کارشناسان:خطر پیک پنجم کرونا/ روحانی: شاهد خیز جدید نخواهیم بود

آفتاب یزد _ گروه اجتماعی :مدتی است که کارشناسان از خطر پیک پنجم کرونا در کشور خبر می دهند . همچنین به تعداد شهرهای قرمز از نظر وضعیت کرونا افزوده شده و سخنگوی ستاد ملی مقابله با
کرونا نسبت به افزایش روند بیماری در پنج استان جنوبی کشور هشدار داده است . به نظر می رسد روحانی مثل پیک های قبلی وجود خطر پیک پنجم را قبول ندارد و روند کرونا را در کشور روندی کاهشی می داند . بار دیگر این نوع سهل گیری ها دامن مردم را مانند سایر پیک ها خواهد گرفت . زیرا سرایت و کشندگی این ویروس با انکار پیک های جدید از بین نخواهد رفت .
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به افزایش روند بیماری در پنج استان جنوبی هشدار داد و در عین حال درباره روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور توضیح داد.به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی، درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد ما شاهد افزایش روند بیماری هستیم. در حال حاضر ۳۲ شهر قرمز و ۱۷۴ شهر نارنجی و ۲۴۲ شهر زرد داریم. روند در استان هرمزگان و بوشهر گرچه افزایشی بود، اما کندتر شده است. امیدوارم این روند کندی بیشتر شده و مردم عزیزمان هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند این روند را معکوس کرده و این روند نزولی شود.البته روند کلی کشور یک روند نزولی است. درست است که سرعت نزول کمتر شده، اما روند نزولی است. با این حال اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، قطعا سایر استان‌ها هم می‌توانند درگیر شوند. با توجه به فصل گرما و از طرفی ویروس‌های جهش‌یافته‌ای که وجود دارد، قطعا می‌تواند برای شیوع بیماری موثر باشد.راه هم مشخص است که اول رعایت پروتکل‌هاست و از طرف دیگر هم انجام واکسیناسیون برای گروه‌های سالمند و گروه‌هایی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند که باید واکسیناسیون را تسریع کنیم که این کار می‌تواند بسیار موثر باشد.امیدوارم با تامین واکسن‌هایی که انجام می‌شود، روند واکسیناسیون‌مان طی روزهای آینده بیشتر شود که البته بیشتر هم شده و ما هفته آینده قطعا اخبار بهتری در زمینه تامین واکسن و انجام واکسیناسیون برای گروه‌های هدف خواهیم داشت. از همه مردم هم تشکر می کنم و درخواست می‌کنم که همه مردم حتی افرادی که واکسن تزریق کردند، پروتکل‌ها را جدی بگیرند تا ایمنی کامل برای کشور حاصل شود. به هر حال ویروس کرونا، ویروسی است که مرتبا خودش را تغییر داده، جهش می‌کند و تغییر شکل می‌دهد.
>روحانی :روند شیوع کرونا کاهشی است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روند شیوع کرونا در کشور کاهشی است، گفت: تنها چند استان شرایط متفاوتی دارند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور روند کاهشی داشته است، گفت: چند استان حالت ویژه‌ای دارند و عمدتا استان‌های جنوبی مثل بوشهر و سیستان و بلوچستان در این شرایط هستند، اما در سایر استان‌ها روند شیوع کرونا نزولی بوده و شاهد خیز جدیدی نیستیم؛ البته نباید مطمئن باشیم و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم؛ در کشور‌های جهان مثل آفریقا و روسیه شاهد موج جدیدی از کرونا هستیم؛ همچنین در همسایگان شرقی و غربی شاهد خیز جدیدی از این ویروس هستیم و باید مراعات کنیم.