مصطفی کاظمی: با مشارکت حشدالشعبی تروریسم را درهم کوبیدیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رژه نظامی نیرو‌های حشدالشعبی‌، به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس این نهاد، در اردوگاه نظامی شهید «ابو منتظرالمحمداوی» در استان دیاله، با حضور و نظارت «مصطفی کاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، برگزار شد.
«فالح الفیاض»، رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی، و تعدادی از فرماندهان و سران وزارتخانه‌های دفاع، کشور و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، در این رژه حضور داشتند.
کاظمی در این مراسم، طی سخنانی، ضمن تبریک عید تأسیس حشدالشعبی به فرزندان عراق و نیرو‌های حشد، گفت: رزمندگان حشد به‌عنوان فرزندان دولت و کشور، همچنان در حال خدمت‌رسانی به میهن و مردم هستند.
وی خطاب به نیروهای حشد، افزود: شما به همراه نیرو‌های امنیتی، تروریسم را نابود کرده‌اید و با یاری شما، عراق را به نقش‌آفرینی تاریخی خود در منطقه بازمی‌گردانیم. به شما و قهرمانی‌های‌تان و جان‌فشانی شهدا و خانواده مکرم آنان، درود می‌فرستم.


هفت سال پیش در چنین روزی، آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق، فتوای «وجوب کفایی جهاد»
را برای مبارزه با عناصر تروریستی داعش صادر کرد.
این فتوا با لبیک مردمی روبه رو شد و به شکل‌گیری نیرویی موسوم به «بسیج مردمی» یا حشدالشعبی انجامید.ورود نیروهای حشد به نبرد علیه تروریسم، باعث شکست داعش شده است. اما، علی‌رغم پیشینۀ درخشان حشد، برخی جریان‌های سیاسی با مدیریت آمریکا، حشد را هدف تبلیغات سوء خود قرار‌داده و سعی می‌کنند از نقش آن در عرصه‌های سیاسی و نظامی عراق بکاهند.
حشدالشعبی بخشی از نیروهای مقاومت
ضد صهیونیستی در منطقه است. آمریکا با حملات مکرر به پایگاه‌های حشد و ترور فرماندهان آن، تلاش کرده بود این نیرو را از ساختار سیاسی عراق حذف کند، ولی این سیاست کاخ سفید، نتیجه عکس
داده است.
سایر اخبار این روزنامه
بدهی بانک‌ها 22 برابر شده دولت از کدام اصلاح بانکی می‌گوید؟ پادزهر ویروس خودباختگی و وابستگی (_یادداشت روز) اخبار ویژه در جنگ 12 روزه چه از نظر نظامی چه از نظر رسانه‌ای و روانی از حماس شکست خوردیم جولان 1000 صرافی‌ غیرمجاز در فضای مجازی مصطفی کاظمی: با مشارکت حشدالشعبی تروریسم را درهم کوبیدیم حضور دو کشتی جنگی ایران در اقیانوس اطلس آمریکا را به چالش کشیده است مدعیان اصلاحات به‌جای ابراز شرمندگی و عذرخواهی، علیه ملت عقده‌گشایی کردند موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان اقدام رهبر انقلاب در استفاده از واکسن ایرانی مشوق دانشمندان ایرانی است واکسن کرونای اسپوتنیک تولید داخل در البرز رونمایی شد استخر شمال شهری‌های تهران با آب آشامیدنی پر می‌شود فعال اصلاح‌طلب: بهانه نیاوریم تشت اقبال اصلاح‌طلبان فروافتاده است مدعیان اصلاحات به‌جای ابراز شرمندگی و عذرخواهی، علیه ملت عقده‌گشایی کردند مدعیان اصلاحات به‌جای ابراز شرمندگی و عذرخواهی، علیه ملت عقده‌گشایی کردند