شدند. مسئولان امر حتما باید اینها را در سندی ترسیم کنند که اگر برجام نبود در سال های بعد چه می شد.


وی در ادامه بیان کرد: سند دوم این است که اگر برجام در سال ۹۷ توسط یک فردی که دارای بیماری روانی بود و متاسفانه مسئولیت کاخ سفید را به دست گرفته بود کنار گذاشته نمی شد و اگر آن شخص روانی نمی آمد و آدم سالمی رئیس جمهور آمریکا می شد و اگر روند سال های ۹۴ و ۹۵ ادامه پیدا می‌کرد چه اتفاقاتی از نظر اقتصادی می افتاد که انجام این کار هم با مدل های علمی کار سختی نیست. اینکه بررسی شود نقدینگی به کجا می رفت؟ و اشتغال چه می شد؟ این هم ساده است و سند دومی است که باید در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس جمهور در ادامه خطاب به مردم ایران، گفت: شما مردم یک کار بزرگ در روز جمعه دارید. حالا اینکه گله دارید و مشکلاتی وجود دارد به جای خودش اما همه ما باید جمهوریت را پاس بداریم. چرا که جمهوریت یکی از دستاوردهای انقلاب، یادگارهای امام و تاکیدات مقام معظم رهبری است. نگذاریم جمهوریت صدمه ببیند. اینکه از یک فرد، نهاد و حتی دولت گله داریم راهش این نیست که با صندوق قهر کنیم. قهر با صندوق هیچ مشکلی را برای ما حل نمی کند. ممکن است بعضی ها بگویند ما خیلی مشکل داریم. بله مشکلات هست ولی باید برای حل آن پای صندوق بروید. صندوق استحکام نظام ما و قدرت مردم ما را بیشتر می کند.
وی با طرح این پرسش که خاصیت پای صندوق نرفتن چیست؟ یادآور شد: به هر حال در این انتخابات فردی انتخاب می شود و به ریاست جمهوری می رسد. باید ببینیم آثار اینکه پای صندوق نرویم چیست و این موضوع را با عقل و منطق خود بررسی کنیم. عرض این خادم کوچک خودتان را گوش کنید و اگر مشکلی هم دارید باز هم راه حل آن مشکل صندوق رای است و ما باز هم باید به اصل ۵۹ قانون اساسی متوسل شویم و پای صندوق رای برویم و با آن مشکلات را حل کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
کورش الماسی انتخابات در مسیر طبیعی دولت سیزدهم باید به فکر حل چه ابرچالش‌‎هایی باشد؟ گم شدن مشکلات دانش‌آموزان در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی تلاش برای همکاری و یافتن منافع مشترک نشست مشترک بایدن و پوتین آینده برجام پس از انتخابات چه خواهد شد؟ تعامل با جهان در نگاه نامزدهای ریاست جمهوری قیمت گذاری دستوری بلای جان بورس سهامداران میلیونی از دولت بعد چه انتظاری دارند؟ رهبر انقلاب: قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند روحانی در جلسه هیئت دولت: اگر گله ای داریم، راه آن قهر با صندوق نیست رحمانی‌فضلی: امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد سیدبندی نهایی آسیا مشخص شد شناسایی 5 حریف احتمالی ایران در راه جام جهانی بیانیه‌ مجلس خبرگان رهبری حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندانه علاج دردهای مزمن کشور است اصولگرایان و استراتژی سیاست جبران چرا واکسیناسیون هنرمندان شاغل محقق نمی‌شود؟ از کم‌کاری وزارت بهداشت تا نامه به رئیس‌جمهوری