به معترضان شلیک و جمجمه‌هایشان را خرد کنید!

 
ظرف ماه‌های گذشته افراد متعددی درباره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، و دولت جنجالی او، دست به قلم شده‌اند از جمله آنها می‌توان به «ماری ترامپ» برادرزاده ترامپ، «مایکل کوهن» وکیل و کار چاق‌کن سابق ترامپ، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و «باب وودوارد» خبرنگار آمریکایی اشاره کرد.در جدیدترین مورد نیز «مایکل بِندِر» خبرنگار حوزه کاخ سفید روزنامه «وال استریت ژورنال»، در کتابی، به افشاگری درباره سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا از سوی ترامپ
پرداخته است.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بندر که در این کتاب، به یک سال آخر دولت ترامپ پرداخته، نوشته است، او مکرراً از ارتش درخواست می‌کرد برای سرکوب اعتراضات در شهرهای مختلف، از جمله« سیاتل» و «پورتلند»، وارد عمل شود.بندر که عنوان «صراحتاً ما این انتخابات را بردیم: داستان پشت پرده چگونگی باخت ترامپ» را برای کتابش انتخاب کرده است، در بخش‌هایی از آن،به جلسات کاخ سفید درخصوص نحوه برخورد با اعتراضات با حضور «مارک مایلی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش آمریکا، می‌پردازد.


در بخشی از این کتاب آمده است: با اوج گرفتن اعتراضات معروف به «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد»، که پس از قتل «جرج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط نیروهای پلیس آغاز شد، مباحثات داغی در اتاق بیضی کاخ سفید (دفتر رئیس‌جمهور) صورت گرفت.بندر درباره این جلسات نوشته است، ترامپ بارها از مقامات مجری قانون و نظامیان درخواست می‌کرد: «معترضان را به‌شدت کتک بزنید». او به نقل از ترامپ می‌نویسد: «باید با این افراداین‌طور رفتار کنید... جمجمه‌های شان را خُرد کنید».در این کتاب، که قرار است مرداد ماه منتشر شود، آمده است، ترامپ در جلسات مختلف برگزار شده در اتاق بیضی کاخ سفید دستور داده بود: «به آنها شلیک کنید». به نوشته بندر، مایلی و «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا، اغلب تلاش می‌کردند فضای جلسات را آرام کنند و ترامپ را از صدور چنین دستوراتی منصرف کنند، اما رئیس‌جمهور آمریکا کوتاه نیامده و می‌گفت: «خوب، به پای آنها شلیک کنید... اما در مقابل شان سرسخت باشید».
این خبرنگار آمریکایی گفته، در این کتاب که پیش فروش آن به‌صورت مجازی آغاز شده است، با بیش از 150 نفر، از جمله ترامپ، مصاحبه کرده و این واقعیت را به تصویر کشیده که مقامات کاخ سفید در ماه‌های آخر دولت قبلی، با رئیس‌جمهوری درمانده و «متزلزل» مواجه بودند.سال آخر ریاست جمهوری ترامپ با بحران‌های داخلی شدیدی از جمله شیوع گسترده ویروس کرونا، بحران اقتصادی و اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی همراه بود. ترامپ حتی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری، با مطرح کردن تقلب گسترده در انتخابات، آمریکا را وارد بحران جدیدی کرد.