رئیسی: خیر!

سید ابراهیم رئیسی در اولین نشست خود به عنوان رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه حماسه ۲۸خرداد امسال به دنبال حماسه‌هایی است که مردم عزیزمان در مقاطع مختلف خلق کردند، گفت: حضور مردم پیامی برای همه دشمنان داشت. این حضور با معنا و گسترده با وجود شرایط کرونا، دشمنی‌های بسیار و ایجاد جنگ روانی دشمن انجام گرفت. به گزارش ایسنا، رئیسی در ادامه در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی ان بی‌سی آمریکا مبنی بر اینکه آیا برای موثر واقع شدن برجام باید همه تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا از جمله تحریم‌های دوران دونالد ترامپ برداشته شود؟ و آیا قصد دارید که تیم فعلی مذاکره‌کننده هسته‌ای را حفظ کنید؟ گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کار را دنبال می‌کنند و گزارشاتی را به من دادند و تیم سیاست خارجی من در حال بررسی این گزارشات است. وی خاطرنشان کرد: آمریکا موظف است تمام تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را رفع کند و آنچه در دولت دوازدهم و دولت من مورد تاکید است، رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی است. آمریکا باید به دنیا پاسخ دهد که چرا نسبت به انجام تعهدات خود نسبت به ایران تعلل می‌کند؟ و اروپا باید پاسخ دهد که چرا همکاری با آمریکا را پیگیری می‌کند؟
رئیس جمهور منتخب در ادامه در پاسخ به سوال رسانه راپلی روسیه که آیا در شرایط رفع تحریم‌ها حاضر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا هستید؟ گفت: خیر.
رئیسی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس در مورد حل مشکلات بورس بیان کرد: من با اقداماتی اعتماد مردم به بازار بورس را برمی‌گردانم. از جمله اینکه دولت حتما بورس را
قلکی برای خود قرار نمی‌دهد تا کسری بودجه خود را از طریق بورس تامین کند. تلاش می‌کنیم تضمین‌های لازم را برای جبران خسارات سهام‌داران خرد ایجاد کنیم. ساز و کارهای نظارتی و صندوق توسعه را فعال می‌کنیم تا از ایجاد تکانه در بورس پیشگیری کند. با تسهیل شرایط برای شرکت‌هایی که آماده ورود به بورس هستند، بورس را عمیق خواهیم کرد.
در ادامه خبرنگار سی. ان. ان درباره موضع جدید دولت ایران درباره توافق جامع‌تر ایران و آمریکا و مذاکره درباره مسائل موشکی و منطقه‌ای سوال کرد که رئیسی در پاسخ خاطرنشان کرد: دوباره تکرار می‌کنم که چرا بایدن به تعهدات دولت قبل پایبند نیست و به وظایف خود عمل نکرده و پاسخگو نیست. پیشنهاد جدی من به دولت آمریکا این است که سریعا به تعهدات خود عمل کرده و تمامی تحریم‌ها را رفع کند و اینگونه صداقت خود را نشان دهد. ملت ایران از برجام خاطره خوشی ندارد، چون بر اساس برجام شاهد آورده مناسب برای خود نیست که دلیل آن هم عهدشکنی آمریکا و عمل نکردن اروپا به تعهداتش بود.