صعود تیم ملی فوتبال هدیه بزرگی بود

محمد محمدی سدهی
خبرنگار
تیم ملی فوتبال ایران که در انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین با بحران روبه‌رو شده بود توانست از این بحران به سلامت گذر کند وبه‌عنوان تیم اول از گروه خود به دور بعد مسابقات راه یابد. شاگردان اسکوچیچ حالا برای رسیدن به اهداف خود باید به مصاف حریفان قدرتمندی همچون عربستان، کره‌جنوبی و... بروند و نیازمند حمایت بیشتر هستند. محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در خصوص صعود تیم ملی به مرحله بعدی مسابقات به خبرنگار «ایران» گفت:‌«بازی با عراق برای ما بسیار مهم بود و خدا را شکر پیروز شدیم و از این پیروزی تیم ملی لذت بردیم. تیم ملی در شرایطی به مرحله بعد صعود کرد که وضعیت مناسبی نداشت. خوشبختانه آسیب‌هایی که به فوتبال ما به‌دلیل قرارداد با مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی وارد شده بود، تاحدودی جبران شد.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد:‌«مردم ما برای پیروزی و صعود به دور بعد لحظه شماری می‌کردند و این شادی نیاز جامعه بود. مجلس از همان زمانی که تیم ملی می‌خواست برای حضور در بحرین آماده شود، پیگیر تمامی موضوعات بود.


 تلاش‌مان را کردیم تا اردوهای تیم ملی در جزیره کیش به بهترین نحو ممکن برگزار شود. مجلس پیگیر دریافت اعتبارات تیم ملی بود و در آن مقطع 20 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد و مبلغ 32 میلیارد هم در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به این موضوع که این مبالغ در قالب هزینه سفر و پاداش در اختیار تیم ملی قرار گرفته است، افزود:‌«این مبالغ در قبال شور و نشاطی که در جامعه ایجاد می‌شود، بسیار ناچیز است و امیدواریم با تغییر دولت در آینده نه چندان دور اتفاقات خوبی برای ورزش کشورمان بیفتد؛ با توجه به مشکلاتی که در کشورمان وجود دارد، صعود تیم ملی به مرحله بعدی مسابقات هدیه بزرگی بود.»
فروردین اظهار داشت:« کار تیم ملی به همین جا ختم نمی‌شود و تیم ما راه بسیار دشواری در پیش دارد اما بنده به‌عنوان خادم مردم قول می‌دهم تا ان‌شاءالله اردوهای تیم ملی بدون دغدغه برگزار شود و تیم ملی بتواند برای ادامه این مسیر بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کند تا با آمادگی صددرصدی در مرحله بعد مسابقات که بسیار سخت‌تر است، حاضر شود، البته در این بین مجلس، نیازمند کمک و حمایت‌های دیگر ارکان دولتی هم هست، حمایتی که می‌تواند توسط دولت بعدی صورت گیرد تا تیم ملی به روزهای خوب گذشته خود بازگردد.»
این نماینده مجلس  درباره مهم‌ترین مطالبه فراکسیون مجلس از دولت آینده این‌گونه صحبت کرد:‌«مطالبات اصلی ما از دولت آینده رسیدگی بیشتر به ورزش است. ورزش نوعی سرمایه‌گذاری است و این سرمایه‌گذاری باعث بالا رفتن پرچم کشور و اعتبارمان در کشورهایی می‌شود که چشم دیدن ما را ندارند. در حال حاضر برنامه هشتم توسعه ورزش در دست تهیه است که بخشی از این برنامه توسط دولت کنونی تدوین شده و بخش دیگر آن توسط دولت آینده تدوین خواهد شد که  باید از نظر نخبگان ورزش هم استفاده شود و پس از آن،  در این برنامه گام بگذاریم.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به این موضوع که اعتبارات ورزش در حال افزایش است، افزود:‌«ما برای پیشرفت در ورزش باید این اعتبارات را افزایش دهیم و چاره دیگری نداریم. علاوه بر این ما در حوزه ورزش نیازمند مدیران متخصص و کارآمد هستیم؛ اتفاقاتی که در پرونده ویلموتس افتاد نشان دهنده ناکارآمدی مدیریت فدراسیون فوتبال بود و باید این ضعف‌ها جبران شود و ما نیازمند جراحی در مدیریت کلان ورزش هستیم.»
فروردین  در خصوص تیم ملی فوتبال و شرایطی که دارد، این گونه صحبت کرد:‌«تیم ملی فوتبال ما بازیکنان بین‌المللی زیادی دارد و این موضوع نشان دهنده استعداد بالای جوانان ایران است. ما نباید نگران آسیا باشیم و تنها دغدغه ما باید حضور موفق در مسابقات بین‌المللی همچون جام جهانی باشد. همین تیم ملی فوتبال ما در هر پست 2 بازیکن باکیفیت دارد و سرمربی تیم ملی از این نظر هیچ دغدغه‌ای ندارد.»