حفظ کرامت مردم شرط خدمت در دولت من است

رئیس جمهوری منتخب در حرم رضوی گفت:با مدد الهی و کمک مردم و جوانان شرایط را تغییر می‌دهیم.
به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی عصر دیروز در جمع زائران و مجاوران صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خدای را شاکریم که در روز ولادت باسعادت مولا و آقایمان در جوار مضجع نورانی آن بزرگوار هستیم. شکرگزار درگاه پروردگار متعال هستیم که در این مکان مقدس زائر و مجاور گردهم آمده‌اند برای عرض تبریک و شکرگزاری به درگاه ذات مقدس ربوبی.
رئیسی بیان کرد: خداوند متعال یک کرامت ذاتی داده به انسان‌ها و او گل سرسبد عالم خلقت است و انسان بودن سبب کرامت ذات کبریایی شده است؛ انسان بر سایر موجودات برتری دارد و این کرامت ذاتی است و به همه انسان‌ها داده شده است اما قسم دیگری از کرامت اکتسابی است و باید انسان برایش تلاش کند و آن هم در پرتو شناخت و معرفت به حجت بالغه الهی اتفاق می‌افتد. کرامت اکتسابی نیاز به کار و اندیشه و فکر و اخلاق کریمه دارد.
رئیس جمهوری منتخب  با اشاره به خدمت از نوع مادی‌گرایانه افزود: خدمت دوم از نوع انسان‌دوستی است و با نگاه اومانیستی صورت می‌گیرد؛ می‌گوید دلم سوخت و کمک کردم. این که بد نیست نوع‌دوستی وجود داشته باشد اما ما سخن از خدمت سوم داریم که هیچ کدام از این دو نوع خدمت نیست و آن خدمتی است برای خدا و به دیگران توجه کردن در پرتو خدادوستی. رئیسی تأکید کرد: در نظام اسلامی، دولت خدمتگزار مردم است و نه منت‌گذار به مردم. در دولت اسلامی تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار بدانند و بالاترین سخنی که در مدیریت می‌گویند از مشتری‌مداری بحث می‌کنند. ما سخن‌مان این نیست بلکه سخن ما سخن علی ابن موسی الرضا(ع) است و آن دوست داشتن مردم است. امروز مدیران باید به مردم محبت داشته باشند و آنها را دوست داشته باشند. این عشق مرتبه نازل محبت‌الله است. وی ادامه داد: در دولت هم این را همه عزیزان بدانند؛ همه کسانی که در جای جای دولت مشغول به کار هستند از وزرا گرفته تا مدیران میانی؛ قبول داشتن بنده شرط کار با بنده نیست اما حفظ کرامت مردم شرط کار کردن در این دولت است.


باید کرامت مردم را حفظ کرد و هیچ‌کس حق ندارد به کرامت مردم کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند. ما در اقتصاد باید محور کارمان عدالت باشد مردم رأی به تحول دادند؛ باید در کشور تحول به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب صورت بگیرد و تحول باید به نفع سفره مردم و کسب و کار مردم باشد. اجازه نخواهم داد هیچ کدام از حقوق ملت ضایع شود. وی خاطرنشان کرد: در حفظ کرامت و در اقتصاد، محور عدالت اقتصادی یعنی تقسیم ظرفیت‌های کشور براساس عدالت است؛ امکانات بر مبنای عدالت؛ در مسائل داخلی توجه به عدالت، در حوزه آموزش عدالت آموزشی و در حوزه مسائل جتماعی توجه به عدالت اجتماعی و در سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت و در هیچ نشست و گفت‌وگویی نباید کرامت و عزت مردم مخدوش شود؛ در سیاست داخلی و خارجی و در نوع تعامل با دنیا، محورمان حفظ کرامت ملت ایران خواهد بود.