مشکل تیم ملی والیبال کجاست؟

آفتاب یزد- گروه شبکه: هرچقدر تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی‌های دلنشین‌اش سبب شادی و خوشحالی مردم ایران شد در مقابل تیم ملی والیبال با بازی‌های ضعیفی که در لیگ ملت‌ها از خود به نمایش گذاشت آن‌ها را عصبانی کرده است. این در حالی است که در سالهای گذشته در همین رقابت‌ها، سرسخت‌ترین رقیبانشان را هم شکست می‌دادند اما حالا حتی از قعرنشین لیگ ملت‌ها (استرالیا) هم شکست خوردند. برخی‌ها سرمربی تیم ملی والیبال یعنی ولادیمیر آلکنو را با مدیریت ضعیفش در استفاده از بازیکنان عامل این موضوع
می‌دانند و برخی دیگر بر این باورند که بلند قامتان کشورمان دیگر آن روحیه و وحدت سابق را ندارند و به همین خاطر هم است که متحمل شکست‌های پی در پی
می‌شوند. البته شاید دوری از این رقابت‌ها که به خاطر کرونا لغو شده بود آن‌ها را کمی تنبل کرده است. اما هرچه که هست این روزها شاهد بازی‌های خوب از اعضای تیم ملی والیبال نیستیم که آن‌ها را در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌های والیبال در رده یازدهم قرار داده و مورد انتقاد قرار گرفته‌اند به خصوص میلاد عبادی‌پور که بیشترین انتقادها
متوجه اوست.


> کوته فکر هستید!
اما عبادی‌پور در واکنشی عجیب به این انتقادات به خبرآنلاین گفته است: «حدود ۳۰،۲۰ میلیون هوادار واقعی والیبال داریم که در بردها و باخت‌ها کنار ما هستند. فرقی نمی‌کند چه کسی خوب یا بد بازی کند، یکسری هستند که معلوم نیست با خودشان چند، چند هستند. به نظرم تعداد این افراد حتی به ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد، اگر قرار باشد من به حرفهای آن‌ها فکر کنم، انگار که ۲۰،۳۰ میلیون هوادار واقعی را فدای آن‌ها می‌کنم، که هیچ ارزشی در این دنیا ندارند، حتی آن‌ها در خانواده‌هایشان هم ارزشی ندارند، که حالا بخواهند اظهار نظرهم بکنند. من قبول دارم که در بازی با آلمان روز بدم بود و خیلی بد بازی کردم، اما اگر هوادار نمایان کمی حافظه‌شان را به کار بیندازند، یادشان می‌آید، میلاد عبادی‌پور در دور نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۹ شیکاگو، یا در جام جهانی ۲۰۱4، ۲۰۱8 یا حتی در بازیهای آسیایی اینچه ئون چطور بازیکنی بود، یا حتی در جام قهرمان قهرمانان جهان میلاد عبادی‌پور بهترین اسپکر جهان شد، ولی آن‌ها کوته فکر هستند. من وقت ندارم هواداران اصلی را فدای این هوادار نمایان کنم. ارزش آن‌ها خیلی بیشتر از این حرف‌ها است. همه تلاش ما برای خوشحالی مردم است. من با انتقاد ناراحت نمی‌شوم، بحث انتقاد یک طرف است و بحث بی‌ادبی هم طرف دیگر. وقتی بازیکن خودش می‌داند که خوب نیست، مربی هم حرف خوبی زد، گفت: « من اینجا فعلا کوچینگ نمی‌کنم، فعلا می‌خواهم بچه‌ها به شرایط والیبالی‌شان برگردند.» شاید اگر کوچینگ می‌کرد ما تنها یک یا دو باخت بیشتر نداشتیم. وقتی مربی می‌داند و تعویض نمی‌کند، می‌خواهد من خودم را در این شرایط پیدا کنم و توقع دارد روزهای بد را اینجا پشت سر بگذاریم تا در المپیک روز بدی نباشد. »
> واکنش کاربران
اگرچه شاگردان ولادیمیر آلکنو باید مهیا شوند تا در هفته پنجم و پایانی لیگ ملت ها، سه دیدار بسیار دشوار را تجربه کنند: فرانسه، لهستان و آرژانتین، اما عملکردشان در دیدارهای قبلی چندان به دل هواداران والیبال ننشسته وواکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «اینکه تیم ملی والیبال مثل گذشته نیست جای خود داره اما بدتر از اون اینکه همه به بازی عبادی‌پور انتقاد دارند اما او بجای عذر خواهی و قول جبران کردن در آینده، به آن‌ها می‌گوید کوته فکر؟!»
دیگری نوشت: «تیم ملی والیبال کشورم «مودی»‌ترین تیمیه که تو عمرم دیدم».
کاربر دیگری گفته است: «تو این اوضاع دو دقیقه می‌شینیم پا تلویزیون این تیم ملی والیبال خوشحالمون کنه که اونم هی می‌بازه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «فکر کنم این تیم ملی والیبال باید بهش بی‌محلی بشه تا درست بازی کنه وگرنه این حجم از باختن طبیعی نیست».
کاربر دیگری گفته است: «آقای تیم ملی والیبال حقیقتشو بخوای ما از شما توقع نداریم ببازین».
کاربران دیگر نوشته اند: «اون پنج تا بازی رو هم که بردیم بازیکنا بردن مربی تیم ملی فقط تماشاگره»، «تیم ملی والیبال سندروم ست پنجم داره یعنی بلاشک وقتی وارد ست پنجم شدیم باختیم حالا میخواد صربستان باشه یا گواتمالا»، «تیم ملی والیبال، سلطان باخت‌های منظم تو بازی‌های ۵ سته!»، «چطوری این همه مربی اومدن و رفتن، بازیکنا این همه سال والیبال بازی کردن این همه سال توی تیم ملی بودن اما هنوز سرویس زدن یاد نگرفتن؟»، «این تیم ملی والیبال چرا اینقدر شل کن سفت کن درآورده»، «هرچی تیم ملی والیبال خراب کرد تیم ملی فوتبال شست برد»، «این الکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران توی وقت‌های استراحت فقط میاد یکمی غرغر می‌کنه و برمی‌گرده روی نیمکت می‌شینه!»، «تیم ملی والیبال صرفاً روانشناس کم داره. هر بازی‌ای که باختیم به خودمون باختیم.»، «تیم ملی والیبال ایران یا خیلی خوبه یا خیلی بد... معمولی نیست اکثر اوقات»، «تیم ملی والیبال بهتر بود بعد از برد آمریکا برمی‌گشت ایران هم عزتش رو حفظ می‌کرد و هم هزینه الکی نمیشد پشت سرهم دارن می‌بازن حتی از پس اسلوونی هم برنیومده تا حالا!»، «هرچه تیم ملی فوتبال حالمون رو خوب کرد، تیم والیبال پَروند».