کیوسک 23 ژوئن

گاردین
«وزرا، در راه تغییری اساسی در تلویزیون، برای فروش کانال 4 پافشاری خواهند کرد». گاردین با این تیتر گزارش داد دولت رایزنی درباره خصوصی‌سازی شرکت پخش‌کننده شبکه 4 را تأیید کرده است.
گاردین گفت این یعنی چهار دهه مالکیت دولتی بر این کانال در حال پایان است و این تغییر اساسی چشم‌انداز تلویزیون انگلیس را دگرگون خواهد کرد.
این روزنامه به نقل از تحلیلگری گفته این پیشنهاد «کینه‌توزانه» است، زیرا برخی از محافظه‌کاران (حزب حاکم بریتانیا) می‌گویند بعضی از تولیدات کانال 4 نسبت به آنان نگاهی مغرضانه دارد!



تصویر اصلی بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس را در مسابقه سه‌شنبه‌شب این تیم مقابل جمهوری چک در رقابت‌های یورو 2020 نشان می‌دهد که انگلیس با تک‌گل رحیم استرلینگ بازی را برد و به عنوان سرگروه راهی یک‌هشتم نهایی شد. همزمان مسابقه کرواسی برابر اسکاتلند هم برگزار شد که اسکاتلند مغلوب شد و با جام شانزدهم وداع کرد.
نیویورک‌تایمز
نیویورک‌‌تایمز بر انتخابات شهرداری نیویورک متمرکز است با تصویر اصلی خود با این توضیح: «رأی‌دهنده‌ای روز سه‌شنبه در منهتن. انتخابات مقدماتی برای شهردار و سایر مناصب عالی در شهر نیویورک برگزار شد.» تیتر هم از پیشتازی اریک آدامز، یکی از کاندیداها، می‌گوید و اینکه ممکن است اعلام نتایج هفته‌ها طول بکشد.
«با خالی‌شدن جایگاه‌های واکسیناسیون، مسئولان خانه‌به‌خانه می‌روند»؛ تیتری است که نیویورک‌تایمز با آوردن آن گزارش داده در سراسر ایالات متحده، جایگاه‌های واکسیناسیون گسترده یکی‌یکی خالی می‌شود. کاخ سفید روز سه‌شنبه برای اولین‌بار اذعان کرد که بایدن به هدفش که واکسیناسیون 70درصد بزرگسالان آمریکایی تا 4 جولای بود، نخواهد رسید. این عقب‌ماندگی در واکسیناسیون ناشی از مردد بودن گروه‌های خاص، کم‌میلی بزرگسالان جوان و عوامل پیچیده دیگر است.
فایننشال تایمز
گزارش اصلی فایننشال تایمز با تیتر«بیش از 5میلیون نفر با وجود پاندمی میلیونر شدند» در مورد برخی از افرادی است که سال 2020 برای آنها سال خوبی بود، زیرا 5.2میلیون نفر میلیونر شده‌اند!
این روزنامه گفته طبق گزارشی از بانک سرمایه‌گذاریCredit Suisse، سال گذشته در بیشتر کشورها شکاف بین فقیر و ثروتمند افزایش یافت.
تصویر اصلی صفحه نخست فایننشال‌تایمز با عنوان «مقاومت مالیاتی در برمودا» همراه است.
پس از اجلاس وزیران اقتصادی گروه ۷ و تعیین مالیات ۱۵درصدی برای شرکت‌های چندملیتی، پیش‌بینی شد در عرض چند هفته، انقلابی در قوانین مالیات بین‌المللی رخ دهد. طی این توافق از شرکت‌های بزرگ چندملیتی جهان که حاشیه سود بالای ۱۰درصد دارند، در کشورهایی که در آنها فعالیت می‌کنند، مالیات دریافت خواهد شد. برمودا، مجمع‌الجزایری که یکی از سرزمین‌های بریتانیا در شمال اقیانوس اطلس است، جزو قلمروهای با مالیات صفر است.