فسادستیزی، کارآمدی، روحیه انقلابی و مردمی بودن شرایط کار با دولت سیزدهم است

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب جمعه‌شب در برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره تشکیل کابینه، گفت: گمانه‌زنی‌هایی که در رسانه‌ها می‌شود، دقیق نیست و من خواهش می‌کنم که دوستان به خودشان زحمت ندهند، اگر پیشنهادی دارند، حتماً ما را مطلع کنند.
وی افزود: ما سامانه‌ای ایجاد و شاخصه‌هایی را در آنجا اعلام می‌کنیم تا همه نخبگان، صاحبنظران، دغدغه‌مندان مردم، انقلاب، پیشنهادات و نظراتشان را ارائه دهند، ما به نظرات مردم احترام می‌گذاریم.


رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران تصریح کرد: گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی هر کس که پیشنهادی دارد، بدهند اما اینکه گمانه‌زنی کنند که آقای زید، عمر یا چه کسی، هم اینکه او اسمش مطرح شود و چیزی اتفاق نیفتد، بعداً موجب مشکل شود، به نظرم به جای این گمانه‌زنی‌ها، پیشنهاد درستی بدهند.
رئیسی در پاسخ به این سؤال مجری که آیا شما اهل کار سفارشی هستید، گفت: اگر توصیه به حق است، کسی نامه‌ای می‌نویسد، یا کسی می‌گوید، توصیه به حق می‌کند و توصیه به حق این است که اینجا دارد حقی ضایع می‌شود، یا یک حقی داده نمی‌شود، اینجا توصیه به حق است.
مقابله با ارتباطات ناسالم
وی تصریح کرد: تواصی به حق اشکال ندارد، اما اگر کسی بخواهد حقی را باطل کند، باطل را حق کند، ظلمی ‌شود، پارتی‌بازی و یا روابط ناسالمی را برقرار کند و یا بخواهد دنبال رانت و رانت‌خواری و ارتباطات ناسالم باشد، حتماً باید جلوی آن گرفته شود.
رئیس‌جمهور منتخب افزود: بنده نه خودم، بلکه باید همه دولت جلوی هر رابطه ناسالمی حساس شود، کسانی که وضعیت را به صورتی که الان هست کشانده‌اند که مردم ناراضی‌اند، روابط ناسالم است، باید جلوی روابط ناسالم گرفته شود.
رئیسی اضافه کرد: هر کس در هر جایی که هست، باید این روابط ناسالم را سد کند، به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم این روابط ادامه پیدا کند.
اشتغال، مسکن، کرونا
وی ضمن تاکید بر اینکه بیش از همه چیز اشتغال، کرونا و مسکن ذهنم را مشغول کرده است، گفت: ساز و کارهای نظام اداری سالم از دغدغه‌های جدی من است. برخی از اقدامات حتما زمان می‌برد و من و همکارانم شبانه‌روز تلاش خود را خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور منتخب در پاسخ به سؤالی در مورد همکاری با اعضای دولت فعلی با بیان اینکه بنا را گذاشته‌ایم که همه عزیزانی که در جای جای دولت مشغول به کار هستند به شرط توجه به دغدغه‌های دولت همکار دولت باشند، گفت: عمیقا به شایسته‌سالاری معتقدم و اینکه طرف در کدام جناح و سلیقه هست مورد توجه ما نخواهد بود و کارآمدی و فسادستیزی و روحیه انقلابی و مردمی بودن شرایط کار با ما هستند.
نباید ارتباط با مردم محدود شود
رئیسی ضمن تاکید بر اینکه می‌توان نظر دوستان حفاظتی و ارتباط با مردم را جمع کرد، گفت: خواست من از دوستان حفاظت این بوده ضمن اینکه کارشان را انجام می‌دهند ارتباط با مردم محدود نشود چون به این ارتباط سخت نیاز دارم و برای فهم مسائل کف بازار و خیابان نیازمند ارتباط است و این ارتباط را برای خیلی از مدیران ضروری می‌دانم.
زندگی‌ام را مدیون امام رضا(ع) هستم
وی اظهار داشت: من زندگی‌ام را مدیون امام رضا(ع) هستم و در دوران مسئولیت‌های مختلف ارتباطم را با امام رضا(ع) در همه شئون زندگی‌ام سازنده می‌دانم.
بعضی از اقدامات زمان‌بر است
رئیس‌جمهور منتخب خاطرنشان کرد: بعضی از اقدامات زمان‌بر است. خود مردم عزیز ما توجه دارند و بحمدالله آگاه هستند. چیزی که باید بدانند این است که من و همکارانم تلاش شبانه‌روزیمان را خواهیم کرد برای اینکه زمینه رفع مشکل بیکاری را فراهم کنیم و اشتغال ایجاد کنیم یا مسئله مسکن را کلید بزنیم. این هم خب زمان می‌برد امیدواریم ان‌شاء‌الله مثل زمان برخی از موارد که مردم را ناامید می‌کند نباشد بلکه بسیار زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم به نتیجه برسیم. این تصور هم بی‌جا نیست چون وقتی انسان انگیزه‌اش را داشته باشد، برنامه هم داشته باشد، نیروی جوان کارآمد هم در کنارش باشد انجام این کارها کار سختی نیست.