نهادهای انقلابی خوش‌‌حساب‌ترین مؤدیان مالیاتی هستند


محمد جواد ایروانی، در مراسم پنجمین دوره اهدای جایزه تعالی و پیشرفت با‌ اشاره به اینکه موضوع بهره‌وری، محورسوم سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: همه نهادها، رویکرد بهره‌ورانه را مورد توجه قرار داده‌اند.
‌وزیر اقتصاد دوران دفاع مقدس گفت: روحیه جهادی و مردم‌گرایی شاکله اصلی مدیریت نهادهای انقلابی است که منطبق با نیازهای واقعی و برگرفته از ارزش‌های انقلابی است. به گفته وی رونمایی از واکسن ایرانی برکت و پروژه مرغ لاین آرین و ساخت روانکارهای صنعتی در مجموعه شرکت‌های تحت پوشش نهادهای انقلابی است که ‌این موفقیت‌ها در شرایط سخت تحریمی و با وجود کارشکنی دشمنان خارجی به دست آمده‌اند. ایروانی ادامه داد: نهادهای انقلابی با اتکا به رهنمودهای مقام معظم رهبری تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و این ویژگی را در خود نهادینه کرده‌اند. وی اظهار کرد: ظرفیت هم‌راستایی نهادهای انقلابی با دولت یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی این نهادهاست که در کنار توانمندسازی آحاد جامعه به توانمندی پایدار منتج می‌شود.
ایروانی گفت: نهادهای انقلابی در سال 1398 حدود 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص دادند و مدیریت شایسته و روحیه جهادی در این نهادها منجر به ایجاد 622 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در سال 1398 شده است. به گفته وی اهرمی ‌کردن سرمایه‌های مردمی، پیشتازی در اقتصاد دانش‌بنیان، تشکیل صندوق‌های جسورانه و خطرپذیر و اهتمام به تکمیل زنجیره ارزش‌افزا از دیگر ویژگی‌های این نهادهاست. وی تاکید کرد: با این وجود نهادهای انقلابی جای سایر بخش‌های اقتصادی را تنگ نکرده‌اند و از رقابت با بخش خصوصی، تعاونی و شرکت‌های دولتی پرهیز می‌کنند.
‌به گزارش فارس، ایروانی به استناد گزارش‌های متعدد سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برخلاف ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، نهادهای انقلابی همه مالیات خود را پرداخته و جزو خوش حساب‌ترین مودیان مالیاتی به‌شمار می‌روند و این برخلاف تبلیغات دروغین وزارت خزانه‌داری آمریکا و سازمان‌های وابسته به CIA و رسانه‌های خارج‌نشین است.