رونمایی از واکسن «نورا» در دانشگاه علوم پزشکی بقیهًْ‌الله(عج)


آیین رونمایی از واکسن نوترکیب «نورا» تولیدشده در دانشگاه علوم پزشکی بقیهًْ‌الله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی این واکسن صبح دیروز یکشنبه(۶ تیرماه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ًْالله(عج) برگزار شد.
واکسن «نورا» با تلاش ۱۶ماهه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه‌ًْالله(عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین(ع) ساخته ‌شده و از امروز به‌طور رسمی وارد فاز بالینی می‌شود.
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ًْالله(عج) در این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از یک محصول تمام‌بومی و ملی که به دست توانمند پژوهشگران و محققان کشورمان در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ًْالله(عج) و دانشگاه امام حسین علیه‌السلام ساخته‌ شده است، هستیم.


ابوالقاسمی از دانشگاه بقیه‌ًْالله(عج) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمت‌رسان در دوران کرونا نام برد و گفت: یکی از مهم‌ترین تحقیقاتی که هم‌زمان با خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در این دانشگاه به انجام رسید پروژه واکسن «نورا» بود که بحمدالله امروز به ثمر نشست و وارد فاز کارآزمایی بالینی شد.
وی افزود: این واکسن در شرایط علمی و به‌شدت سختگیرانه حاصل شد و فرمانده‌کل سپاه نیز تاکید زیادی برای اجرای دقیق و اصولی فرآیندها داشت.
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ًْالله(عج) با بیان اینکه اطلاعات علمی خود در زمینه تولید واکسن را در اختیار همگان قرار خواهیم داد اظهار کرد: در حلول مراحل تولید واکسن تمامی مستندات در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و تمامی تست‌های آزمایشگاهی انجام شد و بحمدالله این محصول نوترکیب که عوارض ندارد به دست آمد و پس‌ از طی فازهای بالینی در فاز عمومی واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.
سرتیپ‌ دوم پاسدار دکتر سید حسین صمدی‌نیا رئیس بیمارستان بقیه‌ًْالله(عج) اولین دریافت‌کننده واکسن کرونای «نورا» بود.